Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg var på byen sammen med noen venner på lørdag. En av dem kjenner jeg ikke så godt, men har hørt en del om han, negative ting. Senere på kvelden fortalte han meg at samboeren min har vært utro mot meg, flere ganger, med en felles eks av dem. Han fortalte detaljert hva som hadde skjedd og at han til og med hadde vært tilstede hos henne en gang og sett et bilde hun hadde mottatt på mobilen av min nakne samboer...Jeg snakket med venninna mi om det (hun kjenner informanten godt). Hun sa at jeg ikke måtte tro på han, han fant på så mye tull..Men hun så jo at dette plaget meg, så hun gikk å snakket med han alene. Da hun kom tilbake hadde hun ombestemt seg, og sa at han hadde aldri sverget på noe så inderlig som han gjorde da og at det sannsynligvis var sant. Jeg tok dette opp med samboeren min i går..Han ble sint og sa at det ikke er første gangen denne mannen prøver å ødelegge for både han og eksen som også er i et forhold. Jeg spurte også henne om det var sant, hun sa det var bare løgn, at de var sammen for mange år siden og har bare vært venner siden. Tok dette så opp med informanten som sa at jeg måtte bare tro hva jeg ville, men han visste hva han hadde sett.

Jeg er veldig usikker og klarer ikke helt å slutte å tenke på dette...

Tidligere i vårt sju år lange forhold har jeg funnet:

1. Et bilde av ei annen jente som hun hadde sendt til han, konfronterte han, han sa at han ba om et bilde fordi det var så lenge siden han hadde sett henne..!

2. Melding til ei annen jente " Tror du jeg har andre enn deg?", konfronterte han, han sa det var bare en spøk..!

3. Melding til en annen eks " Går det bra med deg? Tenker på deg..."

Hva hadde dere trodd? Skal jeg tro på en jeg ikke kjenner som dårlig rykte på seg, eller skal jeg tro på det samboeren min og eksen sier...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mest sannsynlig ja, hvilket instinkt forteller deg egentlig det motsatte?

Bare lurer? :)

• Liker 3
Skrevet

Mest sannsynlig ja, hvilket instinkt forteller deg egentlig det motsatte?

Bare lurer? :)

Nei, jeg bare vet jo ikke hvem av dem som lyver... :(

Skrevet

Nei, jeg bare vet jo ikke hvem av dem som lyver... :(

Nei, det er jo ikke alltid lett å vite. Jeg hadde vært særdeles skeptisk til et miljø uten bedre selvjustis enn dette, denne informanten burde ha vært "håndtert" om han holdt på slik uten hold.

Skrevet

Nei, det er jo ikke alltid lett å vite. Jeg hadde vært særdeles skeptisk til et miljø uten bedre selvjustis enn dette, denne informanten burde ha vært "håndtert" om han holdt på slik uten hold.

Ja..En ting som fikk meg til å tenke mye over det var at han sa at min samboer hadde sendt henne et bilde av seg selv, detaljert om hva det var bilde av også..Tingen er at min samboer brukte før å sende slike bilder til meg..Så...hvordan kunne han vite om at dette er en ting min samboer har brukt å gjort, hvis alt er oppspinn..?

Skrevet

Ingen flere synspunkter?

Nei, ikke annet enn at du må være tøff og sette de involverte til veggs. Jeg hadde ikke akseptert dette....

1. Et bilde av ei annen jente som hun hadde sendt til han, konfronterte han, han sa at han ba om et bilde fordi det var så lenge siden han hadde sett henne..!

2. Melding til ei annen jente " Tror du jeg har andre enn deg?", konfronterte han, han sa det var bare en spøk..!

3. Melding til en annen eks " Går det bra med deg? Tenker på deg..."

....fra en partner med mindre det var enighet om at dette var ok. Bevisbyrden hadde da ligget hos den som til stadighet havner opp i "spøkefulle og mistenkelige" situasjoner ;)

• Liker 1
Skrevet

Vanskelig å si. Kan du ikke få se samtaler mellom samboeren din og hun det er snakk om?

Om han er uskyldig så burde han forstå at det ikke er så rart du lurer og vise deg det. Om han ikke vil vise det, eller har slettet det, så ville jeg hellet mer mot at informanten var den som snakket sant.

Skrevet

Vanskelig å si. Kan du ikke få se samtaler mellom samboeren din og hun det er snakk om?

Om han er uskyldig så burde han forstå at det ikke er så rart du lurer og vise deg det. Om han ikke vil vise det, eller har slettet det, så ville jeg hellet mer mot at informanten var den som snakket sant.

Han sletter meldinger innimellom, det gjør jeg også, så det ser jeg ikke noe problem i..Ikke har han facebook profil heller. Og han nekter plent fortsatt og blir bare sur for hver ting jeg spør han ut om. Han sier jeg får velge for nå er han lei av falske beskylninger og orker ikke å snakke om det mer...

Skrevet

Han sletter meldinger innimellom, det gjør jeg også, så det ser jeg ikke noe problem i..Ikke har han facebook profil heller. Og han nekter plent fortsatt og blir bare sur for hver ting jeg spør han ut om. Han sier jeg får velge for nå er han lei av falske beskylninger og orker ikke å snakke om det mer...

Hm, ok.

Men det at han blir sur er jo også et tegn.

Om noen hadde sagt til min kjæreste at jeg hadde vært utro, og at dette var falske anklager så hadde jeg ikke blitt sur på min kjæreste om han hadde blitt urolig. Hadde hatt tålmodighet og forklart hvordan det var. Selvfølgelig om jeg kom med bevis på bevis at det ikke var sant, og kjæresten FORTSATT var mistenkelig så hadde jeg blitt lei, men hadde hatt forståelse for det uten å bli sur i begynnelsen iallefall.

Skrevet

Vel, la oss se på hva som taler for at det er sannhet og hva som taler for at det er løgn.

Det kan hende at:

- eksen som nekter, nekter for å redde sitt eget forhold

- din samboer nekter for å redde sitt forhold

- informanten har dårlig rykte, men det betyr ikke at han er ute av stand til å fortelle en sannhet.

Det kan også hende at:

- informanten har vært avvist av eksen, han er sjalu/sint

- han har jo dårlig rykte, så det er fort gjort at han bare vil lage kvalme

- eksen nekter jo

Det som gjør at jeg heller mot at noe kanskje har skjedd, er din samboers historikk. Hvis du skal bruke argumentet "informanten har dårlig rykte, ergo stoler vi ikke på han", så kan du også bruke samme på samboeren din; "han har bedt ei jente sende bilde, spurt ei jente om hun tror at han har andre enn henne, tenker på en annen eks, ergo stoler vi ikke på han".

Jeg stusser veldig over "tror du at jeg har andre enn deg". Pga dette, at han blir sur og at venninna ombestemte seg, kan det helle mer mot at noe har skjedd.

Men, du kjenner din samboer best og du burde vite om du skal stole på han vs. en bekjent som skal være glad i å lage problemer?

Gjest Tottelotta
Skrevet

Vanskelig, men hva med å ikke nevne dette mer, og vente og se om det dukker opp noe mer? Hvis du klarer..

Skrevet

Lukter fisk....

Lukter utroskap..

Anonymous poster hash: 29fab...1db

Skrevet

Utro menn blir alltid sinte og lyver.

Høres ut som om du er sammen med en løgner.

Anonymous poster hash: 1a714...f50
Skrevet

Så vansklig og forvirrende situasjon:/ Er ikke lett å vite hva man skal tro, men synes ikke du skal ta det forgitt at han har vært utro, før det er bevist. Har du sagt nøyaktig til samboeren din akkurat hva informanten sa? Du kan jo be kjæresten din om å konfrontere informanten? Hvis det informanten sier ikke er sant, bør jo ikke det være noe problem for kjæresten din å konfrontere han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...