AnonymBruker Skrevet 30. september 2013 #1 Skrevet 30. september 2013 Jeg har tenkt å dra i svømmehallen med småtten som er 10 mnd gammel, men er litt nervøs for om det skal bli stress. Han liker å bade, så det er mest det før og etter jeg er opptatt av - derfor lurer jeg på om dere erfarne mammaen kan gi meg noen tips? Hvordan gjør dere det med av- og påkledning og dusjing? Har dere med mat og drikke? Andre tips til å aktivisere lillegutt underveis?Anonymous poster hash: ae659...679
Stinelin Skrevet 30. september 2013 #2 Skrevet 30. september 2013 Hvor stressende det blir kommer mye an på hvor mobil og aktiv han er, og hvordan garderoben er utformet og tilrettelagt. En lekegrind der hadde vært genialt! Mitt triks er å ha med mat som småen må plundre litt med, f.eks en rosineske. Eller en leke som han ikke har sett før eller helst ikke skal leke med, f.eks mobiltelefonen min. Har alltid med noen ekstra håndkler, slik at han kan sitte/ligge på dem, så tisser han på ett osv. Og vannflaske, han blir tørst underveis. Når vi dusjer har jeg han på armen, eller han krabber selv om det passer. Ellers er det bare å skynde seg og bruke tiden godt. Min lille blir ihvertfall veldig utforskende og aktiv i garderoben, og jeg har ofte vært glad for at det har vært lite folk samtidig med oss.
AnonymBruker Skrevet 30. september 2013 #3 Skrevet 30. september 2013 Jeg synes også slikt er stressende. Men mine barn har ikke vært så flinke til å sitte i ro, stille. I noen svømmehaller har de barnestoler av plast, eller badebaljer i dusjene, det er fint å sette barna der mens man kjapt dusjer og vasker håret sitt selv. Ellers har det hendt at jeg bare kjapt skyller meg selv mens jeg har babyen i armene og konsentrerer meg om å få vasket ham, og så dusjer jeg bedre og vasker håret når jeg kommer hjem. I garderoben etterpå, har jeg alltid med noe. Flaske med drikke, eller fruktbit, eller kjeks/rosiner. Hvis ikke er det helt umulig å få ham til å holde seg i nærheten mens jeg kler på meg/oss. Anonymous poster hash: 79664...81d
AnonymBruker Skrevet 30. september 2013 #4 Skrevet 30. september 2013 Nei, han sitter ikke still han her, krabber og reiser seg om mulig, det er derfor jeg er litt usikker på om det er en god ide. Hadde han ligget i ro på en håndduk hadde jeg ikke vært så bekymre... -tsAnonymous poster hash: ae659...679
Nada Skrevet 30. september 2013 #5 Skrevet 30. september 2013 Hva med å ta med bilstolen inn? (første stol altså) Selv om den er kanskje er for liten til han å kjøre bil i, så er den fin å ha med på svømming syns jeg. Da satt hun fast og jeg ga henne en leke eller noe å spise. Også syns jeg det er en god regel å alltid kle av barnet først når dere kommer inn, så kler du av deg etterpå. Om barnet blir sittende med yttertøy og mye klær på i garderoben så blir det utrolig fort varmt og du får en grinete unge. Samme gjelder på vei ut. Etter dusjing pakker du inn ungen i håndklær slik at han/hun er varm. Så tørker du deg og kler på deg så mye at alt du trenger å gjøre etterpå er å ha på sko og ytterjakke. Så steller du ungen og kler på alt av klær, tar på deg sko og jakke og går ut så fort som mulig. Så slipper ungen å sitte der fullt påkledd i en varm garderobe mens du steller deg. Utrolig hvor mange ganger jeg ser mødre gjøre det omvendt av dette og blir stående å prøve å trøste barnet. Ser de ikke at det er varmt? 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #6 Skrevet 1. oktober 2013 Vi har dessverre ikke en mindre bilstol, så det er ikke mulig.... Men takk for tips ang av- og påkledning, merker at det er fort gjort å pakke på masse klær på ungen og så glemme å ta av når vi kommer innendørs... Jeg kom på en ting til som jg lurer på: jeg har kjøpt svømmebleier men er det meningen at han skal ha badevasken utenpå den igjen? Jeg hadde ikke tenkt på det inntil jeg så et bilde av en liten baby med badebukse i dag...Anonymous poster hash: ae659...679
Miss I.W. Skrevet 1. oktober 2013 #8 Skrevet 1. oktober 2013 Du kan evt ta med vogna og sette han oppi mens du kler på deg selv, hvis det er plass til det. Hos oss er det god plass til det og vi tar bare slike blå fotposer på hjula. Det er også baljer, og stoler i dusj og garderobe, samt kjekke stellebord. Hvis du vil få ned stressnivået litt før du drar, er det kanskje ikke så dumt å undersøke hvilke fasiliteter det er hos dere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå