Pinnedyr Skrevet 30. september 2013 #1 Skrevet 30. september 2013 Jeg skal ikke trene mer enn en dag i uka, for jeg kan ikke. Derfor lurer jeg på hva jeg kan spise som jeg ikke legger på meg av, men som jeg går av kilo på. Jeg er nemlig overvektig for bmien min er over 25. Mamma nektet å gi meg lov til å begynne på allevo.
AnonymBruker Skrevet 30. september 2013 #2 Skrevet 30. september 2013 Hvor høy er du? Anonymous poster hash: 40acf...55d
Pinnedyr Skrevet 30. september 2013 Forfatter #3 Skrevet 30. september 2013 Hvor høy er du?Anonymous poster hash: 40acf...55d 178,5.
Gjest Morgun Skrevet 30. september 2013 #4 Skrevet 30. september 2013 Nei, ikke begynn på Allevo eller en annen pulverkur. Hvis du spiser mye godteri kan du begynne med å kutte ut det meste av det, kutt ut pålegg og smør med mye fett, bruk mindre saus osv. Det skal ofte ikke så mye til.
AnonymBruker Skrevet 30. september 2013 #5 Skrevet 30. september 2013 1. bmi er ikke en perfekt målenhet. ha fokus på at du skal være sunn. 2. gode gamle kaloritelling er enkelt med apper/nettsider som shape-up og myfitnesspal. 3. finn ut hva basalforbrenningen din er og ligg et par hundre kalorier over. de dagene du trener bør du også spise ekstra. http://www.trening.no/4529.o2.html 4. ikke prøv å gå ned kjapt, men tenk på det som en livsstilsendring. 5. les for all del ikke thinspo-blogger Anonymous poster hash: 9a9ea...90c 2
Pinnedyr Skrevet 30. september 2013 Forfatter #6 Skrevet 30. september 2013 1. bmi er ikke en perfekt målenhet. ha fokus på at du skal være sunn.2. gode gamle kaloritelling er enkelt med apper/nettsider som shape-up og myfitnesspal.3. finn ut hva basalforbrenningen din er og ligg et par hundre kalorier over. de dagene du trener bør du også spise ekstra. http://www.trening.no/4529.o2.html4. ikke prøv å gå ned kjapt, men tenk på det som en livsstilsendring.5. les for all del ikke thinspo-blogger Anonymous poster hash: 9a9ea...90c Takk for råd. Jeg bruker my fitnesspal.
Pinnedyr Skrevet 30. september 2013 Forfatter #7 Skrevet 30. september 2013 I dag åt jeg knekkebrød med kalkun og soft light smør på. Er soft light feitende?
Gjest Morgun Skrevet 30. september 2013 #8 Skrevet 30. september 2013 I dag åt jeg knekkebrød med kalkun og soft light smør på. Er soft light feitende? Ville byttet det ut med smøreost, f eks Philadelphia, som inneholder ca 10% fett. Soft light inneholder 40% fett. Philadephiaost får du med forskjellige smaker eller naturell og det er kjempegodt under kjøttpålegg.
Pinnedyr Skrevet 30. september 2013 Forfatter #9 Skrevet 30. september 2013 Siden soft light inneholder 40% fett! har jeg ødelagt slankeopplegget mitt da? Bør jeg unngå og spise så mye resten av dagen?
Pinnedyr Skrevet 30. september 2013 Forfatter #10 Skrevet 30. september 2013 Hvis jeg spiser en gorbys pizzastyle visuvio til middag, er det feitende?
Gjest Morgun Skrevet 30. september 2013 #11 Skrevet 30. september 2013 Siden soft light inneholder 40% fett! har jeg ødelagt slankeopplegget mitt da? Bør jeg unngå og spise så mye resten av dagen? Nei, du kan bytte ut soft light med noe annet når du har fått kjøpt det. Det spiller vel ingen rolle om det skjer i dag eller senere i uka?
Pinnedyr Skrevet 30. september 2013 Forfatter #12 Skrevet 30. september 2013 Nei, du kan bytte ut soft light med noe annet når du har fått kjøpt det. Det spiller vel ingen rolle om det skjer i dag eller senere i uka? Ok. Jeg skal bytte det ut på torsdag.
Gjest Morgun Skrevet 30. september 2013 #13 Skrevet 30. september 2013 Hvis jeg spiser en gorbys pizzastyle visuvio til middag, er det feitende? Du blir ikke feit av å bare spise en sånn en, men det er jo ikke så veldig sunt. Den innholder ca 300 kcal. Hvis du spiser ordentlig middag med grønnsaker kan du spise deg mettere enn du gjør med en sånn en.
AnonymBruker Skrevet 30. september 2013 #14 Skrevet 30. september 2013 Hos myfitnesspal kan du søke opp kaloriinnholdet på veldig mange matvarer. Er veldig enig med Morgun i at det er bedre å spise skikkelig middag enn søppelmat. Grønnsaker har generelt veldig lavt kaloriinnhold, så du kan spise masse og bli skikkelig mett med relativt lite kalorier. Prøv å tenke at 1/4 av tallerken skal være kjøtt, 1/4 potet/ris/quinoa/pasta og 1/2 grønnsaker. Lavt kaloriinnhold kombinært med gode næringsstoffer fungerer veldig bra for meg, i hvert fall. Anonymous poster hash: 9a9ea...90c
Pinnedyr Skrevet 30. september 2013 Forfatter #15 Skrevet 30. september 2013 Takk for gode råd. Jeg tror jeg skal lage salat til middag i dag. Er det nye sukker i ananas og annanaskraft?
AnonymBruker Skrevet 30. september 2013 #16 Skrevet 30. september 2013 Hvis ananasen kommer fra boks ligger den ofte i sukkerlake, så da blir det fort en del kalorier. Hvis den er fersk, så er det mye bedre. Husk at i salaten bør du ha noe protein, som kjøtt eller egg, for da blir du mettere. Anonymous poster hash: 9a9ea...90c
Gjest Morgun Skrevet 30. september 2013 #17 Skrevet 30. september 2013 Takk for gode råd. Jeg tror jeg skal lage salat til middag i dag. Er det nye sukker i ananas og annanaskraft? Kaloriinnholdet i matvarer må du lære deg å søke opp selv. Salat er greit det, men du husk at du kan spise vanlig middagsmat, bare bruk mye grønnsaker og kutt med på sauser og fett. Du kan lage deg en liten salat å ha som tilbehør også.
AnonymBruker Skrevet 30. september 2013 #18 Skrevet 30. september 2013 Les på pakningene, der står det ofte kaloriinnhold for 100g. Bruk kjøkkenvekt for å finne ut hvor mange gram du skal bruke. I begynnelsen er det litt slitsomt å måle alt, men det går greit når man kommer i gang. Anonymous poster hash: 9a9ea...90c
Viktualia Skrevet 30. september 2013 #19 Skrevet 30. september 2013 178,5. Med denne høyden og en vekt på 79 er du akkurat under 25 i bmi, og derfor ikke overvektig etter bmi-skalaen.
Pinnedyr Skrevet 30. september 2013 Forfatter #20 Skrevet 30. september 2013 Med denne høyden og en vekt på 79 er du akkurat under 25 i bmi, og derfor ikke overvektig etter bmi-skalaen. Ok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå