Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten har en ungsdomsvenninne som han har var mye med før. Hun bor langt vekke og jeg har aldri møtt hun (Vi har vært kjærester i ett år). Men jeg har hørt om hun, og slik som han har snakket om hun så har det høres ut som at hun har vært litt mer enn en venninne. Det trenger selvfølgelig ikke å bety det, men de har blant annet sovet sammen i samme seng flere ganger, hun har vært alene på besøk hos han i flere dager rett før han traff meg, de har sett hverandre nakne...de har ikke hatt sex sier han, men jeg er usikker på dette.

Han har bursdag om tre helger, og skal ha en samling på byen på bursdagen, han har sagt til meg at hun er en sånn type som plutselig kan finne på å komme på overraskelsesbesøk, og at jeg må "regne med" at hun kan komme den helgen. Og at hun da tar det som en selvfølge at hun skal sove hos han. På eget rom og jeg også skal sove der selvfølgelig, men allikevel...

Jeg kjenner at jeg ikke liker dette, han har sagt at jeg og hun er fryktelig forskjellige, hun er visstnok "helt gal" som han sier, hun umulig å diskutere med, har visstnok en spesiell barneoppdragelse (synes det er helt ok å røyke foran babyer) osv.. han sier at de kunne aldri vært kjærester pga dette, men at de kan feste og ha det råkjekt i bare en helg.

På bildene hennes på facebook er hun mer eller mindre avkledd, har røyken hengende ut av kjeften, silikonpupper osv. Jeg dømmer ingen som har det og har ikke noe i mot det heller, men jeg ser jo og forstår også på han at våres personligheter ikke akkurat matcher.

SÅ jeg har ikke lyst til å tilbringe en hel helg med kjæresten min og en dame som jeg aldri har møtt og som jeg ikke har så fryktelig lyst til å møte heller. Burde ikke hun sjekket med han om hun kan overnatte hvis hun kommer siden hun vet at han nå har kjæreste, eller?

En ting er også at om hun kommer og overnatter der på fredagen, det hadde jo vært ok, men som han sier så bor hun langt vekke og hvis hun kommer så blir hun nok fra fredag til søndag.

Jeg synes jo da at han må kunne si at vi har planer lørdagen evt, men da har hun vel ingen andre plasser å være hvis hun kommer uanmeldt.

Hadde gledet meg så til den helgen, vi hadde avtalt at jeg skulle lage bursdagsmmiddag osv, og vi skulle kose oss hele lørdagen, bare vi to uten barn. Jeg synes det blir feil å skulle tilbringe den med han og en ukjent dame som han har hatt et slikt forhold ti. Han ble kjempesur når jeg tok opp dette. Er jeg helt på styr? hvordan hadde dere reagert?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde ikke villet latt henne ligge over. Man kanskje funnet på noe den ene kvelden though. Gi henne en sjanse. Ingenkan tvinge deg til å la henne sove over hvertfall. Lykke til

• Liker 2
Skrevet

Hvordan ville du reagert hvis det var motsatt? Hvis en kamerat av deg kom på besøk? Hvis dette er første gang på ett år, så renner hun ikke akkurat ned dørene. Jeg ville latt ham ha besøk, vært samnen med dem i hvert fall en kveld og så aliert meg med venninner eller noe den andre kvelden.

Jeg synes man skal strekke seg litt for å godta partnerens venner selv om det ikke er typer man selv liker. Det er viktig at begge føler de kan leve fritt, være seg selv og at det er gjensidig tillit.

Anonymous poster hash: 20b0d...732

• Liker 1
Skrevet

Kjæresten har en ungsdomsvenninne som han har var mye med før. Hun bor langt vekke og jeg har aldri møtt hun (Vi har vært kjærester i ett år). Men jeg har hørt om hun, og slik som han har snakket om hun så har det høres ut som at hun har vært litt mer enn en venninne. Det trenger selvfølgelig ikke å bety det, men de har blant annet sovet sammen i samme seng flere ganger, hun har vært alene på besøk hos han i flere dager rett før han traff meg, de har sett hverandre nakne...de har ikke hatt sex sier han, men jeg er usikker på dette.

Han har bursdag om tre helger, og skal ha en samling på byen på bursdagen, han har sagt til meg at hun er en sånn type som plutselig kan finne på å komme på overraskelsesbesøk, og at jeg må "regne med" at hun kan komme den helgen. Og at hun da tar det som en selvfølge at hun skal sove hos han. På eget rom og jeg også skal sove der selvfølgelig, men allikevel...

Jeg kjenner at jeg ikke liker dette, han har sagt at jeg og hun er fryktelig forskjellige, hun er visstnok "helt gal" som han sier, hun umulig å diskutere med, har visstnok en spesiell barneoppdragelse (synes det er helt ok å røyke foran babyer) osv.. han sier at de kunne aldri vært kjærester pga dette, men at de kan feste og ha det råkjekt i bare en helg.

På bildene hennes på facebook er hun mer eller mindre avkledd, har røyken hengende ut av kjeften, silikonpupper osv. Jeg dømmer ingen som har det og har ikke noe i mot det heller, men jeg ser jo og forstår også på han at våres personligheter ikke akkurat matcher.

SÅ jeg har ikke lyst til å tilbringe en hel helg med kjæresten min og en dame som jeg aldri har møtt og som jeg ikke har så fryktelig lyst til å møte heller. Burde ikke hun sjekket med han om hun kan overnatte hvis hun kommer siden hun vet at han nå har kjæreste, eller?

En ting er også at om hun kommer og overnatter der på fredagen, det hadde jo vært ok, men som han sier så bor hun langt vekke og hvis hun kommer så blir hun nok fra fredag til søndag.

Jeg synes jo da at han må kunne si at vi har planer lørdagen evt, men da har hun vel ingen andre plasser å være hvis hun kommer uanmeldt.

Hadde gledet meg så til den helgen, vi hadde avtalt at jeg skulle lage bursdagsmmiddag osv, og vi skulle kose oss hele lørdagen, bare vi to uten barn. Jeg synes det blir feil å skulle tilbringe den med han og en ukjent dame som han har hatt et slikt forhold ti. Han ble kjempesur når jeg tok opp dette. Er jeg helt på styr? hvordan hadde dere reagert?

Siden du skal sove der også, burde det være greit at hun overnatter, ikke ellers. De er gode venner, synes det er feil av deg å lage noe styr, det er snakk om kun ei helg her. Kos deg istedet, vær glad og fornøyd, kanskje hun blir din venn også?

Anonymous poster hash: 6d537...445

• Liker 1
Skrevet

Er jeg helt på styr? hvordan hadde dere reagert?

Jeg har selv ei slik venninne. I bygda ble hun ansett som ei av de flotteste men for meg var hun omtrent som ei søster eller kompis. Vi har delt seng på turer, da de andre var par. Ble da billigere med ett dobbeltrom enn to enkeltrom. Vi har badet nakne sammen, dog med andre. Klemmer har det blitt mellom oss, som med de øvrige kompisene mine men det har aldri vært noe annet mellom oss.

Om min kone nektet meg å få besøk av henne så vet jeg ikke helt konsekvensen, men jeg tror ikke jeg hadde taklet det. Hun får også akseptere at jeg både har kompiser som hun liker og noen hun ikke liker.

• Liker 3
Skrevet

Til TS: Jeg forstår at du blir frustrert, og du overreagerer ikke det spor, syns egentlig du er ganske sympatisk, personlig hadde jeg sett rødt. Igjen syns jeg det er leit at partneren din ikke kan sette seg i dine sko, og forstå at dette plager deg.. Jeg er overrasket over at han ble sur når du tok det opp, han burde jo forstå så pass og vise så pass hensyn. Ikke vet jeg hva du skal gjøre, men jeg ville ikke syns det var litt greit hvis jeg var deg, 1 natt får heller være, men ikke hele helgen.

Skrevet (endret)

Typen din bør tenke over hva som er viktigst i livet sitt. Det sier seg selv at det lager bølger i forholdet med deg når han omtaler en så nær "venninne", legger opp til at hun stikker innom på bursdagen (han har sikkert invitert men det tør han ikke si) og hun overnatter. Selv om han kanskje ikke har romantiske eller seksuelle planer er dette ikke passende. Han bør tenke litt på dine følelser. Å være i et forhold handler om å gi og ta, og prioritere deg som er viktigst.

Og forresten, dere hadde planlagt kosehelg uten barn ?. Da lurer jeg virkelig på fyren. Blåse i helgen for å være med en kvinnelig "kompis" ? Skikkelig dårlig stil.

Endret av Coolaid
Skrevet

Jeg ville nok ikke hatt problemer om en venninne av mannen overnatter her, til tross for at de har (hatt) et nært vennskap, og de har overnattet sammen tidligere.

Du er jo der også. Hadde hun forventet at "noe" skulle skje sammen med "din" mann, ville hun nok ikke lagt seg til i deres hus med deg til stede.

De er nok bare venner, og da er det vel naturlig for henne å tro at hun kan overnatte hos dere.

Se det som en anledning til å bli kjent med henne. Kan godt hende hun er ei trivelig jente, som du også liker.

Skrevet

Og hvis noe skal skje må samboeren din være med på det! Jeg ville ikke trivdes i et forhold uten gjensidig tillit, respekt og frihet.

Anonymous poster hash: 20b0d...732

Skrevet

Ts her...en ting er jo å bli kjent med hun å gi hun en sjanse, det er HELT ok, men å være med kjæresten og en annen fremmed dame som har vært "så tett på han" før hele bursdagen hans (det er lørdag bursdagen er, fredag er festen) synes jeg blir feil. Hadde sett frem til alenekveld på dagen hans dagen etter festen. Ser dere ikke den, dere som hadde synes det er helt ok?

Skrevet

Jeg mener at når man kommer på overraskelsebesøk må man ta høyde for at man blir avvist fordi det ikke passer.

Anonymous poster hash: b75d5...127
Skrevet

Ts her...en ting er jo å bli kjent med hun å gi hun en sjanse, det er HELT ok, men å være med kjæresten og en annen fremmed dame som har vært "så tett på han" før hele bursdagen hans (det er lørdag bursdagen er, fredag er festen) synes jeg blir feil. Hadde sett frem til alenekveld på dagen hans dagen etter festen. Ser dere ikke den, dere som hadde synes det er helt ok?

Jo jeg skjønner jo at du ikke er helt komfortabel med det her.

Men hvis dette er en god venninne av han fra barndommen og de ikke har sett hverandre på et år så syns jeg det ikke er for mye forlangt at hun kan sove over hos dere en helg, selv om det er bursdagen hans.

Anonymous poster hash: 7e431...f1d

Skrevet (endret)

Nei, jeg ser ikke den. Dere bor da sammen, og kan ha alenekvelder hele tiden? Det er da bare å bestemme seg for å ha en alenekveld, så kan dere ha det. Ser ikke at det absolutt skal være så spesielt den helga han har bursdag, når dere kan gjøre det når som helst?

Synes også det vil være litt frekt mot henne at hun kan overnatte 1 natt, men at dere deretter "har andre planer" på lørdag, når hun kommer langveis fra for å være med å feire han.

Endret av Majott
Skrevet

Så hun kommer en gang i året, til bursdagen hans. Skal de aldri kunne få feire bursdagen i fred, da?

Skrevet

Så hun kommer en gang i året, til bursdagen hans. Skal de aldri kunne få feire bursdagen i fred, da?

De har da hele resten av året til å lage spesielle "pardager"? For mange er ikke en bursdag noe man må verne om og ikke la andre slippe innpå. De er dager der man feirer med venner.

De har alltids årsdager for forholdet, valentine, nyttårsaften, hver lørdag, osv som de kan ha som alenedager for parforholdet.

Skrevet

De har da hele resten av året til å lage spesielle "pardager"? For mange er ikke en bursdag noe man må verne om og ikke la andre slippe innpå. De er dager der man feirer med venner.

De har alltids årsdager for forholdet, valentine, nyttårsaften, hver lørdag, osv som de kan ha som alenedager for parforholdet.

Nyttårsaften er vel i høyeste grad en vennedag og ikke en typisk pardag. Uansett, folk har forskjellig syn på dette. Jeg kan godt forstå at hun ikke vil ha den dama på besøk en helg hver eneste gang han har bursdag. Det finnes like mange andre dager for henne å ta av.

Skrevet

Nyttårsaften er vel i høyeste grad en vennedag og ikke en typisk pardag. Uansett, folk har forskjellig syn på dette. Jeg kan godt forstå at hun ikke vil ha den dama på besøk en helg hver eneste gang han har bursdag. Det finnes like mange andre dager for henne å ta av.

At hun kommer på besøk denne gangen betyr ikke at hun vil gjøre det på hver bursdag i all framtid. Det vil sikkert være nok av bursdager igjen til å lage pardager uten henne. Hun kommer DENNE gangen. Neste år eller om 3-4-5 år, er det ikke sikkert hun kommer.

Skrevet

Vi bor ikke sammen..og har barnefri anbenhver helg, sist barnefrie helg måtte han jobbe..

Skrevet

At hun kommer på besøk denne gangen betyr ikke at hun vil gjøre det på hver bursdag i all framtid. Det vil sikkert være nok av bursdager igjen til å lage pardager uten henne. Hun kommer DENNE gangen. Neste år eller om 3-4-5 år, er det ikke sikkert hun kommer.

Det er ikke sikkert nei, men om hun tydeligvis er den spontane typen som ikke annonserer noe som helst, hvordan skal man da kunne planlegge noe? Ser ikke hvordan det blir noe forskjell til neste år i forhold til i år.

Skrevet

Det er ikke sikkert nei, men om hun tydeligvis er den spontane typen som ikke annonserer noe som helst, hvordan skal man da kunne planlegge noe? Ser ikke hvordan det blir noe forskjell til neste år i forhold til i år.

Man må da kunne se framover? Eller kan man ikke det? MÅ man kverulere på at om dama kommer denne gangen, så kommer hun HVERT ENESTE ÅR på samme dag??

Om dette blir en fast tradisjon, avhenger vel mye av hvordan besøket blir denne gangen. Om dama ser at hun er "litt til overs" nå, så kommer hun vel ikke neste år. Og kanskje har hun andre ting som kommer i veien neste år, og kommer ikke pga det. En må ikke ta alle sorger i mange år framover på forskudd?

Og om de ikke ønsker besøk av henne neste år, så kan de vel si at de reiser bort denne dagen? Det er da opp til dem selv. Om mannen ønsker besøk av denne dama også neste år og året etter det, så får han og kjæresten bare bli enige om noe som passer begge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...