AnonymBruker Skrevet 29. september 2013 #1 Del Skrevet 29. september 2013 Heisann, min mann og jeg skal flytte til sverige pga. jobben hans. Jeg har da en datter som går siste året på ungdomsskolen, og lurer på hvordan forskjellen på norsk skolesystem og svensk skolesystem er? Har også hørt de bare har 9 år på grunnskolen, så vil evt. jenta mi gå i 9ende eller gå rett på videregående? Noen som vet noe om dette/har erfaring med dette? Anonymous poster hash: 277aa...36c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2013 #2 Del Skrevet 29. september 2013 Hun vil nok bli matchet til alderen, men om de feks begynner på skolen når de er 7 mens vi er 6 så blir det jo 9'ende tilsvare 10'ende i Norge. Anonymous poster hash: 7eeb5...d7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2013 #3 Del Skrevet 29. september 2013 Hun vil nok bli matchet til alderen, men om de feks begynner på skolen når de er 7 mens vi er 6 så blir det jo 9'ende tilsvare 10'ende i Norge. Anonymous poster hash: 7eeb5...d7c Er jo det jeg tror selv, men så er jeg ikke sikker på om dette er fakta. Er bare noe jeg har hørt rundt om Anonymous poster hash: 277aa...36c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2013 #4 Del Skrevet 29. september 2013 Her står det litt . det øverste gjelder små barn men lengre ned på siden blir det mer qaktuelt. http://www.norden.org/no/norden-for-deg/flytte-innenfor-eller-til-norden/flytte-til-sverige/flytte-med-barn-til-sverige/foerskolevirksomhet-omsorg-for-skolebarn-og-grunnskole-i-sverige Anonymous poster hash: 00821...0b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2013 #5 Del Skrevet 29. september 2013 Her står det litt . det øverste gjelder små barn men lengre ned på siden blir det mer qaktuelt. http://www.norden.org/no/norden-for-deg/flytte-innenfor-eller-til-norden/flytte-til-sverige/flytte-med-barn-til-sverige/foerskolevirksomhet-omsorg-for-skolebarn-og-grunnskole-i-sverige Anonymous poster hash: 00821...0b0 Tusen takk Om noen andre har noe og tilføye ang. forskjellen på skolesystemene så bare å fyre løs! Lurer også på om datteren min kommer til å henge etter ettersom hun begynner der nå etter jul, er jo ikke sikkert de har samme teamer og alt mulig.. Anonymous poster hash: 277aa...36c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå