AnonymBruker Skrevet 29. september 2013 #1 Skrevet 29. september 2013 Hei! Jeg og min samboer jobber henholdsvis i det private og som skiftarbeider, dvs at ingen av oss har noen høstferie. Vi venter barn, og derfor lurte jeg på hva andre i samme situasjon kanskje gjør? Vet besteforeldre, barnetante eller lignende er mulig, men hva om man ikke har mulighet? Har ikke mulighet til å ta med barnet på jobb heller.. Har man noen rettigheter? Anonymous poster hash: ce5af...a08
AnonymBruker Skrevet 29. september 2013 #2 Skrevet 29. september 2013 Barnehage og Sfo har åpent i både høstferien og vinterferien. Forøvrig så må nok dere også belage dere på å gjøre som alle andre som har barn, å organisere ferier og fridager. Er ikke sikkert dere får sammenhengende ferier sammen på noen år, men sånn er det å ha barn. Rettigheter som turnusarbeidere har dere ikke. Anonymous poster hash: 4c706...35a
AnonymBruker Skrevet 29. september 2013 #3 Skrevet 29. september 2013 Hei! Jeg og min samboer jobber henholdsvis i det private og som skiftarbeider, dvs at ingen av oss har noen høstferie. Vi venter barn, og derfor lurte jeg på hva andre i samme situasjon kanskje gjør? Vet besteforeldre, barnetante eller lignende er mulig, men hva om man ikke har mulighet? Har ikke mulighet til å ta med barnet på jobb heller.. Har man noen rettigheter?Anonymous poster hash: ce5af...a08 Du har vel alltids "rett" på permisjon de dagene hvis arbeidsgiver er velvillig. Uten lønn såklart. Men så er det vel 6-7 år til barnet får høst og vinterferie da. Anonymous poster hash: 2748d...922
AnonymBruker Skrevet 29. september 2013 #4 Skrevet 29. september 2013 Du har vel alltids "rett" på permisjon de dagene hvis arbeidsgiver er velvillig. Uten lønn såklart. Men så er det vel 6-7 år til barnet får høst og vinterferie da.Anonymous poster hash: 2748d...922 Da tror jeg arbeidsgiver skal være veeldig velvillige. Tenk om alle med barn skulle ha fri de dagene. Turnusen hadde ikke gått opp da. Men er de heldige kan de fordele ferien til netopp sånne dager - også her hvis arbeidsgiver er veldig velvillige. Anonymous poster hash: 4c706...35a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå