Gå til innhold

ytterklær i overgangwn mellom høst og vinter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurte på hvilke ytterklær deres barneskole-barn bruker nå i overgangen fra høst til vinter? Synes det av og til er vanskelig å vite hva barnet skal ta på om morgenen? Her varierer det fra ca 6-7 grader tidlig om morgenen til 12-14 grader om dagen. På dager uten regn er jeg ofte i tvil om det skal være allvæesjakke eller vinterjakke. Og valget mellom joggesko eller cherroxer. Hva slags ytterklær bruker dere på barneskole- barna deres for tiden og hvilken temperatur er det hos dere?

Anonymous poster hash: c1847...e3d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken klasse på barneskolen? Er veldig forskjell på en førsteklassing og sjetteklassing :)

Anonymous poster hash: 86421...98e
Skrevet

Hvilken klasse på barneskolen? Er veldig forskjell på en førsteklassing og sjetteklassing :)Anonymous poster hash: 86421...98e

Min går i første klasse.

Anonymous poster hash: c1847...e3d

Gjest pysepusen
Skrevet

Nå er min bare tre, men hadde nok kledd en seksåring likt. Han hadde i dag ullundertøy under vanlige klær og allværsjakke. Jeg har kjøpt halvhøye, halvforede sko som han bruker nå som joggeskoene er litt kalde og vinterskoene altfor varme. Ute i barnehagen har han tynn parkdress. Det var sju grader da vi gikk til barnehagen.

Skrevet

Dottern på snart 7 år har mjuka stretchjeans på sig i dag, en t-shirt, en fleece och en tygjacka. I förra veckan hade hon strumpbyxor och mjukisbyxor.

På fötterna joggingskor, eller hikingskor.

Hon har fått ett par nya höststövlar/boots som är fodrade men de tycker jag är lite för varma än.

Sonen som går i 4-5 klass, han är duktig att klä på sig varmt men tycker det räcker med joggingbyxor eller chinos. Joggingskor, eller nu de nya hösthikingskorna.

Han kör med t-shirt, långärmad tunn stickad tröja, vindjacka, fingervantar.

En dag förra veckan hade han både mössa och scarf/halsduk - eget val.

När det är så här kallt och sedan varmare är det viktigt med kläder som går att ta av, till exempel fleece plus jacka.

Skrevet (endret)

Jeg har kjøpt såkalte overgangssko som liksom er høye, litt mer forede sko. I tillegg pleier jeg å ta på tynn ullgenser og stilongs/bukse, litt tykkere genser og tynn skalljakke, samt overtrekksbukse, tykk eller tynn alt etter som. Dette på kjølige dager med sol som blir varmere utover dagen, da kan de bare ta av seg litt hvis det blir for varmt. På regndager har jeg på gummistøvler med ullsokker (tynne) i, og ellers det samme under regntøyet som på tørre dager. Har på tynn lue om morgenen, mens når de kommer fra barnehagen er den stort sett tatt av, for da er det relativt varmt igjen.

Jeg har en jente på 4+ som sjelden blir for varm, hun fryser ofte ganske lett.

Endret av Harlekin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...