Susanna Skrevet 5. mai 2004 #81 Skrevet 5. mai 2004 Jeg har Sunnmørsbunaden! Ørskogbunaden..Jeg hører egentlig ikke til under sunnmøre, men nesten hele slekten min bor på sunnmøre, og jeg selv har bodd her i 6 år, og kommer til å fortsette å bo her,har liksom mer tilhørighet til sunnmøre, derfor ble det sunnmørsbunaden på meg. Egentlig skulle jeg ha valgt en Romsdalsbunad...men synes ikke den er like fin som sunnmørsbunaden..
Sandra Skrevet 11. mai 2004 #82 Skrevet 11. mai 2004 OPPDATERING HER ER EN OVERSIKT OVER DE FORSKJELLIGE BUDADER, STAKKER OG DRAKTER SOM FINNES PÅ KVINNEGUIDEN: Nordland:8 Rogaland:6 Sunnmøre:6 Aust-Telemark:3 Hardanger:3 Nordmøre:3 Sogn: 3 Trøndelag:3 Vestfold:3 Bergen: 2 Beltestakk fra Telemark:2 Hedemark:2 Lofoten:2 Nordfjord:2 Nordhordaland:2 Sunnfjord:2 Vest-Telemark:2 Ørsta:2 Askøy Buskerud Graffer Hallingstakk Kryllingsbunad Kvinnherad Landingsdrakta Løkendrakt Løland Meldal Målselv Romerike Romsdal Rutaliv og rondane Setesdals stakk Sigdal solør/odal Sunnhordaland Søre Sunnmøre Vasshus Vest-Agder: Østfold Viva sin fant jeg ikke navn på Og Gloria sin var fra Løland? Ellers kan det jo tenkes jeg har glemt noen, kalt 2 like bunader for 2 forskjellige ting osv. Da er det bare å rette opp Ørskog og sunnmøre er slått sammen
starie Skrevet 11. mai 2004 #85 Skrevet 11. mai 2004 Jeg har også sognebunad. Er egentlig fra Sunnfjord, men siden begge foreldrene mine er fra Sogn og jeg liker den bunaden best ble det den.
Crispo Skrevet 12. mai 2004 #87 Skrevet 12. mai 2004 Jeg har Romsdalsbunad, (Bolsøybunad) med rød vest til.
Sandra Skrevet 12. mai 2004 #88 Skrevet 12. mai 2004 OPPDATERING HER ER EN OVERSIKT OVER DE FORSKJELLIGE BUDADER, STAKKER OG DRAKTER SOM FINNES PÅ KVINNEGUIDEN: Nordland:8 Rogaland:6 Sunnmøre:6 Aust-Telemark:3 Hardanger:3 Nordmøre:3 Sogn: 3 Trøndelag:3 Vestfold:3 Bergen: 2 Beltestakk fra Telemark:2 Hedemark:2 Lofoten:2 Nordfjord:2 Nordhordaland:2 Sunnfjord:2 Vest-Telemark:2 Ørsta:2 Askøy Buskerud Graffer Hallingstakk Kryllingsbunad Kvinnherad Landingsdrakta Løkendrakt Løland Meldal Målselv Romerike Romsdal Rutaliv og rondane Setesdals stakk Sigdal solør/odal Sunnhordaland Søre Sunnmøre Vasshus Vest-Agder: Østfold Viva sin fant jeg ikke navn på Og Gloria sin var fra Løland? Ellers kan det jo tenkes jeg har glemt noen, kalt 2 like bunader for 2 forskjellige ting osv. Da er det bare å rette opp Ørskog og sunnmøre er slått sammen Jeg greide å trykke "endre" i stedet for "siter" i det forrige innlegget.. Dette er det samme som står over.
Gjest bamsemums Skrevet 12. mai 2004 #89 Skrevet 12. mai 2004 jeg har ingen bund jeg, men har virkelig lyst på en..... moren min er dansk og faren min er fra nordmøre, så da må det bli nordmørsbunaden. Noen som har noen fine bilder av den jeg kan få i en link????? Ellers lurte jeg på om det var noen som har noen fine bilder og internettsider med festdrakter????????? Thank's...
Suzy Skrevet 12. mai 2004 #90 Skrevet 12. mai 2004 jeg har ingen bund jeg, men har virkelig lyst på en..... moren min er dansk og faren min er fra nordmøre, så da må det bli nordmørsbunaden. Noen som har noen fine bilder av den jeg kan få i en link????? Ellers lurte jeg på om det var noen som har noen fine bilder og internettsider med festdrakter????????? Thank's... Denne? Samme bunad
Gjest Lompa Skrevet 12. mai 2004 #91 Skrevet 12. mai 2004 Har ikke bunad jeg....:-( Og bunad som er sååå nydelig!Men jeg aner ikke hvilken bunad som ville vært mest riktig for meg. Har familie i Sogndal men har jo aldri hatt noe kontakt med de (så langt tilbake) og Oslo-drakten er jo strengt tatt ikke noen bunad. Men den er jo veldig fin og er vel mest nærliggende for en byfant som meg.... *Trer en regnfrakk utapå den vanlige kjipe 17mai-kjolen og glor misunnelig på bunadsmafiaen....*
Veronal Skrevet 12. mai 2004 #92 Skrevet 12. mai 2004 *Gleder-meg-til-å-lufte-bunaden-på-mandag* Jeg har svart rogalandsbunad med Bokn-mønster med svart brokadeliv som vist her for Tjelmelandmønsteret (det samme brukes i Sognebunaden). Valgte brokadeullstakk i stedet for vanlig ullstakk - litt mindre varmt!
Redhead Skrevet 12. mai 2004 #93 Skrevet 12. mai 2004 Blå nordlandsbunad, uten lue her også. Håper forøvrig at jeg får den på meg i år. Har fått den sydd ut en gang og det er ikke mer enn to år siden.... :-?
Gjest gjesta Skrevet 16. mai 2004 #95 Skrevet 16. mai 2004 Jeg har ikke bunad, men det står høyt oppe på ønskelista. Da blir det nordlandsbunaden, den blå. Kan ikke velge noe annet jeg med den tilhørigheten
Sandra Skrevet 16. mai 2004 #96 Skrevet 16. mai 2004 OPPDATERING FØR 17. MAI HER ER EN OVERSIKT OVER DE FORSKJELLIGE BUDADER, STAKKER OG DRAKTER SOM FINNES PÅ KVINNEGUIDEN: Nordland:9 Rogaland:7 Sunnmøre:6 Aust-Telemark:3 Hardanger:3 Nordmøre:3 Sogn: 3 Trøndelag:3 Vestfold:3 Bergen: 2 Beltestakk fra Telemark:2 Graffer:2 Hedemark:2 Lofoten:2 Nordfjord:2 Nordhordaland:2 Sunnfjord:2 Vest-Telemark:2 Ørsta:2 Askøy Buskerud Hallingstakk Kryllingsbunad Kvinnherad Landingsdrakta Løkendrakt Løland Meldal Målselv Romerike Romsdal Rutaliv og rondane Setesdals stakk Sigdal solør/odal Sunnhordaland Søre Sunnmøre Vasshus Vest-Agder: Østfold Viva sin fant jeg ikke navn på Og Gloria sin var fra Løland? Ellers kan det jo tenkes jeg har glemt noen, kalt 2 like bunader for 2 forskjellige ting osv. Da er det bare å rette opp Ørskog og sunnmøre er slått sammen
Catzy Skrevet 16. mai 2004 #97 Skrevet 16. mai 2004 Jeg har Vestfoldbunad fra 1956. Min har rødt liv og sort stakk og veske, og vevd ullforkle. (Forklet på den til høyre på bunaden til venstre.) Og så har jeg Borresølv i stedet for det mer standard-sølvet. Borresølvet er veldig vikinginspirert, etter funn i Borreutgravingen. Og så har jeg konebelte i sølv. Må kjøpe en beltebit til snart, så beltet ikke blir fullt så trangt... Fordelen med denne bunaden er at jeg får en super figur med den. Puppene opp og fram, virkelig midje etc. Føler meg fin i den, nesten litt sexy. (hvis man kan føle seg sexy i et plagg som sikkert veier 10 kg, og som er litt for smalt rundt livet....) Hadde jeg kunnet velge fritt, hadde jeg gått for beltestakk med lilla belte og pynt. Den er råsexy! Catzy
Gjest Lilleulv Skrevet 17. mai 2004 #98 Skrevet 17. mai 2004 Jeg har så lyst på bunad! Men hvordan får jeg råd til det tro? Har dere alle bunader fra der dere kommer fra...? Jeg vet ikke hvilken jeg skulle valgt hvis jeg skulle kjøpt, men måtte vel tatt den fra der jeg er oppvokst...? Synes den svarte rogalandsbunaden er nydelig!! Noen med romeriksbunad her?
Gjest Lizbet Skrevet 18. mai 2004 #99 Skrevet 18. mai 2004 Jeg har øst-telemark - rankemønster og sort og grå skjorte. Hadde egentlig lyst på beltestakken, men synest ikke den er så pen på når man blir eldre.....av ulike årsaker.
Gjest gloria Skrevet 18. mai 2004 #100 Skrevet 18. mai 2004 OPPDATERING FØR 17. MAI Mønsteret er Løland. Selve bunaden er (nordaker) Rogalandsbunad. Man kan velge i mange ulike mønstre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå