Gjest Étoile Skrevet 2. mai 2004 #61 Skrevet 2. mai 2004 Jeg har sort Rogalandsbunad med Jelsa møster.
Sandra Skrevet 3. mai 2004 #64 Skrevet 3. mai 2004 HER ER EN OVERSIKT OVER DE FORSKJELLIGE BUDADER, STAKKER OG DRAKTER SOM FINNES PÅ KVINNEGUIDEN: Nordland:7 Rogaland:5 Nordmøre:3 Sunnmøre 3 Aust-Telemark:3 Bergen: 2 Trøndelag:2 Vestfold:2 Hardanger:2 Sogn: 2 Beltestakk fra Telemark:2 Ørsta:2 Lofoten:2 Vest-Agder: Buskerud Vasshus Sunnhordaland Nordhordaland Sigdal Søre Sunnmøre Rutaliv og rondane Vest-Telemark Ørskog Landingsdrakta Kvinnherad Hallingstakk Løkendrakt Nordfjord Meldal solør/odal Setesdals stakk Hedemark Graffer Askøy Målselv Løland Nordfjord Viva sin fant jeg ikke navn på Og Gloria sin var fra Løland? Sunnmørsbunad = Ørskog? De har jeg skrevet separat Ellers kan det jo tenkes jeg har glemt noen, kalt 2 like bunader for 2 forskjellige ting osv. Da er det bare å rette opp
April Skrevet 3. mai 2004 #66 Skrevet 3. mai 2004 Jeg har Kryllingbunad(Festbunad fra Krødsherad), den er lik den fra Sigdal..
pusur Skrevet 3. mai 2004 #69 Skrevet 3. mai 2004 Jeg har blå nordlandsbunad. kunne faktisk tenkt meg polardrakten i stedefor. -pusur-
tenker Skrevet 3. mai 2004 #70 Skrevet 3. mai 2004 Jeg har Østfoldbunaden. Svart stakk, grønt liv og sjal til. Enkel og pen, synes jeg. Og så er det jo der jeg egentlig kommer fra.
Olse Skrevet 3. mai 2004 #72 Skrevet 3. mai 2004 Jeg har Hedemarksbunaden type 1955 mod. Jeg har da ikke gul, men blå brokadevest. (Egentlig ganske rart at de har vist den gule og den rød brokadevesten på bilde. For de fleste har den blå) http://www.husfliden.no/husa/ProductHandle...ty&OrgUnitID=-1
Sandra Skrevet 3. mai 2004 #74 Skrevet 3. mai 2004 Skulle vel kanskje ha oppdatert den listen snart, men det kommer vel mange flere fortsatt. Den blir så lang, så får vel spare tråden litt til
Saeria Skrevet 3. mai 2004 #75 Skrevet 3. mai 2004 Blå rogalandsbunad med Frafjordsmønster. Det er den til venstre på dette bildet. Takk for linken Étoile. Men min er blå, med rød vest.
Gjest Mettan ikke innlogga Skrevet 4. mai 2004 #76 Skrevet 4. mai 2004 Har beltestakk og synes selvfølgelig at det er den fineste Minette og Diva: Hvordan ser deres beltestakker ut? Min har gult liv, svart stakk, svart fløyelsskoning nederst, "gull"-bånd + grønt og svart fløyelsbånd på forkleet og burgunder og gule toner i beltet. Har arva den svarte utenpåtrøya fra min oldemor, morsomt! Ønsker meg silkeskjorte med rund krage, det er neste prosjekt! Ønsker dere alle en flott 17. mai (med fint vær så alle de fine bunadene våre kommer til sin rett!) Mettan
Diva Skrevet 4. mai 2004 #77 Skrevet 4. mai 2004 Heisann! Synes beltestakken din høres veldig fin ut Spesielt lekkert med gult liv! Skjorte : Hvit med broderier i rødt/rødtoner og sort. Liten krave (mange har større) Liv : Røde broderier, ispedd litt grønt med røde og sorte border i fløyel/"blonde". Stakken : Fløyelsskoning nederst med rød og svart stripe. Sånn i stedet for helt svart som er "vanligst". Ser fint ut Har samme broderi på forkleet nederst som på livet + endel fløyelsborder i rødt og sort, gullborder og en slags sort blondebord. Beltet og vippebånd + forklebånd i litt "psykedeliske" rød/orangetoner, men hovedfarge i rødt. Høres litt rart ut, men ser ok ut..hehe. I helgen fikk jeg som tidlig bursdagspresang et silkesjal til bunaden av min samboer Det er rødt, med litt grønt og sorte tynne "blomstermønstre". Har dessverre ikke utenpåtrøya ennå, men det er et mål. Den er kjempefin Herregud, jeg kunne snakka om bunaden min i evigheter Ønsker deg en riktig flott 17-mai og :D Det kommer sikkert til å bli flott! Diva : - )
snexi Skrevet 4. mai 2004 #78 Skrevet 4. mai 2004 Jeg har Sunnfjord-bunad med grønt liv. Tror faktisk jeg er den eneste hittil med denne typen...
Suzy Skrevet 5. mai 2004 #79 Skrevet 5. mai 2004 Jeg har den rekonstruerte Hedemarksbunaden (dvs - deler av den for jeg har ikke hatt råd til å kjøpe hele, men jeg sparer...)
Gjest gjesta Skrevet 5. mai 2004 #80 Skrevet 5. mai 2004 Jeg har Sunnfjord-bunad med grønt liv. Jeg også!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå