AnonymBruker Skrevet 29. september 2013 #1 Skrevet 29. september 2013 Har vært sammen med kjæresten min i halvannet år nå, frem til nå har vi begge hatt fast jobb på samme sted. Han er forøvrig sjefen min i tillegg! Nå har jeg fortalt at jeg har lyst til å begynne på skole igjen. Da skal jeg først da et år på vgs før høgskole/universitet. Problemet er det at jeg er redd for at han ikke vil være sammen med meg lenger om jeg flytter langt unna. (blir kanskje 4-5 timer om ikke mer) dette pga det jeg har lyst til å bli kun finnes på en skole i Norge. Jeg kan selvfølgelig utdanne meg til noe annet, meg jeg føler jo da at jeg på en måte "gjør han en tjeneste" ved å bli noe annet enn det jeg faktisk VIL bare for å bli på samme sted som han. Kjæresten kommer ikke til å flytte med meg da han har en sønn han ikke vil bo lenger unna og det skjønner jeg selvfølgelig veldig godt. I tillegg til dette er jeg så usikker på om jeg har lyst til å si noe i det hele tatt siden det blir nesten 2 år til det faktisk er skolestart langt unna siden jeg blir her første året. Jeg føler jo litt på det at jeg kanskje "kaster bort" både min og hans tid ved å gå rundt å vite at jeg kommer til å flytte uten å si noe til han. Avstandsforhold har jeg egentlig aldri hatt tro på da jeg er en person som elsker nærhet og kos og kommer til å savne altfor mye... Håper på å få noen tilbakemld som kanskje retter litt på hodet.. Kanskje tips til hvordan å ta det opp også? Anonymous poster hash: f7b79...23b 1
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2013 #2 Skrevet 29. september 2013 Hvis han ikke lenger vil være ilag med deg pga du går skole, så er han ingenting for deg å samle på. For det han sier, er at så lenge du er hans lille "whatever", så er ting greit. 4
AnonymBruker Skrevet 29. september 2013 #3 Skrevet 29. september 2013 Hvis han ikke lenger vil være ilag med deg pga du går skole, så er han ingenting for deg å samle på. For det han sier, er at så lenge du er hans lille "whatever", så er ting greit. Det er nok ikke helt sånn han ser på det, han vil gjerne at vi skal flytte sammen og ta ting mer seriøst enn det vi har gjort til nå. Til nå har jeg bare sagt at jeg ikke kommer til å ha økonomi til å leie en leilighet med to soverom (må ha plass til guttungen hans) med leieprisene i nærområdet. Vil jo ikke at han skal måtte betale noe mer enn meg. Jeg tenkter på å kun bo i et rom i kollektiv eller noe.. Anonymous poster hash: f7b79...23b
Gjest Daenerys Skrevet 29. september 2013 #4 Skrevet 29. september 2013 Tråden er ryddet for hets. Daenerys, mod.
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2013 #5 Skrevet 29. september 2013 Det er nok ikke helt sånn han ser på det, han vil gjerne at vi skal flytte sammen og ta ting mer seriøst enn det vi har gjort til nå. Til nå har jeg bare sagt at jeg ikke kommer til å ha økonomi til å leie en leilighet med to soverom (må ha plass til guttungen hans) med leieprisene i nærområdet. Vil jo ikke at han skal måtte betale noe mer enn meg. Jeg tenkter på å kun bo i et rom i kollektiv eller noe.. Anonymous poster hash: f7b79...23b Forstår, men du har ikke bruk for en fyr på bekostning av en utdanning.
AnonymBruker Skrevet 29. september 2013 #6 Skrevet 29. september 2013 SKOLE, SKOLE OG ALLTID SKOLE!!! Anonymous poster hash: d4200...37f 6
AnonymBruker Skrevet 29. september 2013 #7 Skrevet 29. september 2013 Forstår, men du har ikke bruk for en fyr på bekostning av en utdanning. Jeg er jo enig men det er jo leit at jeg føler at jeg ikke kan være sammen med han fordi jeg "lurer" han når jeg ikke kommer til å flytte før om nesten to år.. Anonymous poster hash: f7b79...23b
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2013 #8 Skrevet 29. september 2013 (endret) Jeg er jo enig men det er jo leit at jeg føler at jeg ikke kan være sammen med han fordi jeg "lurer" han når jeg ikke kommer til å flytte før om nesten to år.. Anonymous poster hash: f7b79...23b Du lurer ham ikke. Har du ikke utdanning, så må du ha det og det vet han. Hvor gammel er dere, forresten? Endret 29. september 2013 av Gjest
AnonymBruker Skrevet 29. september 2013 #9 Skrevet 29. september 2013 Du lurer ham ikke. Har du ikke utdanning, så må du ha det og det vet han. Hvor gammel er dere, forresten? Jeg er blir 26 og han er 32. Han sier jo at han støtter meg i utdanning men jeg tviler på at det blir godt mottatt når det er snakk om å flytte såpass langt. Han er jo også int. i å flytte sammen og skape et stabilt liv, føler jo at jeg roter bort tiden hans.. Anonymous poster hash: f7b79...23b
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2013 #10 Skrevet 29. september 2013 Jeg er blir 26 og han er 32. Han sier jo at han støtter meg i utdanning men jeg tviler på at det blir godt mottatt når det er snakk om å flytte såpass langt. Han er jo også int. i å flytte sammen og skape et stabilt liv, føler jo at jeg roter bort tiden hans.. Anonymous poster hash: f7b79...23b Jeg ser begges ståsted her altså, men du må gjøre det du må.
Gjest Ozelot Skrevet 29. september 2013 #11 Skrevet 29. september 2013 En god kjæreste vil alltid den andre vel. Om du føler du blir "tvunget" til å ikke følge drømmen din, fordi du er redd han ikke vil godta det, så er han ingen god mann. Slik ser jeg på saken. Forøvrig synes jeg du skal velge skole, en utdanning har du gjennom hele livet, en mann kan forsvinne på et blunk. 2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2013 #12 Skrevet 29. september 2013 HVa med nettstudier? Anonymous poster hash: 55c35...faf
AnonymBruker Skrevet 29. september 2013 #13 Skrevet 29. september 2013 HVa med nettstudier? Anonymous poster hash: 55c35...faf Kan ta det første året på nett men jeg føler jeg lærer mer i klasserom med lærer. Høyskole utdannignen kan ikke tas på nett.. :/ Anonymous poster hash: f7b79...23b
Gjest Malanthor Skrevet 29. september 2013 #14 Skrevet 29. september 2013 Er det verdt og satse på så tåler det litt avstand. 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #15 Skrevet 1. oktober 2013 jeg og samboeren min bodde 5 timer unna hverandre, da jeg flyttet for skole. Jeg elsker også nærhet og kos- tro meg! Den første tiden var den verste, man kommer etterhvert i en slags "modus", hvor ting går lettere. Dere vil jo kunne møtes i helgene, ferier ol. Anonymous poster hash: 6598b...97c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå