AnonymBruker Skrevet 29. september 2013 #1 Skrevet 29. september 2013 Jeg holder fortiden på med en fyr. Vi har holdt på i ca.3 måneder. Er ikke sammen, men har blitt enig om å ikke treffe på andre. Jeg har vært usikker hele tiden, har opplevd mye avvisning før. Er veldig redd for å bli såret igjen. For to uker siden var jeg på besøk hos en venn i Oslo. Vi var på byen og jeg rotet med en fyr. Det varte ikke lenge, og jeg forsto fort at jeg hadde dummet meg ut. Dagen etter våknet jeg med en vond magefølelse. Jeg er blitt veldig glad i han jeg holder på med, og hadde kjempe dårlig samvittighet. Jeg har ikke fortalt han det, men samvittigheten er så stor at jeg vurderer å fortelle det. Det kommer ikke til å skje igjen. Etter denne episoden fant jeg ut at jeg vil satse på oss to. Men jeg føler meg så råtten. Hadde det vært omvendt hadde jeg blitt knust. Hva mener dere?Bør jeg fortelle det? Anonymous poster hash: dd11c...3ec
Stormborn Skrevet 29. september 2013 #2 Skrevet 29. september 2013 Nei! Hvis dere ikke er sammen er det ikke noe vits i å si det, bare fortsett som før uten andre =) 2
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2013 #3 Skrevet 29. september 2013 Du er ikke ilag med ham, ergo du skylder ham ingenting.
AnonymBruker Skrevet 29. september 2013 #4 Skrevet 29. september 2013 Enig i at du ikke skal si noe. Det kommer ikke noe godt ut av det likevel. Er du helt sikkert på at du ønsker å satse? Hvis du både har vært i tvil, og nå har vært til sengs med noen andre, virker det ikke som om du er helt sikker. Tenk nøye gjennom dette og vær real med han du dater!Anonymous poster hash: a3da0...357 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2013 #5 Skrevet 29. september 2013 For å være helt ærlig så er det dårlig gjort når man er så mye som flere måneder på vei med en eksklusiv partner. Du skriver jo at dere har avtalt å ikke treffe andre, ergo er det jo relativt seriøst. Anonymous poster hash: 52386...f3d 4
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2013 #6 Skrevet 29. september 2013 For å være helt ærlig så er det dårlig gjort når man er så mye som flere måneder på vei med en eksklusiv partner. Du skriver jo at dere har avtalt å ikke treffe andre, ergo er det jo relativt seriøst. Anonymous poster hash: 52386...f3d Nå er de ikke ilag, selv om de er ekslusive. Men saken skildrer på en pen måte hvor dumt det er å være ekslusiv med noen man ikke er sammen med. Det skaper bare problemer fordi man setter livet sitt på vent, mens man får ikke en skit ut av det. 2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2013 #7 Skrevet 29. september 2013 Nå er de ikke ilag, selv om de er ekslusive. Men saken skildrer på en pen måte hvor dumt det er å være ekslusiv med noen man ikke er sammen med. Det skaper bare problemer fordi man setter livet sitt på vent, mens man får ikke en skit ut av det. Å skille mellom å være sammen og eksklusiv i denne sammenhengen blir er bare meningsløs ordkløyveri. Om man blir enige om å være eksklusive så er man jo enige om at det er noe å bygge videre på, da benytter man heller ikke første anledning til å rote med andre. Ønsker man ikke det så forblir man uekslusive, så enkelt er det faktisk. Å rote med andre når man er ekslusiv er uansett et løftebrudd, det kommer en ikke bort fra. Om man mener man setter livet på vent og ikke får noe ut av det når man lover noen å være ekslusiv bør få en til å ta en titt på seg selv, da er man ikke klar for å forplikte seg. Anonymous poster hash: 52386...f3d 2
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2013 #8 Skrevet 29. september 2013 (endret) Å skille mellom å være sammen og eksklusiv i denne sammenhengen blir er bare meningsløs ordkløyveri. Om man blir enige om å være eksklusive så er man jo enige om at det er noe å bygge videre på, da benytter man heller ikke første anledning til å rote med andre. Ønsker man ikke det så forblir man uekslusive, så enkelt er det faktisk. Å rote med andre når man er ekslusiv er uansett et løftebrudd, det kommer en ikke bort fra. Om man mener man setter livet på vent og ikke får noe ut av det når man lover noen å være ekslusiv bør få en til å ta en titt på seg selv, da er man ikke klar for å forplikte seg. Anonymous poster hash: 52386...f3d Når det har gått så lang tid og de ennå ikke er et offisielt par, så er det ingen vits i å være ekslusive. Enten er man sammen, eller så er man det ei. Og jeg ville blitt irritert på en fyr som prøvde seg på å ha meg til å være ekslusiv med ham hvis det ikke var forhold. Endret 29. september 2013 av Gjest 2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2013 #9 Skrevet 29. september 2013 Når det har gått så lang tid og de ennå ikke er et offisielt par, så er det ingen vits i å være ekslusive. Enten er man sammen, eller så er man det ei. Og jeg ville blitt irritert på en fyr som prøvde seg på å ha meg til å være ekslusiv med ham hvis det ikke var forhold. Meget mulig, men nå er det jo engang slik ts beskriver situasjonen. De har avtalt å være ekslusive, ergo er det et løftebrudd når man styrer med andre. Enkelt og greit og egentlig ikke noe å diskutere. Anonymous poster hash: 52386...f3d 1
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2013 #10 Skrevet 29. september 2013 Meget mulig, men nå er det jo engang slik ts beskriver situasjonen. De har avtalt å være ekslusive, ergo er det et løftebrudd når man styrer med andre. Enkelt og greit og egentlig ikke noe å diskutere. Anonymous poster hash: 52386...f3d Nja, det løftet betyr nada slik jeg ser det.
AnonymBruker Skrevet 29. september 2013 #11 Skrevet 29. september 2013 Nja, det løftet betyr nada slik jeg ser det. Nei, men da bør man nok heller ikke avtale et løfte man ikke kan holde. Jeg hadde hvertfall ansett en kvinne som hadde brutt et ekslusivitetsløfte som uaktell for noe videre utvikling mot forhold om jeg hadde funnet det ut. Om man ikke engang greier å styre seg så tidlig så hadde jeg ikke giddet å spekulere i hvordan hun hadde greid å overholde videre løfter om oss to. Kort sagt: Rødt kort direkte. Anonymous poster hash: 52386...f3d
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2013 #12 Skrevet 29. september 2013 Nei, men da bør man nok heller ikke avtale et løfte man ikke kan holde. Jeg hadde hvertfall ansett en kvinne som hadde brutt et ekslusivitetsløfte som uaktell for noe videre utvikling mot forhold om jeg hadde funnet det ut. Om man ikke engang greier å styre seg så tidlig så hadde jeg ikke giddet å spekulere i hvordan hun hadde greid å overholde videre løfter om oss to. Kort sagt: Rødt kort direkte. Anonymous poster hash: 52386...f3d Hvis det skulle blitt noe mellom TS og den her fyren så hadde de vært i forhold allerede og TS ville aldri vært i den klemma hun er i nu.
AnonymBruker Skrevet 29. september 2013 #13 Skrevet 29. september 2013 Hvis det skulle blitt noe mellom TS og den her fyren så hadde de vært i forhold allerede og TS ville aldri vært i den klemma hun er i nu. Spekulasjoner du strengt tatt ikke kan uttale deg om, du vet jo ikke hvor lang tid ts og partner trenger på å finne ut av ting. Men det er ganske åpenbart at det ikke er noen lur ide å bryte et løfte om eksklusivitet. Anonymous poster hash: 52386...f3d
AnonymBruker Skrevet 29. september 2013 #14 Skrevet 29. september 2013 Enig i at du ikke skal si noe. Det kommer ikke noe godt ut av det likevel. Er du helt sikkert på at du ønsker å satse? Hvis du både har vært i tvil, og nå har vært til sengs med noen andre, virker det ikke som om du er helt sikker. Tenk nøye gjennom dette og vær real med han du dater!Anonymous poster hash: a3da0...357 Ts her. Jeg har ikke ligget med noen andre, bare så det er sagt. Jeg har tenkt masse gjennom dette, og funnet ut at jeg vil satse. Anonymous poster hash: dd11c...3ec
Steinar40 Skrevet 29. september 2013 #15 Skrevet 29. september 2013 (endret) Jeg mener at TS skal si til denne fyren at hun ikke kan fortsatte ettersom hun har vært utro. Når man har blitt enige om å ikke treffe andre, og så ligger man allikevel med andre, da er det utroskap. Ser nå at TS skriver hun ikke har ligget med noen andre, og da blir det litt annerledes. Endret 29. september 2013 av Steinar40 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2013 #16 Skrevet 29. september 2013 Nå er de ikke ilag, selv om de er ekslusive. Men saken skildrer på en pen måte hvor dumt det er å være ekslusiv med noen man ikke er sammen med. Det skaper bare problemer fordi man setter livet sitt på vent, mens man får ikke en skit ut av det. Ts her. Nei, vi er ikke sammen. Jeg er en person som må bli godt kjent med den andre før jeg evt. bestemmer meg for om det er verdt å satse på. Så livet mitt er ikke på vent, vi er i datingfasen. Selv mener jeg at det jeg gjorde var dårlig gjort, i og med at vi har blitt enige om å ikke treffe på andre. Vi treffes ofte. Vi har ikke blitt offentlig et par, men det er vel den retningen det går mot. Anonymous poster hash: dd11c...3ec
AnonymBruker Skrevet 29. september 2013 #17 Skrevet 29. september 2013 Nei, men da bør man nok heller ikke avtale et løfte man ikke kan holde. Jeg hadde hvertfall ansett en kvinne som hadde brutt et ekslusivitetsløfte som uaktell for noe videre utvikling mot forhold om jeg hadde funnet det ut. Om man ikke engang greier å styre seg så tidlig så hadde jeg ikke giddet å spekulere i hvordan hun hadde greid å overholde videre løfter om oss to. Kort sagt: Rødt kort direkte. Anonymous poster hash: 52386...f3d Ts her. Jeg har dummet meg ut. Har aldri før vært utro. Og komme aldri til å gjøre det der igjen.For den følelsen jeg sitter igjen med er ikke mye god. Bør jeg fortelle det til han mener du? Anonymous poster hash: dd11c...3ec
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2013 #18 Skrevet 29. september 2013 Ts her. Nei, vi er ikke sammen. Jeg er en person som må bli godt kjent med den andre før jeg evt. bestemmer meg for om det er verdt å satse på. Så livet mitt er ikke på vent, vi er i datingfasen. Selv mener jeg at det jeg gjorde var dårlig gjort, i og med at vi har blitt enige om å ikke treffe på andre. Vi treffes ofte. Vi har ikke blitt offentlig et par, men det er vel den retningen det går mot. Anonymous poster hash: dd11c...3ec Jeg synes du er for hard mot deg selv.
Steinar40 Skrevet 29. september 2013 #19 Skrevet 29. september 2013 Ts her. Jeg har dummet meg ut. Har aldri før vært utro. Og komme aldri til å gjøre det der igjen.For den følelsen jeg sitter igjen med er ikke mye god. Bør jeg fortelle det til han mener du? Anonymous poster hash: dd11c...3ec Hva mener du med å være utro? Hvis du har ligget med den andre tullingen du traff på så har du vært utro i mine øyne. Og da bør du absolutt fortelle dette og si at du ikke kan fortsette å treffe han fordi du nettopp har vært utro. Dette fortjener han å vite.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå