Gå til innhold

Skal megleren vite dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt å by på en leilighet og på buskjema står det at jeg må skrive inn lånebeløp og egenkapital. I banken sa de til meg at megler ikke skal vite dette her, om de er usikker så skal de kontakte banken selv.

Men det går ikke an å sende inn bud uten at jeg fører opp dette.

???

Anonymous poster hash: e20ba...0ea
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også hørt at megler ikke skal vite hvor mye du kan betale. Men hvis du skal legge inn første bud så må vel det gjøres skriftlig hos megler?

Skrevet

Bare skriv hvor mye du vil by totalt, ikke skriv opp lånebeløp og egenkapital. Jeg pleier aldri å gjøre det, og har aldri fått spørsmål om det. (Har vært med på noen budrunder)

• Liker 2
Skrevet

Å fortelle hvor mye man kan by er som å spille poker med åpne kort.

Du skal bare gi bud, og banken skal bare bekrefte at du har dekning for budet.

Anonymous poster hash: bf4b2...982
Skrevet

Skriv samme beløp på finansiering som dere legger inn bud på! Jeg har jobbet i bank med boliglån, og dette er det rådet jeg ga til mine kunder. Om du skriver det totale du har i finansiering, så er megleren flink til å bruke det for å få andre til å gå over. Om banken din er proff så bekrefter de bare at du har finansiering for det beløpet du har lagt inn bud på, og så får megleren ringe igjen om du høyner budet.

• Liker 3
Skrevet

Jeg har også hørt at megler ikke skal vite hvor mye du kan betale. Men hvis du skal legge inn første bud så må vel det gjøres skriftlig hos megler?

Kan også gjøres over email:)

Skrevet

Jeg har tenkt å by på en leilighet og på buskjema står det at jeg må skrive inn lånebeløp og egenkapital. I banken sa de til meg at megler ikke skal vite dette her, om de er usikker så skal de kontakte banken selv.

Men det går ikke an å sende inn bud uten at jeg fører opp dette.

???

Anonymous poster hash: e20ba...0ea

Vi skriver totalbeløp, og under egenkapital skriver vi 15% av dette beløpet, uavhengig av hvor mye mer egenkapital vi har. 85% av beløpet vi byr, står under lånebeløp.

Byr vi høyere, får megler kontakte banken og be dem bekrefte at vi har finansering for det aktuelle beløpet.

Skrevet

Vi skriver totalbeløp, og under egenkapital skriver vi 15% av dette beløpet, uavhengig av hvor mye mer egenkapital vi har. 85% av beløpet vi byr, står under lånebeløp.

Byr vi høyere, får megler kontakte banken og be dem bekrefte at vi har finansering for det aktuelle beløpet.

Hvem er "vi"?

:vetikke:

Anonymous poster hash: b0be8...6ae

• Liker 1
Skrevet

Hvem er "vi"?

:vetikke:

Anonymous poster hash: b0be8...6ae

Det er jeg og den personen som jeg kjøper bolig sammen med. :)

• Liker 1
Skrevet

Vi sier til kundene våre at de bare skal skrive inn hvilken bank de har finansiering i, at de ikke trenger å oppgi beløp, men dersom de f.eks har 250.000 i ek i en annen bank så ber vi dem fylle ut dette (hvis de har alt i samme bank så bryr ikke vi oss med hva som er ek og hva som er lån). vi spørr da kun etter det eksakte beløp kunden har skrevet og det virker som 99,9% av bankene er flinke å bare oppgir det vi spørr om. Jobber i meglerforetak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...