Enilorac Skrevet 29. september 2013 #1 Skrevet 29. september 2013 Når vet jeg når hunden er klar for skitur? Hun blir 1 år i januar og er en mellomstor rase som skal være ferdig utvokst rundt den tid, men kanskje senere også. Burde jeg ta røntgen og vente til vinter 2 før jeg tar hun med på skitur for sikkerhetsskyld? Når startet dere med skitur?
Gjest Kladden Skrevet 2. oktober 2013 #2 Skrevet 2. oktober 2013 Hvilken rase? Med mindre det er snakk om et dyr uten underpels er han mer enn gammel nok til å være med. Skal han trekke er den for ung. Typiske trekkhunder som f.eks. pointer bør være minst 1, 5 helst 2 år før den trekker.
Enilorac Skrevet 2. oktober 2013 Forfatter #3 Skrevet 2. oktober 2013 Finsk lapphund, så der er det mye god underpels. Skapt til snøvær på tværs. Jeg tenker at hun egentlig bare skal være med i starten, og har hørt at de kan bli gode trekkhunder også så vi får se om noen år. Jeg bare tenker på leddene osv hvis det blir mye løping for en 1åring? Hvis hun fortsatt vokser mer på den tiden, er det lurt å ikke løpe så mye og lenge da?
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2013 #4 Skrevet 2. oktober 2013 De skal vennes til å være på skiturer, det kan være skremmende med ski og staver og folk som kommer i full fart. Start forsiktig med korte turer, så går det sikkert fint. Anonymous poster hash: c178f...3ac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå