amadine Skrevet 29. september 2013 #1 Skrevet 29. september 2013 (endret) Jeg selger en veske på finn.no. Kjøper vil bruke finn sin betalingsgaranti. Jeg har forstått at kjøper betaler inn på en payex konto og at kjøper skal godkjenne varen når den har kommet frem slik at jeg får pengene mine. Men hva hvis kjøper pakker opp varen og ikke er fornøyd? Hva skjer da med pengene mine? Da sitter jo kjøper igjen med veska og jeg uten noenting. Mulig jeg som er litt treg her altså Føler finn sin betalingsgaranti fungerer bedre hvis man er kjøper og ikke selger. Endret 29. september 2013 av amadine
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2013 #2 Skrevet 29. september 2013 Jeg synes den der betalingsgarantien er grei. Det er så mange som kan finne på å bløffe folk, selv for småpenger.
Supraspinatus Skrevet 29. september 2013 #3 Skrevet 29. september 2013 Hva med å bruke oppkrav, der du dekker ekstrakostnaden?
amadine Skrevet 29. september 2013 Forfatter #4 Skrevet 29. september 2013 Hva med å bruke oppkrav, der du dekker ekstrakostnaden? Ekstrakostnad?
amadine Skrevet 29. september 2013 Forfatter #5 Skrevet 29. september 2013 Jeg synes den der betalingsgarantien er grei. Det er så mange som kan finne på å bløffe folk, selv for småpenger. Joda,den er sikkert grei den hvis man er kjøper og ikke selger.
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2013 #6 Skrevet 29. september 2013 Joda,den er sikkert grei den hvis man er kjøper og ikke selger. Jeg har solgt også.
amadine Skrevet 29. september 2013 Forfatter #7 Skrevet 29. september 2013 Jeg har solgt også. Men hva hvis kjøper pakker opp varen og ikke er fornøyd? Hva skjer da med pengene mine? Da sitter jo kjøper igjen med veska og jeg uten noenting?
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2013 #8 Skrevet 29. september 2013 Men hva hvis kjøper pakker opp varen og ikke er fornøyd? Hva skjer da med pengene mine? Da sitter jo kjøper igjen med veska og jeg uten noenting? De sender den tilbake. Hvis de ikke gjør det, er det en skam og du har all rett på din side.
amadine Skrevet 29. september 2013 Forfatter #9 Skrevet 29. september 2013 De sender den tilbake. Hvis de ikke gjør det, er det en skam og du har all rett på din side. Er jo det jeg er redd for. At veska ikke blir sendt tilbake til meg hvis det skulle være noe. Eller at selger ikke godkjenner at varen har kommet frem.
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2013 #10 Skrevet 29. september 2013 Er jo det jeg er redd for. At veska ikke blir sendt tilbake til meg hvis det skulle være noe. Eller at selger ikke godkjenner at varen har kommet frem. Jeg forstår deg 7. Alltid en risk når man handler med fremmede.
Supraspinatus Skrevet 29. september 2013 #11 Skrevet 29. september 2013 Er jo det jeg er redd for. At veska ikke blir sendt tilbake til meg hvis det skulle være noe. Eller at selger ikke godkjenner at varen har kommet frem. De får ikke ut igjen pengene om det er en konflikt. Da må man ev ta det opp i konfliktrådet. Står om vilkårene på finn sine sider.
-Jiinxs- Skrevet 29. september 2013 #12 Skrevet 29. september 2013 (endret) Jeg har også et syn på at den betalingsmetoden er i selgers favør. Så om jeg skulle solgt noe dyrt på Finn, så hadde jeg gjort det til folk jeg kunne møtt og fått pengene kontant. Endret 29. september 2013 av -Leon-
AnonymBruker Skrevet 30. september 2013 #13 Skrevet 30. september 2013 Men hva hvis kjøper pakker opp varen og ikke er fornøyd? Hva skjer da med pengene mine? Da sitter jo kjøper igjen med veska og jeg uten noenting? Vet ikke om du helt har skjønt prinsippet med betalingsgarantien. Kjøper har jo betalt, men pengene står fryst på en payexkonto som ingen av dere disponerer. Hele prinsippet er jo at både selger og kjøper skal sikre seg. Selger for at han får pengene, og kjøper at han får produktet han har kjøpt, og at det er i korrekt stand. Hvis kjøper ikke er fornøyd med varen, må han sende inn skriftlig klage. Hvis ikke får du pengene automatisk etter 10 dager. Det kan selvsagt skje at en kjøper klager og nekter å levere varen tilbake på pur faenskap, men han vil aldri få se pengene sine, og du skal være særdeles uheldig om du treffer på en slik type. Jeg har brukt betalingsgarantien og vil ikke nøle å bruke den igjen. Anonymous poster hash: 6b80b...4a6
AnonymBruker Skrevet 30. september 2013 #14 Skrevet 30. september 2013 Ser at noen mener oppkrav er det sikreste.... Det stemmer selvsagt ikke. Ved oppkrav får man jo ikke sett varen før etter at den er betalt. I verste fall er det jo noe helt annet i pakken (Jfr. han som bestilte en Iphone på oppkrav, og fikk en Iphone-eske full av grus). Hvis man innfører oppkrav med f.eks. 1 døgns forsinkelse på overføringen av pengene når man betaler på posten, vil dette føre til en mye sikrere metode, da kjøper får tid til å sjekke varen og klage før pengene overføres selger. Anonymous poster hash: 6b80b...4a6
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #15 Skrevet 1. oktober 2013 Jeg har benyttet meg av Finn betalingsgaranti mange ganger - både som kjøper og som selger. Når jeg har rollen som selger, må varen alltid sendes som sporbar pakke, ellers kan kjøper påstå at han/hun ikke har mottatt pakken, og da har ikke selger noe bevis for at varen faktisk er sendt og/eller mottatt av kjøper. Ergo kan både beløpet og varen da være tapt! Er for øvrig fornøyd med tjenesten, og opplever det som trygt og enkelt. Anonymous poster hash: 57b85...f6e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå