Gå til innhold

Noen hjemmeværende her inne? (uten barn)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er hjemmeværende pga psyken, jeg har angst som gir meg magebesvær og er arbeidsløs pga det ..

Nå imens jeg går i terapi så trenger jeg ting å gjøre om dagene, spesielt imens de andre er på jobb/skole!

Hva bruker dere dagene til..? Står dere opp tidlig likevel om dere er hjemme bare? Hører det er enklere å gripe dagen med å stå opp tidlig, men da er det jo enda mer tomrom for hva man skal fylle dagen med!

Noen ganger gjør jeg så lite om dagene at det er umulig å få sove om kvelden..

Forslag mottas med stor takk!! :)

Anonymous poster hash: e5b97...db4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg går en lang tur med hunden, jeg rydder, vasker, lager middag, søker på jobber, så en tur til med hunden, så går en del av kvelden til spilling også en tur til før sovetid.

Anonymous poster hash: fad14...119
  • Liker 1
Skrevet

Hei!

Jeg er hjemmeværende pga psyken, jeg har angst som gir meg magebesvær og er arbeidsløs pga det ..

Nå imens jeg går i terapi så trenger jeg ting å gjøre om dagene, spesielt imens de andre er på jobb/skole!

Hva bruker dere dagene til..? Står dere opp tidlig likevel om dere er hjemme bare? Hører det er enklere å gripe dagen med å stå opp tidlig, men da er det jo enda mer tomrom for hva man skal fylle dagen med!

Noen ganger gjør jeg så lite om dagene at det er umulig å få sove om kvelden..

Forslag mottas med stor takk!! :)

Anonymous poster hash: e5b97...db4

Det er godt for psyken med mye å gjøre, så prøv å finn en rytme i dagen.

Hva med: stå opp 8-9, lage og spise frokost. Rydde etter den og i huset.

Så skriver du opp ting du trenger og går/sykler til butikken (for å få trim og for at det skal ta tid).

Deretter kan du lage lunsj og eventuelt noe bakst/annen mat (om du har mennesker i nærheten som ville satt pris på hjemmebakst tar du med deg det til de, eller hjelper noen med å vaske/male/rydde/plante etc)

Så, godt sliten, starter du middag.

Etter det kan du gå deg en tur på 1-3 timer (eller trene på et treningssenter).

Når kvelden kommer setter du deg ned med maling/sying/strikking/etc - men la hobbyen være en kvelds/helgesyssel for å få inn mye aktivitet i dagen.

Om du liker tv så setter du av en 30-60 min til dette og. :)

Anonymous poster hash: f7fdb...7de

• Liker 1
Skrevet

Du kan undersøke om det finnes noe kurs i regi av NAV eller DPS som du kan gå på. Jeg vet at Lovisenberg i Oslo har mange fine kurs som går på dagtid.

Anonymous poster hash: 626f6...ce1
  • Liker 1
Skrevet

Ta enkeltemner ved universitetet eller høyskolen nær deg.

Meld deg som besøksvenn enten for hjemmeboende eller på aldershjem. Noen trenger hjelp i butikken, andre noen å snakke med eller få avisen opplest.

Dyrk noe, enten i potter eller bedd.

Plukk søppel i nærområdet.

Anonymous poster hash: 071e6...364

• Liker 1
Skrevet

Være ute er det beste egentlig. Da får du trent kroppen, utfordre angsten og frisk luft. Jeg er ute et par timer en dag og da bruker jeg gjerne neste dag på å hente meg inn igjen og slik har det vært en stund. Vasker endel mer enn nødvendig også. Nå skal jeg i arbeidspraksis og gleder meg stort til det siden bedriften ser ut til å være midt i blinken for en rolig begynnelse med ganske tilsideliggende do om det går gale. ;)

Lykke til.

Anonymous poster hash: 51a9f...f8a
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...