Gå til innhold

Trenger GODE beinøvelser :D

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Legger opp et styrkeprogram og trenger gode øvelser!

Knebøy i smithstang

12 x 24kg (oppvarming)

10 x 40 kg

8 x 50 kg

Utfall

3x10 på hvert bein med 16kg vekt i hver hånd

Hip thrust

3 x 15 med 20kg vektskive (syns det gjør vondt med stang)

Så tar jeg noe for leggene, vet ikke hva det heter, men jeg står oppå en stepkasse og bare "løfter opp" med leggene. Gjør iallefall SINNSYKT godt for dem, er støl i mange dager etterpå :P

Vet ikke hvor mye jeg skal legge på på markløft... Hva sier dere ift resten her?

Anonymous poster hash: 21118...320
Skrevet

Knebøy og strake markløft er nok.

Sleng på hip-thrust i tillegg, om du vil fokusere ekstra på rumpe.

Anonymous poster hash: cd5a5...397
Skrevet

Det positive med markløft er jo at det er en baseøvelse, som på lik linje med knebøy tar bra i resten av kroppen også :)

Skrevet (endret)

Du bør slutte å bruke Smithmaskinen. Den låser deg i et mønster som fort kan gi deg dårlig teknikk og høyere skadepotensiale.

Markløft er en bra øvelse, men du må ikke trene den. Om du må velge mellom markløft og knebøy bør du velge sistnevnte. Hvis ikke tar du begge deler.

Utfall er bra også. Prøv å variere hvor du har stangen. Både nakke, front rack, overhead, farmer carry osv. Det er kjekt og det gir deg god stabil kjerne.

Endret av Supraspinatus
Skrevet

Bah, goblet squat ga meg støle muskler fra helvete her om dagen :)

Skrevet

Bah, goblet squat ga meg støle muskler fra helvete her om dagen :)

Den har jeg kjørt litt sammen med knebøy for å pusse på teknikken, tar godt den ja! Men begrenset med vekt du får på der kanskje, sammenlignet med knebøy. :)

Skrevet

Den har jeg kjørt litt sammen med knebøy for å pusse på teknikken, tar godt den ja! Men begrenset med vekt du får på der kanskje, sammenlignet med knebøy. :)

Det er sant! Men for en utrent stakkar som meg, funka den ganske bra. Haha.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...