Larsern Skrevet 4. oktober 2013 #61 Skrevet 4. oktober 2013 Antifeministene ser nok gjerne at norske feminister heller bruker tiden på å diskutere om steining av utro kvinner i muslimske land er riktig eller ei. Det hadde det nok blitt utrolig interessante diskusjoner av. Ganske sørgelig at ordet feminist nå har blitt et skjellsord forresten. Hva er en antifeminist?
flesvik Skrevet 4. oktober 2013 #62 Skrevet 4. oktober 2013 (endret) Hva er en antifeminist?En som er mot feministenes kjønnsdiskriminering av menn, bagatellisering og ignorering av menns problemer, demonisering av menn, sexsualmoralisme og konspirasjonsteorier om "patriarkiet". Og som er imot at en slik sexsistisk hatsidiologi som feminisme skal ha så mye makt og hele definisjonsakten i alle kjønnsspørsmål i detoffentlige som de har. Endret 4. oktober 2013 av flesvik 1
Gjest BettyBoop Skrevet 4. oktober 2013 #63 Skrevet 4. oktober 2013 En som er mot feministenes kjønnsdiskriminering av menn, bagatellisering og ignorering av menns problemer, demonisering av menn, sexsualmoralisme og konspirasjonsteorier om "patriarkiet". Og som er imot at en slik sexsistisk hatsidiologi som feminisme skal ha så mye makt og hele definisjonsakten i alle kjønnsspørsmål i detoffentlige som de har. wow 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2013 #64 Skrevet 4. oktober 2013 Trakasseringen i drosjer er vel nok en sak som feministene unngår. Saken eksploderer nå i media, men alle vet at dette har pågatt over lang tid. Trakassering er blitt gjort av både etniske og nordmenn med fremmedkulturell bakgrunn. Men fordi det er en stooor overvekt av "utenlandske" sjåfører, velger feministene og ikke gå ut i media så hardt som de pleier. Tenk om 22% av jentene hadde blitt seksuelt trakassert av lærerer/tannleger/leger eller hvilken som helst annen yrkesgruppe? Det hadde vært ramaskrik i avisene, alle mediefeminister, kvinnesakspolitikere, Ottar hadde skreket seg hese av fordømmelsen av yrkesgruppen. Anonymous poster hash: 65c4a...827
Gjest Kaffekrus Skrevet 4. oktober 2013 #65 Skrevet 4. oktober 2013 Men hvorfor hører man aldri selverklærte feminister ta opp de langt verre holdningene og atferd man ser i enkelte innvandringsmiljøer? Tenker da på miljøer der kvinner nektes å delta i yrkeslivet eller voldtekt og vold innad i parforhold. Det er sjelden du også ser feminister ta opp overgrepsvoldtekter og at de utelukkende utføres av innvandrere. Fordi det mest vettuge er å rydde på hjemmebane først.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2013 #66 Skrevet 4. oktober 2013 En som er mot feministenes kjønnsdiskriminering av menn, bagatellisering og ignorering av menns problemer, demonisering av menn, sexsualmoralisme og konspirasjonsteorier om "patriarkiet". Og som er imot at en slik sexsistisk hatsidiologi som feminisme skal ha så mye makt og hele definisjonsakten i alle kjønnsspørsmål i detoffentlige som de har. Eller de som har misforstått hva de aller fleste feminister står for. Anonymous poster hash: e5e33...e2e 3
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2013 #67 Skrevet 4. oktober 2013 Trakasseringen i drosjer er vel nok en sak som feministene unngår. Saken eksploderer nå i media, men alle vet at dette har pågatt over lang tid. Trakassering er blitt gjort av både etniske og nordmenn med fremmedkulturell bakgrunn. Men fordi det er en stooor overvekt av "utenlandske" sjåfører, velger feministene og ikke gå ut i media så hardt som de pleier. Tenk om 22% av jentene hadde blitt seksuelt trakassert av lærerer/tannleger/leger eller hvilken som helst annen yrkesgruppe? Det hadde vært ramaskrik i avisene, alle mediefeminister, kvinnesakspolitikere, Ottar hadde skreket seg hese av fordømmelsen av yrkesgruppen. Anonymous poster hash: 65c4a...827 Det er også trakassering av mannlige (både innvandrere og norske) drosjesjåfører i svært stor grad av kvinner som vil betale med sex. Anonymous poster hash: e5e33...e2e
Gjest Kaffekrus Skrevet 4. oktober 2013 #68 Skrevet 4. oktober 2013 Det er også trakassering av mannlige (både innvandrere og norske) drosjesjåfører i svært stor grad av kvinner som vil betale med sex. Anonymous poster hash: e5e33...e2e Da regner jeg med at du kan dokumente det?
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2013 #69 Skrevet 4. oktober 2013 Det er også trakassering av mannlige (både innvandrere og norske) drosjesjåfører i svært stor grad av kvinner som vil betale med sex. Anonymous poster hash: e5e33...e2e i Hvor mange har meldt fra om dette til politiet og fått en slutt på det. Det har blitt avlevert 30 anmeldelser av trakassering av kvinner i år. Anonymous poster hash: 65c4a...827
Estetica Skrevet 11. oktober 2013 #70 Skrevet 11. oktober 2013 Det er jo ikke rart av Spivak sier dette for det er jo selvsagt sant at kvinnene i disse kulturene er mer undertrykket enn kvinnene i vår del av verden, men det endrer jo ikke det faktum at nordiske frigjorte kvinner ser ut til å være mer forståelsesfulle overfor arkaiske kvinneundertrykkende kulturer enn nordiske menn. Og det er altså det noen av oss undrer oss over. Et faktum at noen ser ut til å være? Klassisk stråmannsargumentasjon. Se punkt 5.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2013 #71 Skrevet 11. oktober 2013 Jeg skjønner ikke helt hva som blir diskutert her,men jeg er enig med ts, vi bryr oss kun om våres egen samfunn og kultur. Det tror jeg er flere grunner til. Den ene grunnen kan være at man er redd for å bli kalt "rasist". Når jeg protesterte mot omskjæring av guttebarn fikk jeg lese i dagbladet at vi vestlige er rasister og ikke forstår "kulturen" deres, fordi vi har jo ingen kultur eller verdier selv. Jeg er fremdeles sterkt imot denne "kulturen av kutting i kjønnsorganer på småbarn" Mange muslimske kvinner i Norge opplever tvangsekteskap, nektes å dra på skole og er tvunget til å pakkes inn fra barndommen. Å peke det ut er rasisme. En annen ting er at disse kvinnene ofte er under så stor press at de nekter å ta imot hjelp. Eller så forstår de ikke våres syn på feminisme. Mange av de tror at siden DE SELV sa jeg til arrangert ekteskap, og siden DE SELV vil bruke hijab, så er det ingen i kulturen deres som blir tvunget til det.. Hver gang sånn debatt har startet har det kommet kvinner ut og fortalt at de velger det selv, og ignorert de som faktisk blir tvunget. Jeg har ingenting imot arrangert ekteskap hvis alle er villige, men det betyr ikke at jeg ikke vil sloss mot dem som ikke har noen valg. Anonymous poster hash: 9df9b...76e 3
Jalp Skrevet 12. oktober 2013 #72 Skrevet 12. oktober 2013 Ganske sørgelig at ordet feminist nå har blitt et skjellsord forresten. Men som det reflekterende mennesket du sikkert er, har du kanskje undret deg over hvorfor? Jeg skal gi deg et hint: Feminismen startet med å definere meg som fienden og selve problemet fordi jeg er mann. Godt understøttet av konspirasjonsteoriene om patriarkatet. Så, når det viser seg at det var feil kommer løgnen om at man også jobber for likestilling for menn, samtidig endrer man likestillingsloven slik at den skal prioritere kvinners rettigheter, foran menns. Og når menn begynner å snakke om den diskrimineringen som rammer dem, møtes vi systematisk av hersketeknikker, bagatellisering og latterliggjøring. Slik opplever svært mange menn feminismen. Derfor kan feminismen aldri bli noe begge kjønn kan samle seg om. Og det paradoksale er at menn kun ønsker de samme rettighetene kvinner har og at feminismen faktisk anerkjenner at menn er mennesker som bør ha like rett til å legge premissene for likestillingen som kvinner har. Men dette er ikke mulig med dages likestilligslov og det regimet som har tiltatt seg all makt hva gjelder kjønns rettigheter. Det finnes vel knapt en mann som virkelig tror at feminismen vil menn vel. 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #73 Skrevet 14. oktober 2013 Men som det reflekterende mennesket du sikkert er, har du kanskje undret deg over hvorfor? Jeg skal gi deg et hint: Feminismen startet med å definere meg som fienden og selve problemet fordi jeg er mann. Godt understøttet av konspirasjonsteoriene om patriarkatet. Så, når det viser seg at det var feil kommer løgnen om at man også jobber for likestilling for menn, samtidig endrer man likestillingsloven slik at den skal prioritere kvinners rettigheter, foran menns. Og når menn begynner å snakke om den diskrimineringen som rammer dem, møtes vi systematisk av hersketeknikker, bagatellisering og latterliggjøring. Slik opplever svært mange menn feminismen. Derfor kan feminismen aldri bli noe begge kjønn kan samle seg om. Og det paradoksale er at menn kun ønsker de samme rettighetene kvinner har og at feminismen faktisk anerkjenner at menn er mennesker som bør ha like rett til å legge premissene for likestillingen som kvinner har. Men dette er ikke mulig med dages likestilligslov og det regimet som har tiltatt seg all makt hva gjelder kjønns rettigheter. Det finnes vel knapt en mann som virkelig tror at feminismen vil menn vel. 4 sider diskusjon om feminisme i andre land og vi har fremdels ikke greid å definere hva feminisme er. Ekstrem feminisme ønsker alle menn ondt, normale feminister kjemper for likestilling mellom mannen og kvinnen, men fokuserer gjerne på kvinner. Det betyr ikke at noen er ute etter å ta deg,men hvis du tror du så har du stor grad av paranoia. Det er ingen som stopper deg i å lage egne,andre tråder om menns rettigheter,men vær så snill, hold deg saklig. Anonymous poster hash: 9df9b...76e 2
Jalp Skrevet 14. oktober 2013 #74 Skrevet 14. oktober 2013 4 sider diskusjon om feminisme i andre land og vi har fremdels ikke greid å definere hva feminisme er.Ekstrem feminisme ønsker alle menn ondt, normale feminister kjemper for likestilling mellom mannen og kvinnen, men fokuserer gjerne på kvinner. Det betyr ikke at noen er ute etter å ta deg,men hvis du tror du så har du stor grad av paranoia. Det er ingen som stopper deg i å lage egne,andre tråder om menns rettigheter,men vær så snill, hold deg saklig. Anonymous poster hash: 9df9b...76e Alt jeg sier er at feminismen i dagens form har utspilt sin rolle fordi den har så liten legitimitet hos halvparten av befolkningen. Skal vi lykkes med å oppnå reell likestilling på BEGGE kjønns premisser, må dagens feminisme erstattes med noe begge kjønn kan samle seg om. 1
Gjest BettyBoop Skrevet 14. oktober 2013 #75 Skrevet 14. oktober 2013 Alt jeg sier er at feminismen i dagens form har utspilt sin rolle fordi den har så liten legitimitet hos halvparten av befolkningen. Skal vi lykkes med å oppnå reell likestilling på BEGGE kjønns premisser, må dagens feminisme erstattes med noe begge kjønn kan samle seg om. har du forslag til et begrep man kan bruke?
Jalp Skrevet 14. oktober 2013 #76 Skrevet 14. oktober 2013 har du forslag til et begrep man kan bruke? Innhold er vesentlig viktigere enn begrep. Å konstruere en kjønnsnøytralt navn eller begrep for like rettigheter og muligheter for begge kjønn, får vi klare. Men begrepet må være inkluderende for begge kjønn og ikke ekskluderende som ordet feminisme er.
Gjest BettyBoop Skrevet 14. oktober 2013 #77 Skrevet 14. oktober 2013 Innhold er vesentlig viktigere enn begrep. Å konstruere en kjønnsnøytralt navn eller begrep for like rettigheter og muligheter for begge kjønn, får vi klare. Men begrepet må være inkluderende for begge kjønn og ikke ekskluderende som ordet feminisme er. Ja? Ingen forslag?
waco Skrevet 14. oktober 2013 #78 Skrevet 14. oktober 2013 jeg vil kalle meg feminist og jeg blir fly forbannet når kvinner blir undertrykket i alle land eller kulturer. jeg støtter ikke opp om kulturer som behandler kvinner dårlig. Vil du gi de nigerianske horene på karl johan opphold og trygderettigheter slik at de slapp hore seg, eller vil du helst sende dem tilbake til nigeria?
waco Skrevet 14. oktober 2013 #79 Skrevet 14. oktober 2013 (endret) Ja? Ingen forslag? menneskerettigheter for alle! Hva er galt med menneskerettigheter? Hvorfor må du absolutt definere deg som en feminist? Endret 14. oktober 2013 av waco
Gjest BettyBoop Skrevet 14. oktober 2013 #80 Skrevet 14. oktober 2013 Vil du gi de nigerianske horene på karl johan opphold og trygderettigheter slik at de slapp hore seg, eller vil du helst sende dem tilbake til nigeria? De kom ikke hit frivillig, de ble smuglet hit. Aner ikke hvordan man kan hjelpe de. La de bli men sende hallikene ut eller no.. om man finner de..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå