AnonymBruker Skrevet 29. september 2013 #1 Skrevet 29. september 2013 Pga røff fortid ba jeg om reservasjon mot all info om meg selv på nummeropplysninger. Jeg ba om hemmelig nummer. Dette så ut til å gå bra, helt til.. Jeg søke opp meg selv og der ser jeg at navnet mitt, adresse og alt står tilgjengelig. Jeg klikket helt og ringte og sa det til meg, var kjempesint og frustrert, de sa bare unnskyld at de hadde gjort et feiltrinn. Dette er ikke akseptabelt?! Når noen ber om reservasjon og offentlig opplysning så må de respektere det, og ikke gjøre slike feil som kan koste personen dyrt?..... Anonymous poster hash: 173a5...224
Anglofil Skrevet 29. september 2013 #2 Skrevet 29. september 2013 Nå skal det sies, etter å ha jobbet for en operatør i mange år, at nummeropplysningsselskapene kan være veldig treige med å fjerne nummer. Har også opplevd at de har lagt ut hemmelige nummer som ikke skulle vært der selv om det var gitt beskjed om at dette ikke skulle ut i nummeropplysningstjenesten. Hvis operatøren har gjort sitt så kan man kun klage til de som har med nummeropplysning å gjøre. Min man har f.eks reservert seg, men fremdeles kan man finne ham i enkelte elektroniske oppføringer. Da er det ikke operatøren sin feil, men opplysningstjenesten. Så er jo også spørsmålet om du bare har reservert deg mot elektroniske oppføringer eller om du faktisk har hemmelig nummer. Sistnevnte koster ekstra og er ikke det samme som å reservere seg mot elektroniske oppføringer. Joda, man vil ikke bli oppført i elektroniske kataloger og lignende, men hemmelig nummer er litt mer enn som så. Blant annet vil man på regningen se dette ved at det står et annet nummer enn ens egentlige nummer på regningen, for å beskytte deg hvis regningen mot formodning skulle bli stjålet eller åpnet av uvedkommende. Og ringer man andre vil nummeret stå som "skjult". Gjelder det et faktisk hemmelig nummer så er dette selvsagt alvorlig, ingen tvil om det. Mvh Yvonne 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2013 #3 Skrevet 29. september 2013 Ja, det gjelder hemmelig nummer... Det ble skjult i en måned, før det tydeligvis ble vist igjen.. Uff.. Takk for svar. Anonymous poster hash: 7d1ca...715
Anglofil Skrevet 29. september 2013 #4 Skrevet 29. september 2013 I alle dager, det må jeg sier er meget spesielt. Skjønner godt du er sint. Det kan være operatøren ikke har gjort feil, vanskelig for meg å si, i mange tilfeller har jeg ihvertfall opplevd at det var disse opplysningstjenestene som har gjort en feil. Her må du nok ta kontakt direkte og si i fra, dette går jo ikke an! Mvh Yvonne
AnonymBruker Skrevet 29. september 2013 #5 Skrevet 29. september 2013 Mener du at jeg skal ta direkte kontakt med disse nummeropplysningssidene? Jeg ringte iallfall operatøren min og de sa de skulle ordne det så fort de kunne. Anonymous poster hash: 7d1ca...715
Anglofil Skrevet 29. september 2013 #6 Skrevet 29. september 2013 Mener du at jeg skal ta direkte kontakt med disse nummeropplysningssidene? Jeg ringte iallfall operatøren min og de sa de skulle ordne det så fort de kunne. Anonymous poster hash: 7d1ca...715 I mange tilfeller er det som sagt ikke operatøren sin feil, men er det de som har gjort feilen så er det klart de må gjøre sin del. Poenget er at operatøren sier i fra til nummeropplysningstjenestene, men operatøren får ikke gjort det for dem, ergo er det opplysningstjenestene selv som må fjerne oppføringene. Som regel slike tilfeller da jeg selv opplevde dette som kundekonsulent så beklaget vi, selv om det ikke nødvendigvis var operatøren sin feil. Mannen min opplevde det samme, og har vært nødt til å kontakte et par opplysningstjenester som ikke har fjernet hans nummer. Det er med andre ord lite operatøren får gjort med unntak av å si i fra. De kan derimot ikke overstyre opplysningstjenestene, det er mitt poeng. Mvh Yvonne
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #7 Skrevet 6. oktober 2013 hva koster det for å få hemmelig nummer? Anonymous poster hash: 38f6c...b33
petterm Skrevet 6. oktober 2013 #8 Skrevet 6. oktober 2013 Netcom 250 i etablering og 250 pr år: https://netcom.no/privat/tjenester/hemmelig-nummer Telenor: Hemmelig Nummer 100,- http://www.telenor.no/privat/mobil/mobiltjenester/skjult_nummer.jsp Husk at selv om du har reservasjon, vil nummeret alltid synes når du sender SMS eller MMS. Tele2: 199 pr år for mobiler. 760 i etablering og 8 kr/Mnd for fasttelefoner. https://www.tele2.no/kundeservice/1560.aspx Hos Tele2 får du nytt nummer når du bestiller hemmelig nummer. Tror jeg uansett ville bytta nummer for å være sikker på at det hemmelige nummeret ikke ligger synlig ett eller annet sted i en eller annen telefonliste.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2013 #9 Skrevet 7. oktober 2013 Det samme har skjedd meg de tre gangene jeg byttet operatør. Det skjer hver gang det flyttes over, da de ikke har intern samarbeid seg imellom. Det er jo bare å ringe til operatøren og de løste det fort da jeg gjorde de oppmerksom på det. Unødvendig å bli sint, da det er menneskelig å gjøre feil. Selv lever jeg i skul fra en gal mann og har gjort det i snart 10år. Anonymous poster hash: f210c...a2d
QueenOfTheSidewalk Skrevet 7. oktober 2013 #10 Skrevet 7. oktober 2013 (endret) Hos talkmore koster det 50 kr i innmelding og 0 i månedsgebyr. Har bare opplevd problemer når det gjelder telenor og netcom, de er ikke så nøye på det. Ikke en gang da jeg gikk fra netcom til talkmore, var det problemer. Synes det er rart at de som krever mest penger for det, er så sløve! Endret 7. oktober 2013 av Evilposelos
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå