Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Noen som har gode tips til hvordan jeg på en skånsom måte kan fortelle min snille kjæreste at han bør begynne å gjøre følgende:

Dusje hver dag, ikke bare hver andre eller tredje

Bruke deodorant

Skifte klær hver dag, iallfall undertøy

Tørke seg skikkelig etter toalettbesøk

Vaske hendene etter toalettbesøk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror vi har hatt en liknende tråd her inne for en tid tilbake..

Er dere samboere, og tryge på hverandre, så fortell han det på en saklig og ordenrlig måte. Et godt tips er nok å bruke "jeg opplever" og "jeg syns at det blir ubehagelig"- form istedet for å gå ut med "du er alltid" "Du lukter fælt" Da overfører du de negative opplevelsene på deg og dien følelser, og han føler seg ikke personlig angrepet, eller fornærmet. Du har da større sjangse på å vinne gehør fra samboeren din...

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er latterlig å forvente dusjing hver dag.. annenhver er dag er da ikke urenslig! :o

Skrevet
Det er latterlig å forvente dusjing hver dag.. annenhver er dag er da ikke urenslig! :o

Hvis han svetter mye/ blir skitten på jobb og ikke bruker deo, så trengs det en dusj hver dag!

Skrevet

Jeg synes ikke det er latterlig jeg da,synes i grunn det er rart at de fleste gutter dusjer annen hver dag.Men det kommer jo an på åssen jobb man har og.Noen foretrekker å dusje etter jobben siden de blir skitne på jobben.

Skrevet

Det kommer helt an på om han svetter mye eller ikke. Hva slags jobb han har etc. Mange faktorer spiller inn.

En mann som ikke engang klarer å tørke seg bak eller vaske hendene vil jeg kalle mildt tilbakestående.

Gjest Anonymous
Skrevet
Det kommer helt an på om han svetter mye eller ikke. Hva slags jobb han har etc. Mange faktorer spiller inn.

Helt enig!

Man kan da altså ikke si at noen er urenslig kun pga det faktum at h*n dusjer "bare" annenhver dag.. ;)

Skrevet
Jeg synes ikke det er latterlig jeg da' date='synes i grunn det er rart at de fleste gutter dusjer annen hver dag.[/quote']

:o Trodde de fleste menn dusjet hver dag jeg! Og at de andre var unntaket. Ble nå uhyre glad for at sambo lukter godt og er renslig...

Amarone

Skrevet

En mann som ikke engang klarer å tørke seg bak eller vaske hendene vil jeg kalle mildt tilbakestående.

Bra skrevet. Det er virkelig ikke ofte jeg ler høyt av det jeg leser her inne.

Gjest Anonymous
Skrevet

Nå ble jeg mildt sagt overrasket :o

Dusj (eller ihvertfall grundig vask) hver dag er da en selvfølge samme hvor skitten man er etter jobb.

Forutsetningen er da at man har tilgang på vann !

Skrevet

Det finnes faktisk en god del mennesker (både menn/kvinner) som har tilgang på alt innen hygieneprodukter men som rett og slett gir helt f#. Og det hjelper ikke å dusje hvis man ikke bruker deodorant og tar på rene klær.

Disse menneskene trenger klar beskjed fra de som står dem nærmest, ta det opp på en hyggelig måte og hvis de ikke tar seg sammen så ville jeg rett og slett brutt forholdet. Å leve med noen som har såpass elendig hygiene som det beskrives her ville jeg aldri klart, bare tanken på denne personen i min leilighet får det til å vrenge seg i magen.

Skrevet
Noen som har gode tips til hvordan jeg på en skånsom måte kan fortelle min snille kjæreste at han bør begynne å gjøre følgende:

Dusje hver dag, ikke bare hver andre eller tredje

Bruke deodorant

Skifte klær hver dag, iallfall undertøy

Tørke seg skikkelig etter toalettbesøk

Vaske hendene etter toalettbesøk

Hvis han ikke vet dette selv, syns jeg ikke du skal bry deg om å fortelle det på en skånsom måte. Si det heller rett ut. Din kjærestes hygiene angår deg i høyeste grad, og du har all rett til å forlange at han holder seg ren.

Gjest Ethereal
Skrevet

Min samboer jobber sammen med en mann som visstnok lukter helt grusomt. Han går tilsynelatende også i de samme klærne, og lukta henger igjen etter ham lenge etter at han har forlatt rommet. Men hva kan min kjære gjøre? Han har ikke jobbet der mer enn noen få måneder, og kjenner ikke vedkommende så godt at han bare kan si fra :cry:

Skrevet

Jeg var også i en lignende situasjon...jeg løste dette med å snakke med overordnende, og arrangere et avdelingsmøte hvor et av punktene på agendaen var renslighet, og hvor viktig det var at vi fremstod som representative for firmaet ovenfor våre kunder.......MAnnen som luktet ille og var møkkete har siden da vært skinnende ren og pen.....

Gjest Anonymous
Skrevet

Dette kan være "kulturelt betinget" ...

Jeg hadde en venninne som var vokst opp landet uten innlagt vann. For henne var det jeg mente "normal hygiene" ingen selvfølge, og ja, det hendte hun luktet vondt.

Når jeg tok det opp, ble jeg fortalt at jeg var bare sånn overklasse bygutt som ikke hadde et sunt forhold til normale kroppslukter etc etc etc etc.

Hvis dette også gjelder kjæresten din, må du kanskje trå varsomt for ikke å utløse en sånn reaksjon fra ham.

Skrevet

Vokst opp uten innlagt vann i Norge de sener år? Høres lite sannsynlig ut!

Jeg vet om et par tilfeller av personer som vokste opp uten innlagt vann som er i 40-årene i dag, men da er det noe som var spesielt.

Blant dem som er over 50 i dag er det vel mer utbredt.

Men al folk under 40 år i dag skal ha vokst opp uten innlagt vann stiller jeg meg svært underende til.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg vet om et par tilfeller av personer som vokste opp uten innlagt vann som er i 40-årene i dag, men da er det noe som var spesielt.  

Men al folk under 40 år i dag skal ha vokst opp uten innlagt vann stiller jeg meg svært underende til.

Joda,det stemmer det. Jeg jobber i hjemmesykepleien,og faktisk er det folk rundt omkring i dette land som IKKE har innlagt vann. Vi har hatt tilfeller der vi har måttet hentet vann hos naboen for å så varme opp det på en primus. Mange triste skjebner, og man tror ikke at slikt er det hos flere men det er en realitet. Mange har fremdelse utdedo :-(

Skrevet

Ei vennine av meg vokste opp uten innedo og bad - og jeg er 32 år gammel - så det fins alltid unntak Blåveis..

Skrevet
Ei vennine av meg vokste opp uten innedo og bad - og jeg er 32 år gammel - så det fins alltid unntak Blåveis..

Selvfølgelig finnes det unntak! Men "gjest" lengere oppe fikk det til å høres ut som det fremdeles var vanlig å ha det slik i "deler av landet" og at det hadde noe med "kultur" å gjøre. Det er noe jeg nekter bestemt for. Jeg vokste opp "skikkelig på bygda", og den eneste i min klasse som hadde manglende hygiene var inflytter fra Oslo.. (noe som selvfølgelig er helt tilfeldig!!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...