Anciol Skrevet 29. september 2013 #1 Skrevet 29. september 2013 Pleier å servere barna mine en raus porsjon med yoghurt, syltetøy og Muesli eller havregrøt til frokost! Helsesøster mente at det ikke var godt nok, og at de trengte mer , fordi hun mente at mine barn er for tynne ! Da slengte jeg i henne at tanten min er ikke mer enn 1,58 og tynn, akkurat slik som datteren min er! Det er genetisk på min far sin side med høye og tynne mennesker , og tynne og lave mennesker! Sønnen min er høy og tynn slik farfaren min var, datteren min er liten og slank, men senesterk og akrobatisk:)
Anciol Skrevet 29. september 2013 Forfatter #3 Skrevet 29. september 2013 Ikke etter de har spist en raus porsjon med frokost og skylt det ned med 2 glass melk:) 2
hjärterdam Skrevet 29. september 2013 #4 Skrevet 29. september 2013 Min er også liten og tynn, så lenge han ikke er syk, sulten eller går ned i vekt er jeg fornøyd. (Det skal sies at han brukte nesten to år på å gå fra 14-15 kg) Han spiser variert mat, men spiser sjelden mye.
Missy1 Skrevet 29. september 2013 #5 Skrevet 29. september 2013 Sønnen min er veldig småspist og er tynn. Vektkurven hans har gått som en bergogdalbane ettersom han ofte gikk ned i vekt forså å gå det opp igjen. Helsesøster gadd ikke prøve å finne årsaken til at han spiste dårlig og gikk ned i vekt, isteden brukte hun tid på å kjefte på meg for det. Jeg mener man ikke skal presse barn til å spise, det gjør måltider til en negativ ting som igjen resulterer i at de spiser ennå mindre. Det hadde vært bedre om helsesøster gikk mer inn for å finne en årsak. Er resten av familien tynne så er det jo tydelig at dette er normalt i denne familien. Selv var jeg kjempe tynn frem til slutten av tenårene så jeg bekymrer meg ikke. Og til syvende og sist så er det ikke farlig å være tynn så lenge barnet ikke blir medtatt og får dårlig allmenntilstand. Sønnen min lider ikke noe nød, han har nok energi for å si det sånn 2
Anciol Skrevet 29. september 2013 Forfatter #6 Skrevet 29. september 2013 (endret) Mine barn er mye friskere enn klasse og bhg vennene sine! Men så er de ute og leker hver dag og går fjellturer i ferier og på søndager:) De får maks sitte med ipad i 30 min hver! Endret 29. september 2013 av Anciol
LedigNavn Skrevet 29. september 2013 #7 Skrevet 29. september 2013 Har alltid vært tynn selv så har ingenting å si på det, men ville valgt å gi mer proteinrik frokost enn yoghurt, syltetøy og müsli. Da er brødskiver med ost og skinke eller kokt egg bedre. Eventuelt kan du servere et kokt egg i eggeglass som de kan spise ved siden av havregrøt eller yoghurt. 5
Anciol Skrevet 29. september 2013 Forfatter #8 Skrevet 29. september 2013 God ide, kanskje et kokt egg ved siden av:) og de får og ofte havregrøt til frokost med bananbiter i:)
AnonymBruker Skrevet 29. september 2013 #9 Skrevet 29. september 2013 Kan du slutte å skrive så mye med ropetegn? Blir helt frustrert av å lese innleggene dine. Det er ingenting i veien for å høre litt på helsesøster heller. Bak grove brød og server med pålegg. Anonymous poster hash: 5d4b5...0fb 9
Anciol Skrevet 29. september 2013 Forfatter #10 Skrevet 29. september 2013 ok skal prøve å moderere utropstegnbruken min, og ungene mine får faktisk hjemmebakt grovbrød på nistepakkene sine med ost, skinke og gjerne leverpostei. Er husmor så jeg baker og lager alt for hånd, hos oss. 1
Gjest Violetta Skrevet 29. september 2013 #11 Skrevet 29. september 2013 Kan du slutte å skrive så mye med ropetegn? Blir helt frustrert av å lese innleggene dine. Det er ingenting i veien for å høre litt på helsesøster heller. Bak grove brød og server med pålegg.Anonymous poster hash: 5d4b5...0fb Siden du begynte med pirk: Det heter ikke ropetegn, det heter utropstegn. 17
Gjest Elseby13 Skrevet 29. september 2013 #12 Skrevet 29. september 2013 Musli, yoghurt OG syltetøy? Er det bare meg som reagerer på mengde sukker her?
AnonymBruker Skrevet 29. september 2013 #13 Skrevet 29. september 2013 Musli, yoghurt OG syltetøy? Er det bare meg som reagerer på mengde sukker her? Nei, det er ikke bare deg. Hvor er fettet og proteinene i denne frokosten? Det er bare sukker på sukker på enda mer sukker. Anonymous poster hash: 04652...d5f 6
makkapakka Skrevet 29. september 2013 #14 Skrevet 29. september 2013 når det gjelder helsesøstre/helsestasjon og gnål så handler det om at alt må være innenfor de blå strekene helst på mitdten av dem uansett hvordan man er eller ser ut. 3
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2013 #15 Skrevet 29. september 2013 Bra at de er der, sånn at hvis det er noe så blir de små fulgt opp. Dog er det mange av dem som er for slappe til å gi BV beskjed når de har mistanke om noe. 2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2013 #16 Skrevet 29. september 2013 når det gjelder helsesøstre/helsestasjon og gnål så handler det om at alt må være innenfor de blå strekene helst på mitdten av dem uansett hvordan man er eller ser ut. Min erfaring er at helsesøster sjekker at barnet ikke avviker fra egen kurve. Har barnet hele tiden ligget lavt på vektkurven, er det barnets normal, og en kan få råd om hvordan unngå undervekt, men om barnet tidligere lå på 50. percentile, og faller eller øker på kurven, så er det en indikasjon på at noe er galt. Jeg er veldig glad helsesøster fulgte opp, for da hadde vi dokumentasjon når vi mistenkte at det var noe galt, mens legene sa at vi bare skulle "se det an". Anonymous poster hash: 3cadc...dc0 1
Anciol Skrevet 29. september 2013 Forfatter #17 Skrevet 29. september 2013 Det er hjemmelaget syltetøy med stevia ikke sukker:) og det er faktisk naturell yoghurt, og mueslien er hjemmelaget med nøtter i:) Og de får havregrøt med banan ganske ofte!+ 2 glass helmelk hver. og de får solide matpakker med grovbrød og godt kjøttpålegg , ost eller leverpostei. Middaggen er god vanlig mat Kveldsmaten: er skiver med leverpostei , eller annet proteinrikt pålegg! 7
AnonymBruker Skrevet 29. september 2013 #18 Skrevet 29. september 2013 Det er hjemmelaget syltetøy med stevia ikke sukker:) og det er faktisk naturell yoghurt, og mueslien er hjemmelaget med nøtter i:) Og de får havregrøt med banan ganske ofte!+ 2 glass helmelk hver. og de får solide matpakker med grovbrød og godt kjøttpålegg , ost eller leverpostei. Middaggen er god vanlig mat Kveldsmaten: er skiver med leverpostei , eller annet proteinrikt pålegg! Men igjen sukker, kunstig søtning, sukker, sukker og enda mer sukker. Det er ikke noe fett eller protein i den frokosten. Både yoghurt og stevia er elendig mat med tanke på sunt kosthold. Anonymous poster hash: 04652...d5f 4
Anciol Skrevet 29. september 2013 Forfatter #19 Skrevet 29. september 2013 men les at jeg og gir de god havregrøt med bananbiter til frokost. men greit legger om frokosten til eggeskive og godt smør og dropper yoghurt, syltetøy og muesl. Skjønt ser dere på barnebilder av tanten min er hun liten og tynn, men sterk og smidig som en akrobat. P.s Helsesøsteren er klaget på flere ganger av andre familier! 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2013 #20 Skrevet 29. september 2013 Men igjen sukker, kunstig søtning, sukker, sukker og enda mer sukker. Det er ikke noe fett eller protein i den frokosten.Både yoghurt og stevia er elendig mat med tanke på sunt kosthold. Anonymous poster hash: 04652...d5f Det er det virkelig ikke. Yoghurt naturell er kjempesunt og bra for kroppen. Anonymous poster hash: 6c964...81a 10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå