Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stikker innom fra prøvergruppen med bilde av testen jeg tok i dag tidlig. Er en A1 test. Driver med IVF, er egentlig 4 dager til testdag, men vanskelig å holde seg. Aldri vært gravid før, så må ha andres meninger: er denne positiv?

post-63415-0-48564600-1380452457_thumb.j

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge der er 2 streker på en graviditetstest så er den positiv.

Anonymous poster hash: e7851...c2e
Skrevet

Den er positiv. :) Gratulerer!

Skrevet

Jeg har fått 2 stk positive tester, den ene gangen var det en "falsk" positiv(dvs; jeg fikk raskt TR uten særlig overtid) - ergo ikke gravid likevel.

Den andre gangen tok jeg den ene positive testen mer med ro, og testet igjen neste dag og fikk positiv på 4 tester. Da tok jeg det mer for "god fisk".

Anonymous poster hash: 6a823...a4f
Skrevet

Åh, sånn vil jeg også ha! Gratulerer så mye, den er positiv:-)

Skrevet

Den er positiv! Gratulerer så mye :)

Skrevet

Positiv :) Min var bare litt sterkere første gangen!

Skrevet

Den er nok positiv :) Gratulerer så mye :)

Skrevet

Den testen er positiv. Men fire dager til testdag kan være for tett på eggløsningssprøyten når du har vært gjennom IVF? På grunn av hcg i eggløsningssprøyta kan testen være falsk positiv opp til 12 dager etter at sprøyten er tatt, og man skal derfor unngå å teste før testdag. Streifere er også veldig vanlig ved ivf. Men testen er så tydlig positiv, og det er sannsynligvis såpass lenge siden testdag, at dette går veien.

Skrevet

Den testen er positiv. Men fire dager til testdag kan være for tett på eggløsningssprøyten når du har vært gjennom IVF? På grunn av hcg i eggløsningssprøyta kan testen være falsk positiv opp til 12 dager etter at sprøyten er tatt, og man skal derfor unngå å teste før testdag. Streifere er også veldig vanlig ved ivf. Men testen er så tydlig positiv, og det er sannsynligvis såpass lenge siden testdag, at dette går veien.

Sprøyten tok jeg for 14 dager siden. Så tenker den er det ikke. Er redd for streifer, men da ville jeg vel begynt å blø mye nå... Åh, håper sånn dere har rett som gratulerer :) takk :)

Skrevet

Sprøyten tok jeg for 14 dager siden. Så tenker den er det ikke. Er redd for streifer, men da ville jeg vel begynt å blø mye nå... Åh, håper sånn dere har rett som gratulerer :) takk :)

Da er det nok noe på gang. Og som regel går det bra :)

Skrevet

Da har jeg testet med CB digital med ukeindikator: gravid 1-2 uker! Tjohoooo :):):):) tok i samme stråle en A1 test til, den er svakere i dag, men jeg tenker at det ikke kan ha så mye å si??? Åh, dette er så surrealistisk!! :)

• Liker 2
Skrevet

Gratulerer så mye, Emit! Kjekt å høre. Lykke til i svangerskapet :)

Skrevet

Da har jeg testet med CB digital med ukeindikator: gravid 1-2 uker! Tjohoooo :):) :):) tok i samme stråle en A1 test til, den er svakere i dag, men jeg tenker at det ikke kan ha så mye å si??? Åh, dette er så surrealistisk!! :)

Sannsynligvis ikke. Det kan hende urinen du testet i i dag, var mindre konsentrert enn urinen du testet i i går? Dessuten dobler ikke HCG seg hver dag, så det er ikke nødvendigvis økning i styrke på teststreken to dager etter hverandre.

Skrevet

Sannsynligvis ikke. Det kan hende urinen du testet i i dag, var mindre konsentrert enn urinen du testet i i går? Dessuten dobler ikke HCG seg hver dag, så det er ikke nødvendigvis økning i styrke på teststreken to dager etter hverandre.

Takk :) har lest opp og ned om kjemiske graviditeter, og skremt meg sjøl veldig nå! :( teit nok tok jeg begge testene i dag på samme stråle, først digital under og så A1. Litt av et opplegg ;) både i dag og i går var på morgenurin, så regner med det var ca samme konsentrasjon, sett vekk fra at den i går ble tatt to timer senere enn i dag...

Skrevet

To timer har kanskje litt å si? Var det stor fargeforskjell? Kom de to A1-testene fra samme "batch"? Det kan være forskjell i fargestyrke på selve testen fra test til test. Hvordan ser kontrollstrekene ut, er de like sterke på begge testene?

Jeg vil tro du kan ta det med ro når den digitale slår ut, det skal litt mer HCG til for å få positivt på den digitale testen. Jeg tror ikke en kjemisk graviditet vil gi nok HCG til å slå ut der.

Skrevet

To timer har kanskje litt å si? Var det stor fargeforskjell? Kom de to A1-testene fra samme "batch"? Det kan være forskjell i fargestyrke på selve testen fra test til test. Hvordan ser kontrollstrekene ut, er de like sterke på begge testene?

Jeg vil tro du kan ta det med ro når den digitale slår ut, det skal litt mer HCG til for å få positivt på den digitale testen. Jeg tror ikke en kjemisk graviditet vil gi nok HCG til å slå ut der.

Vet ikke om de to timene har noe å si, jeg.. :/ har alltid bare testet negativt, så har ikke trengt å tenke på noe av dette før ;) det er en del forskjell ja, men det kan jo være to årsaker: at jeg tok den a1 testen på slutten av strålen, ergo kanskje mindre hcg?? Eller at den ikke ble holdt under i 10 sekunder som den skal. Ikke vet jeg;) men tenker jo at jeg ville blødd enten litt eller mye om det var gått galt? Eller? Testene var i samme pakke ja, og kontrollstrekene ser lik ut..

Jeg vil også tro at den digitale krever mer hcg for å bli positiv enn en A1 test?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...