Gå til innhold

Reklame på Disney Channel - Herregud

Anbefalte innlegg

Skrevet

Satt med Disney Channel i bakrgunnen her en dag. Så ikke på tven egentlig, så lot det bare stå på. Så hørte jeg at det var en reklame for Ariel på DVD. og FOR en rar reklame! Fortellerstemmen brukte til og med "herregud" for å beskrive hvor spennende fimen er. Er det bare jeg som reagerer litt på dette?

Nå sier jeg ikke at barn aldri får høre banneord hjemme, eller på andre kanaler. Men å si det på en reklame på en kanal som er 100% rettet mot barn? Jeg mener, hvorfor? Herregud er heller ikke det verste ordet man kan bruke, men det var så.. raaart å bruke det i en reklame for en barnefilm på en barnekanal?

Tanker?

Anonymous poster hash: 91400...5ba
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De bruker da ofte ''herregud'' i selve barne/tegnefilmene også, og jeg har aldri tenkt noe særlig over det. ''Herregud'' er ikke for meg et banneord.

Anonymous poster hash: f50ec...2ae
  • Liker 3
Skrevet

Det er egentlig ikke et banneord for meg heller, men da jeg var liten fikk jeg ikke lov til å si det for det om. Men det var ikke bare at ordet ble sagt, heller det at det var så unødvendig? Da tenker jeg at barn vil bruke "herregud" for å beskrive filmen? Ikke tenkt over det før jeg heller. Før denne reklamen :-)

• Liker 1
Gjest Belle âme
Skrevet

På disney channel var det noken som brukte ordet sex i ein sang også

Skrevet

Kanalen skal være reklamefri.

Det er reklame for programmer/ filmer laget av disney

Skrevet

Det er reklame for programmer/ filmer laget av disney

Som de selger eller som viser på kanalen?

Skrevet

Som de selger eller som viser på kanalen?

Begge deler :)

Skrevet

Den er ikke helt reklamefri lenger nei. De reklamerer ikke for jordan og zalo, men for disney-produkter. Likevel, reklame er reklame. Når de reklamerer for en dvd som er til salgs, så er det jo reklame. Litt rart hvis den opprinnelig skal være reklamefri.

Synes mange av vitsene som kanskje er beregnet på de i alderen 7-13 er litt voksne. Sex er ikke akkuratt det jeg forbinder med Disneys gamle donald og mikke :/

Skrevet

Disney Channel sluttet å være reklamefri for en tid tilbake. De reklamerer for egne produkter men også for andre leker som jeg tror de ikke har noe tilknytning til.

Jeg trooor det har å gjøre med at de ikke sender fra Norge, og da kan de omgå reglene med reklame rettet mot barn? Eller er jeg helt på viddene nå?

Anonymous poster hash: aa1c6...3db
Skrevet

Disney Channel sluttet å være reklamefri for en tid tilbake. De reklamerer for egne produkter men også for andre leker som jeg tror de ikke har noe tilknytning til.

Jeg trooor det har å gjøre med at de ikke sender fra Norge, og da kan de omgå reglene med reklame rettet mot barn? Eller er jeg helt på viddene nå?

Anonymous poster hash: aa1c6...3db

Jo kanskje det? Tv3 har jo også reklame rettet mot barn i blant, og de sender fra England.

Skrevet

Hyl og skrik kanalen som jeg kaller den, gruuuusomme programmer. Ikke rart barn får adhd sier bare jeg, det programmet trigger til det ene og det andre med de sinnsykt høye stemmene som skriker, hyler og hoier hele tiden. Jeg blir gal av hele kanalen og har den minst mulig på.

Anonymous poster hash: d50c9...9d8
Skrevet

På en barnekanal trenger ikke ordet " herregud" å bli brukt, synes ikke det nei.

Skrevet

Herre min skaper, hva er det å ta sånn på vei for da? Herregud er da ikke noe banneord! Men hadde vært kulere om de sa splitte mine bramseil.

Anonymous poster hash: 96f24...162

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...