Gjest anonym Skrevet 29. september 2013 #1 Skrevet 29. september 2013 Jeg lurer på om jeg vil avlyse en tur jeg og en venninne planla for ett par uker siden. Vi tenkte vi skulle gå beseggen i begynnelsen av oktober, men undersøkte litt og fant ut at det kunne være både snø og is oppover der på denne tiden av året. Jeg sa til venninnen min at jeg hadde ikke lyst å gå der da, og heller vente til sommeren igjen (har høydeskrekk og vil ikke gjøre det værre for meg enn det er) hun sier hun blir litt irritert pga av planlegging og sånne ting. Nå vil hun vi skal dra å bare gå tur i jotunheimem istede. Men for meg så er litt av poenget borte med å dra. Vi har veldi forskjellige grunner for å gå den turen vi planla i utgangspunktet. Hun vil ha mest mulige utfordringer på tur. Gjerne i stil av øars monsen. Jeg er ikke så veldig erfaren i skog og mark er litt mer pinglete av meg. Er det dårlig av meg å si jeg ikke vil reise, når beseggen blir utelukket uansett.? Hvordan kan jeg evt si d til henne?
AnonymBruker Skrevet 29. september 2013 #2 Skrevet 29. september 2013 Forstår deg godt. Skyld på sykdom. Da kan hun ikke bli sur på deg heller...Si du har fått vite at du er blodfattig eller har fått smerter i kneet ,og at legen din fraråder lange turer. Samtidig som du bedyrerog lover at dere skal ta turen på et senere tidspunkt. Anonymous poster hash: 944b2...80b 1
Hecubaa Skrevet 29. september 2013 #3 Skrevet 29. september 2013 Hvis du blir med henne på en tur du egentlig ikke vil på så blir det neppe noen bedre stemning enn om du bare er ærlig og sier nei i utgangspunktet 3
Gjest Ride Skrevet 29. september 2013 #4 Skrevet 29. september 2013 Disse undersøkelsene burde du gjort på forhånd da. Jeg syns at du skal "suck it up" og dra. Kan bli veldig fin opplevelse for deg. Jeg er også pinglete og ikke særlig vant med skog, mark og fjell og hadde nok fått kalde føtter som deg, men nå er jo denne turen planlagt og jeg syns at du skal se det på positive og prøve å ha det gøy :-)
Marie90 Skrevet 29. september 2013 #5 Skrevet 29. september 2013 Det kommer litt an på hvor langt dere er i planleggingen. Hvis hun allerede har "reservert" tidsrommet for en tur og planlagt ting deretter, synes jeg heller du bare skal dra. 1
up! Skrevet 29. september 2013 #6 Skrevet 29. september 2013 Jeg var på fjellet i fjor på den tiden. Alle toppene var snødd ned, så vi måtte holde oss i lavlandet, men det var utrolig vakkert. Og den siste dagen fikk vi et skikkelig snødump og ruslet rundt i et ordentlig Winter Wonderland. Ville ikke vært foruten i det hele tatt. Du må bare føle på det selv. Jeg får alltid kalde føtter før en tur, hater å pakke og planlegge, og har bare lyst til å trekke meg fra alt, spesielt når det blir store endringer i siste liten. Men det ender alltid med at jeg drar, og jeg er alltid glad for å ha dratt. Det er jo ikke turen i seg selv jeg ikke vil ha, men alt styret rundt det. Er du sikker på at det ikke er styret som gir deg aversjon og ikke turen i seg selv? Det høres helt fantastisk ut 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå