AnonymBruker Skrevet 29. september 2013 #1 Skrevet 29. september 2013 Jeg mener en gang å ha lest at rundt 16 grader er anbefalt på nattestid eller når man ikke skal være hjemme fremfor å skru dem helt av når det er kaldt(fordi full oppvarming av iskalde rom krever mer energi). Så: Hva pleier dere regulere temperaturen på panelovner på natten eller dagtid når ingen er hjemme? Har dere samme temperatur som oppholdsrom i rom som ikke er oppholdsrom(gang etc). Anonymous poster hash: 969f0...fc9
Bjørn88 Skrevet 29. september 2013 #2 Skrevet 29. september 2013 Har en åpen løsning mellom gang stue og kjøkken, på dagtid så står termostaten på 20grader, på nattestid så slås varmen av med mindre det er kaldere enn -5 ute da er det ca 13-15 grader inne, slår på varmen når jeg står opp å setter den på 15 grader til jeg kommer hjem. Varme på bad står på sånn at det er behagelig der inne, soverommet står vinduene åpne 24/7 året rundt åkke som
lilleGrethe Skrevet 2. oktober 2013 #3 Skrevet 2. oktober 2013 15 grader pleier å være greit, da er det ikke iskaldt, og det går relativt raskt å få opp temperaturen igjen. Enkelte rom har vi veldig sjelden varme på, med mindre det er skikkelig kaldt ute, inkludert soverommene (de er i overetasjen, så det blir varmt nok). Ved å lukke dører, kan du også regulere temperaturflyten i boligen - vi som har soverom oppe, lukker dørene til disse for å holde på varmen i stua nede, og holde det kjølig på soverommene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå