AnonymBruker Skrevet 29. september 2013 #1 Skrevet 29. september 2013 Jeg leier for noen kjempetrivelige folk nå, bor et stykke unna sentrum .. Men når jeg spørr om jeg får ha kjæledyr, siden det ikke sto noe om i kontrakten så svarer de "helst ikke!" Hvorfor vil ikke utleiere at vi som leier skal ha dyr? Katter bråker jo ikke og roter osv, skjønner det med hunder, men .. Hva er problemet der egentlig? Anonymous poster hash: d01cb...3b8
AnonymBruker Skrevet 29. september 2013 #2 Skrevet 29. september 2013 Det blir mer slitasje på vegg - katter, og gulv - hunder Anonymous poster hash: 33452...39f 5
LittDiva Skrevet 29. september 2013 #3 Skrevet 29. september 2013 (endret) Slitasje på vegger av katt ?!?! Jeg har hatt katt mange år og kan virkelig ikke se at veggene er slitt. Og heller ikke piss eller dritt på gulvet noen gang. Innekatt så naboene blir heller ikke plaget. Endret 29. september 2013 av LittDiva 2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2013 #4 Skrevet 29. september 2013 De risikerer at dyret pisser og driter på gulvet samt klorer opp gulv og vegger Anonymous poster hash: 7ea2c...3c3 4
AnonymBruker Skrevet 29. september 2013 #5 Skrevet 29. september 2013 Slitasje på gulv og vegger, allergener, skade etter avføring. Anonymous poster hash: 9b5d9...2fe 9
Sillicious Skrevet 29. september 2013 #6 Skrevet 29. september 2013 Jeg har heller ikke hørt om slitasje i vegg av katt.. og rengjøring osv har man depositum til om det blir uheldig vel *knis* 1
Marsipan Skrevet 29. september 2013 #7 Skrevet 29. september 2013 Det finnes katter som klorer på vegger og dørkarmer. Som markerer inne, med ei lukt som er nesten umulig å bli kvitt igjen, og som gjør fra seg. Og det finnes dyreeiere som ikke tar tak i sånne problemer, selv om de bor på andres eiendom, noe som dessverre går utover også ansvarlige folk. Jeg elsker dyr, og har flere av dem selv, men hadde nok også lagt ned forbud mot dem dersom jeg skulle leie ut. Dessverre. 9
fruBeist Skrevet 29. september 2013 #8 Skrevet 29. september 2013 Slitasje på vegger av katt ?!?! Jeg har hatt katt mange år og kan virkelig ikke se at veggene er slitt. Der vi bodde før la gamlefar sin elsk på dørkarmen til stuedøra. Den ble fint oppklort for å si det sånn. Og det første han gjorde da han kom inn på boden var å klore på veggen. Boden ble forbudt område, og vi pussa opp den dørkarmen før vi flytta. Jeg forstår egentlig godt at huseiere helst ikke vil ha leietakere med dyr. Det er fryktelig slitsomt når vi er på boligjakt, men har full forståelse. Her vi bor nå er området ute mer fornuftig for kattene, så da er ikke de innomhuspøbelstrekene like interessante lenger heldigvis. 3
AnonymBruker Skrevet 29. september 2013 #9 Skrevet 29. september 2013 Det er bare å lese på kjæledyrsforumet her så skjønner du at det å ha hunder og katt ikke bare er problemfritt. Allergener, støy, det å gjøre fra seg inne, kloring og skraping på gulv, dører og karmer. Det er nok at katten har tisset en gang så setter lukta seg. Jeg aner ikke om hunden din vil bjeffer når den er alene osv. Alle dyreeiere sier at dyret deres oppfører seg ordentlig uansett. Har du først fått leid så er det vanskeligere å få deg ut når man erfarer at ting ikke var ok allikevel.Anonymous poster hash: f1342...0bb 3
AnonymBruker Skrevet 29. september 2013 #10 Skrevet 29. september 2013 Jeg leier ut og vil ikke ha dyr i leiligheten pga to ting: Fordi den er møblert og fordi den bare er 30 kvm. I en så liten leilighet er det ikke plass til dyr (hund, katt). Men jeg kan ikke nekte hun som leier å ha dyr, så hun har skaffet seg en "innekatt". (Hater det ordet..) Det stikker litt i hjertet mitt av å tenke på den katten som har så liten plass å være på. Anonymous poster hash: 2927b...376 2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2013 #11 Skrevet 29. september 2013 Du vet aldri hva du får med kjæledyr. Noen er ikke oppdratt skikkelig og kan skrape på dører, tisse på parketten uten at leieboer får det med seg og lage flekker. De kan forstyrre naboer osv. Det å få kastet ut en leieboer er nesten umulig, leieboer har utrolig mange rettigheter, og derfor er det med kjæledyr en ekstra sjanse å ta. Anonymous poster hash: 07df4...7f9 2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2013 #12 Skrevet 29. september 2013 Mine foreldre liker ikke katter, men leide likevel ut hybel til en som hadde katt tidligere. Det gjør de ikke igjen. Katten dukket plutselig opp inne hos foreldrene mine. På kjøkkenbenken! Det luktet ille i hybelen når de flyttet ut og de måtte pusse opp for å få ut lukta. Hunde og katte-eiere lukter det ikke selv, men det lukter mye av dyrehold. Jeg merker det når jeg får besøk av folk med katter. At de har katt hjemme. Og jeg har hatt hund selv. Og merket ingentng til lukta, men når jeg kommer hjem til andre nå som har hund merker jeg det veldig godt. Anonymous poster hash: 46113...eb9 1
LittDiva Skrevet 29. september 2013 #13 Skrevet 29. september 2013 Skjønner absolutt om det blir som disse eksemplene her... Jeg har visst en meget bedagelig prinsesse i hus. Eneste gale hun gjør er å drikke vann fra glasset mitt.. Hihi 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2013 #14 Skrevet 29. september 2013 Hva med å få seg et bur dyr, kanin, marsvin, ilder, fugl osv de kan ikke utleiern din nekte deg å ha man får til og med ha slike dyr i omsorgsboliger og nav boliger =) Anonymous poster hash: 87c71...f09
AnonymBruker Skrevet 29. september 2013 #15 Skrevet 29. september 2013 Jeg ble nektet å ha kanin da jeg bodde i en leilighet. Anonymous poster hash: f4fe0...18b 1
Bjørn88 Skrevet 29. september 2013 #16 Skrevet 29. september 2013 Jeg har heller ikke hørt om slitasje i vegg av katt.. og rengjøring osv har man depositum til om det blir uheldig vel *knis* En vanlig rundvask fjerner IKKE alle allergener 4
Sillicious Skrevet 29. september 2013 #17 Skrevet 29. september 2013 En vanlig rundvask fjerner IKKE alle allergener Neida, sant det. Det er gode grunner over her til å ikke tillatte husdyr altså. 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2013 #18 Skrevet 29. september 2013 Jeg er utleier og veldig allergisk mot katt, så jeg svarer også "helst ikke" Anonymous poster hash: 5fce6...327 1
Bjørn88 Skrevet 29. september 2013 #19 Skrevet 29. september 2013 hadde jeg leid ut så hadde jeg aldri aldri leid ut til en husdyreier med mindre h*n betalte 50-60% overpris for å kompansere slitasje,
AnonymBruker Skrevet 29. september 2013 #20 Skrevet 29. september 2013 Jeg ville vært mer åpen til å leie ut til en med hund enn en med katt. Hunden min er en engel, tygger ikke på ting, tisser ikke på ting, bjeffer ikke, generelt veldig pertentlig. Katta vi har derimot, er en liten jævel, på den korte tiden vi har hatt han har han ødelagt en dør, en dørkarm, markert ganske mye før vi fikk kastrert han, revet ned dusjforheng med hengeren, han er utrulig pratsom ,så holder ikke kjeft. Kommer nok ikke til å skaffe ny katt etter han, men, når jeg ser hvor mye skade en liten hårball kan gjøre, så ville jeg aldri i verden leid ut til noen med katt. Anonymous poster hash: e7bd8...e08 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå