Gå til innhold

Kjæresten slo meg og ble tatt på glattcelle

Anbefalte innlegg

Gjest gjest_henriette
Skrevet

Hei!

Jeg og samboer er i begynnelsen av 20-årene.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal si.. men kan vel ta det fra begynnelsen av. Vi har vært sammen en del måneder nå, og flere måneder av forholdet har han bedrevet psykisk vold mot meg i form av å kalle meg dritt, trykke meg ned så mye som mulig osv når vi krangler og ellers "på kødd" selv om han ikke gjør det på kødd. Jeg har bare valgt å ignorere når han kaller meg stygge ting, for jeg orker ikke gi han respons på den oppførselen. Jeg har også sagt ifra tidligere om at jeg ikke syns noe som helst om dette, og at det sårer - uten at det hjalp.

I går dro han på et vors med kompiser, og vi avtalte at jeg skulle hente han fordi han skulle ikke ut på byen. Så når han ringte meg, dro jeg og hentet han og vi kjørte kompisene hans på byen. Når vi hadde sluppet av de, begynte han å kalle meg stygt og han sa at jeg skulle bare kjøre å plukke opp andre gutter. Siden jeg ikke orket å verken krangle eller å høre på idiotien hans, stoppet jeg bilen i nærheten av en av kompisene hans og ba han gå ut og at jeg ikke ville ha han med hjem. Dette gjorde han, og jeg kjørte opp i gaten hvor kompisen bodde for å sjekke at han kom seg dit trygt. Han var veldig full, og hadde drukket mye sprit.

Når han kom opp bakken til gaten, ser han bilen hvor jeg sitter og kommer mot den. Jeg låste døren, for jeg så han var sint. Han begynner å slå i ruten og truer med å knuse den om jeg ikke åpnet opp vinduet, og siden jeg vet han lett kunne knust den åpnet jeg vinduet. Han begynner å skjelle meg ut og holde helvette, og slår meg 2-3 ganger i bakhodet og i ansiktet med flathand. Det var ikke med knyttneven, men det var hardt nok til at tårene begynte å trille. Jeg ber han kutte ut, og får han vekk fra vinduet og lukker igjen. Han går 2-3 meter unna, og kommer tilbake knapt 1 minutt etterpå med masse hårvoks i hånden (wtf?) som han begynner å smøre utover bildøren. Da åpner jeg døra og prøver å få vett i han, men han dytter meg inn i bilen og holder meg fast, slår meg 2-3 ganger til med flathanden og sier at jeg bare behandler han som dritt og at han endelig har innsett for en drittkjerring jeg er. Jeg spør, helt sjokkert, hvorfor han slår meg. Det eneste han har å si til sitt forsvar er at "Det er ikke jeg som slår deg, det er jo DU som slår meg!!", enda jeg ikke hadde lagt en hånd på han. Midt i kampens hete kommer en tilfeldig forbipaserende mann og spør om vi trenger hjelp, dum som jeg er sa jeg nei.

Til slutt får jeg nok, jeg trekker førersetet bakover og tar bena fram og prøver å dytte han ut av bilen med bena. Han står på førersiden med hele overkroppen lent inn over meg i bilen. Jeg klarte ikke å dytte han unna, så han tok tak i bena mine og dro meg ut av bilen. Han drar meg til et gjerde som er ved en ganske bratt bakke og prøver å dytte meg utenfor, men han mislyktes og valgte heller å legge meg i bakken og sette seg oppå meg. Etter kanskje 30 sekunder kommer denne tilfeldig forbipaserende mannen igjen og ber han gå av meg. Da ypper sambo med mannen og skal begynne å sloss, og jeg løper til bilen og låser meg inn. Akkurat i det jeg setter meg i bilen kommer politiet, som antageligvis denne mannen har ringt, takk Gud. Alt endte opp med at sambo ble tatt på glattcellen, jeg anmeldte ikke saken men politiet gjorde det.

Klokken 07 i morrest våkner jeg av at noen kommer stormende inn og river opp soveromsdøren. Da var han sluppet ut, enda jævlig full, og jeg har ALDRI sett han så forbannet før. Jeg ble livredd, han slo meg 2-3 med flathånden og sa at ALT var min feil og at jeg ikke skulle fortalt politet hva som skjedde, for nå hadde han fått en ganske høy bot. Jeg ble helt fra meg fordi han var så sint, han rev meg i bakken, spyttet på meg og holdte ganske hardt tak i meg. Til slutt måtte jeg gå i stuen, og han kom etter. Han sa at hvis jeg så mye som rørte meg, skulle han kaste ting på meg osv. Jeg fikk ikke lov å gå noen plasser. I tillegg presterte han å si at han skulle drepe meg før han dro herfra, og det hadde jeg hans ord på.

HVA skal jeg gjøre? Har enda ikke snakket med han, han ligger og sover dritings på soverommet og det stinker sprit i lange baner. Han har aldri behandlet meg slik før, med fysisk vold. Kan nevnes at tidligere når vi har kranglet, har han kastet ting på meg og vært ekstremt frekk i munnen, og jeg har klappet til han 2-3 ganger uten noe særlig styrke. Dette er selvfølgelig heller ikke greit at jeg gjør, og jeg har unnskyldt meg for det. Trodde aldri jeg var i stand til å gjøre noe sånt, men han har evnen til å trykke på alle knapper for å provosere meg max når vi krangler, han skal absolutt kalle meg mest mulig dritt fordi han VET at det sårer (og det har han sagt) og i tillegg er han hardhendt mot meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anmeld han, å dump fyren.

Anonymous poster hash: 0bd20...072
  • Liker 33
Skrevet

Du ringer selvsagt politiet og sier at han har truet deg. For og være ærlig så burde du gå fra han. Slike personer endrer seg sjelden. Snakker av erfaring her. en gang går han for langt! Når han våkner kommer han helt sikker til og be og tilgivelse, grine og tigge. Det ender med du føler skyld, det er sånn de gjør det. Skal du bare vente til neste slag. Dette er veldig alvorlig. Evnt ring krisesenteret.

Anonymous poster hash: c8be2...950
  • Liker 19
Skrevet

Hva du skal gjøre, er veldig enkelt å svare på.

Kom deg vekk fra den mannen! Fort

Anonymous poster hash: 88c24...44c
  • Liker 13
Skrevet

Krisesenter for deg og sinnemestringskurs for dere begge.

Anonymous poster hash: 021e7...a41
  • Liker 5
Skrevet

Du mener eksen slo deg, ikke sant?

• Liker 27
Skrevet

Kom deg ut av forholdet så fort som mulig! Når han starter så tidelig med vold, bør man ta hintet. Du bør ha respekt nok for deg selv og gjøre det slutt med han. Du finner deg garantert noe bedre!

Skrevet

Legen sa til meg at slike menn slår alltid igjen selv om det går tid. Jeg ble mishandla i et forhold for mange år siden og sliter enda med skade etter den gang. Han slo meg så hardt at jeg besvimte. Dama etter meg ble så banka opp at hun havna på sykehus enda jeg advarte henne hvordan han var. Dere har et kjempestort problem.

Anonymous poster hash: c8be2...950
  • Liker 6
Skrevet

Du skal selvsagt forlate han. Pakk en bag og kom deg ut.

Anonymous poster hash: a9d55...229
  • Liker 5
Skrevet

Flytt deg fysisk vekk fra situasjonen mens han sover - ta med eventuelt pass, banknøkkel, lommebok, ... om du kan uten å vekke ham. Enten dra til venner, familie eller krisesenter. Snakk med noen på krisesenter om hvordan du praktisk avslutter samboerskap. Det avhenger av hvem som eier eller leier bolig.

Ikke tro på forsikringer om at det aldri skal skje igjen, bare han kan endre hvordan han reagerer. Ikke du.

Han trenger hjelp for å få innsikt i egne reaksjoner om han ØNSKER å endre seg og er villig til å gjøre jobben.

Godt å lese at mannen skaffet hjelp selv om du sa det ikke var nødvendig:

Lykke til!

Anonymous poster hash: 4367e...0f9
  • Liker 11
Gjest gjest_henriette
Skrevet

TS her.

Glemte å nevne at hele nattens episode var uten at jeg hadde gjort noe, han bare klikket helt uten videre. Han har gått på boler vet jeg, så det kan ha noe innvirkning? I tillegg er han ekstremt sjalu, og takler ikke fortiden min på noen som helst måte. Han påstår jeg er utro hele tiden, og at jeg skjuler ting og sletter ting for han.

Jeg har slettet enkelte samtaler med venninner for lenge siden, fordi jeg ikke orket at han skulle snoke i fortiden min.

Så ja, nei.. jeg vet ikke.

Skrevet

Du drar til nærmeste krisesenter! Selvfølgelig :)

Du pakker en bag og drar nå!

INGEN fortjener å bli behandlet sånn. Kom deg videre! Nå!

Anonymous poster hash: aa424...c78

• Liker 2
Skrevet

Vær så snill: KOM DEG BORT FRA HAN. Han er livsfarlig og du kommer aldri til å klare å forandre han. Jeg har vært i forhold der jeg ble slått og dro min vei etter det første slaget og det er jeg glad for i dag.

Anonymous poster hash: a3c53...ea0
  • Liker 6
Skrevet

Det høres ikke ut som du har noen planer om å forlate han. Kanskje du burde få en time hos psykolog for deg selv for å finne ut hvorfor du blir et forhold med vold? Det må jo være en grunn til at du er så redd for å være alene. Du skal ihvertfall ikke få barn med en sånn mann.!

Anonymous poster hash: c8f38...a5d
  • Liker 8
Skrevet

Pakk en bag og oppsøk krisesenteret. De kan hjelpe deg i en overgangsfase, og med praktiske ting osm anmeldelse, beskyttelse osv.

Anonymous poster hash: 07bea...af5
  • Liker 2
Gjest gjest_henriette
Skrevet

Det høres ikke ut som du har noen planer om å forlate han. Kanskje du burde få en time hos psykolog for deg selv for å finne ut hvorfor du blir et forhold med vold? Det må jo være en grunn til at du er så redd for å være alene. Du skal ihvertfall ikke få barn med en sånn mann.!

Anonymous poster hash: c8f38...a5d

TS her

Jeg vet ikke om jeg klarer å forlate han. Vi har det så fint ellers, han betyr så utrolig mye for meg og han er min første store kjærlighet, elsker han veeeldig høyt! Dette har aldri skjedd før. Han var så ubrukelig full, har aldri sett han oppføre seg slik noen gang. MEN han har jo faktisk lovet meg at han aldri kom til å legge en hånd på meg, og brutt det løftet.. Jeg har sår i ansiktet, så må vel finne på en skrønerhistorie for familie og venner om at jeg snublet på grusen. Usj :(

Gjest caramiacaramella
Skrevet

Du burde komme deg unna med en gang, nå mens han sover. Dette er ikke akseptabel oppførsel på noen måte! Jeg foreslår at du drar til politiet eller krisesenter med en eneste gang, anmeld ham og ikke dra hjem igjen før du vet at de har kommet og hentet ham. Dersom det er din leilighet får du noen venner til å være med deg et par dager i tilfelle han kommer hjem, og kommer han hjem kan du gi han sakene hans og si at det er over. Er det hans leilighet bør du pakke tingene dine mens han er på politistasjonen og flytte til foreldrene dine eller en venninne. Det viktigste er at du kommer deg bort fra ham MED EN GANG. Dette er en voldelig mann som kommer til å skade deg enda mer.

Skrevet

Jeg forstår godt at du er i en sjokktilstand og at det er vanskelig å handle i en slik situasjon. Jeg har vært der selv.

Det blir ikke lettere senere når du får tenkt deg om. Kom deg vekk fra situasjonen, så kan du bearbeide og forstå mer senere. Da kan du se ting litt mer utenfra.

Anonymous poster hash: 4367e...0f9
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...