Gå til innhold

Han må drikke seg drita <langt>

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg sitter i dag og gruer meg skikkelig til å komme hjem til samboeren min...

Jeg har en jobb hvor jeg noen helger i året må dra langt hjemmefra, og denne helgen var en slik en.

Egentlig ville jeg ikke dra, siden vi har en veldig syk pus hjemme, som trenger mye omsorg. Samboeren min forsikret meg om at han ikke skulle noe særlig i helgen, og at jeg kunne stole på at han skulle ta godt vare på henne. Så jeg dro.

Vi har hatt et stort problem med disse jobbhelgen også, han drikker seg snydens full de gangene jeg er vekk. Han har et helt vanlig alkoholforbruk de helgene jeg er hjemme, og er ofte hos kompiser og på byen, men da drikker han seg ikke helt fjern og kommer alltid hjem.

I går sendte vi meldinger på kvelden, han satt hjemme og drakk øl mens han så på fotball, og katten hadde det greit. Klokken elleve sluttet han å svare.

Så dukket det opp bilder av han på Facebook, bilder av en tydelig beruset samboer som ligger på bakken i gågata...

Da ble jeg redd, mest redd for katten og for om han hadde løyet om å være hjemme og om han i det heletatt hadde sett henne den kvelden. Jeg sendte han meldinger, men fikk få svar, og de svarene jeg fikk var bare korte ord som "hæ?", "eh?", "faen"...

Jeg la meg til å sove, og tenkte bare på pusen min, på morgenen fikk jeg tak i naboen som gikk ned i leiligheten for å sjekke pus. Hun hadde ikke mat, og ikke fått gårsdagens medisin, og samboeren min var ikke hjemme.

Jeg blir så utrolig lei meg og sint. Lei meg fordi jeg stolte på han med pusen, så driter han seg ut. Og sint fordi han har det behovet for å drikke seg sanseløs full når jeg ikke er hjemme. Jeg er livredd for at han har gjort noe dumt. Han har også løyet om så og si hver helg jeg har vært borte, om hvor han sov osv. Ikke løgner som har vært så ille at jeg kan slå opp pga det, men allikevel løgner.

Sist dette skjedde sa jeg til han at han var nødt å skjerpe seg, ellers flytter jeg ut. Og han klarte ikke prøve en helg engang.... :/ også får jeg dårlig samvittighet over katten min.

Det gjør meg fryktelig utrygg, hvertfall når han ikke klarte å ta vare på katten engang.

Hva gjør jeg med sånt?

Å "forlange" noe mer enn respekt kan jeg ikke?

Hva tenker dere om dere skulle vært i min situasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vurderer du å flytte ut, eller er det bare noe du sier for å skremme ham? I så fall må du slutte med det, det gjør bare at han mister respekt for deg når du kommer med tomme trusler. Men man kan ikke tvinge folk til å gjøre som en vil, og man kan dessverre ikke kreve respekt fra noen hvis de ikke er villige til å gi det. Som oftest kan man bare bestemme om man vil godta det som tilbys eller finne noe annet.

Å bli snydens er en ting, men for min del hadde løgnene og den manglende omtanken for et hjelpeløst dyr nok vært noe jeg ikke kunne leve med. Når dere har snakket om det og ting bare fortsetter ser det ikke ut til å være mye å hente, dessverre.

Anonymous poster hash: 0cb61...4fa

• Liker 1
Skrevet

Hvem tvinger deg til å være sammen en slik gærning? Planlegger du familie med denne mannen i fremtiden? Stikk mens du kan!

Skrevet

Det er fint at du først og fremst bekymrer deg for katten deres, men her har du tydeligvis litt andre ting å bekymre deg for også - for eksempel hvor samboeren din har vært i natt? Dette vil jo skje igjen siden du har en jobb som krever reising i helgene så tenk langsiktig..

• Liker 2
Skrevet

Hallo?? Dette er jo ikke noe å vurdere engang. Flytt ut! Få naboen til å hente katten, medisinen og maten og så drar du bare rett innom til naboen og henter katten uten å dra innom leiligheten i det hele tatt. Send en melding om at du har katten og ikke kommer hjem. Og så lar du være å svare på alle henvendelser fra han. Om et par dager kan du hente noen ting du trenger, men fortsett prosessen med å flytte ut.

Anonymous poster hash: d975f...b86

• Liker 1
Skrevet

At han benytter sjansen til å blåse hjernen ut når du ikke er hjemme må være greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...