AnonymBruker Skrevet 29. september 2013 #1 Del Skrevet 29. september 2013 Mange er ensomme i julen, og det er jo trist. Men hva med oss som liker å være alene? Hvorfor blir folk så på styr hvis de hører at noen skal feire dagen alene? Da jeg var alene fikk jeg enkelte nesten aggressive invitasjoner. Folk sa rett ut at du får ikke lov å sitte alene på julaften. Tror folk at det vil ende i selvmord eller noe? I fjor skulle jeg feire med min kjære, gledet meg til å tilbringe kvelden alene med ham og regnet med at vi da ville få fred for invitasjoner. Men nei, etter kirketid fortalte han at vi hadde fått "beskjed" om å komme til noen naboer. Vi kunne da ikke sitte alene på julaften selv om vi var to. Hvorfor tror folk at alle ønsker å være omgitt av en storfamilie med hylende unger på alle kanter? Endte med at han måtte ringe og si jeg var uvel (noe som stemte bra på det tidspunktet) for at vi skulle få være i fred den kvelden. Hvordan kan man unngå samme greia i år, når folk ikke tar nei for et nei? Vi har ikke noe ønske om å reise utenlands e.l. Anonymous poster hash: c407a...dcc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2013 #2 Del Skrevet 29. september 2013 Folk er stort sett skrudde i hodet, noe annet er rett og slett unntak fra regelen. Anonymous poster hash: a2244...ef7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 30. september 2013 #3 Del Skrevet 30. september 2013 Det er ganske enkelt. Du sier bare: "Tusen takk, så hyggelig av dere å tenke på oss, men vi har sett frem til å feire julen sammen, bare vi to. Men som sagt, setter pris på at dere ønsker å ha oss med." Folk må bare lære å akseptere andres valg, selv om maset nok bunner i omtanke og ideen om at "ingen skal sitte alene jula" - de glemmer bare at det gjelder de som ønsker fellesskap, og at noen vil annerledes. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2013 #4 Del Skrevet 30. september 2013 Enig i dette. En gang var jeg alene på nyttårsaften pga. sykdom hos de jeg skulle være med. Og noen fikk nyss i dette og "tvang" meg bort til dem. Sjelden følt mer mer utilpass! Anonymous poster hash: 003f7...1f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvina Skrevet 2. oktober 2013 #5 Del Skrevet 2. oktober 2013 Det kommer jo an på hva man forbinder med sin egen barndoms jul, hylende unger ville ikke gjort meg noe, det er jo egentlig mest for barn, dette... Jeg kan og har valgt å være alene eller med venner på julaften, en julaften bare meg og samboer, en julaften begynte jeg å pusse opp på hjemmekontoret, to julaftner har jeg spist pizza grandiosa osv. Litt satt på spissen, men. Gjør hva dere føler for, likevel burde dere kanskje gi litt slakk av og til, komme til middag, og servere en hvit løgn om at dere er bedt videre. Om noen spør til hvem, sier dere bare at det er noen dere ikke er blitt presentert for eller kjenner. Å være med på gaveåpning hvis det som i dagens samfunn, gjerne er over hundre gaver, da ville jeg kastet opp. En ide om og evt når dere skal lage en jul hjemme hos dere selv og invitere, er å be gjestene åpne opp alle venninne gavene osv hjemme hos seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #6 Del Skrevet 3. oktober 2013 Kjenner meg igjen ja, men er også delt på hva jeg egentlig ønsker meg - for jeg liker både å være sammen med folk og tradisjonell storfamiliejulekos OG å få være alene og kose meg selv Det blir som oftes familiesammenkomst juleaften da. Men når nyttårsaften kommer bare må jeg ha alenetid - og for å slippe noe styr holder jeg nesten hemmelig at jeg sitter alene Anonymous poster hash: 71d79...e69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jens Skrevet 3. oktober 2013 #7 Del Skrevet 3. oktober 2013 Jeg elsker å være alene på julaften og nyttårsaften! Det er så fredelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hecubaa Skrevet 13. oktober 2013 #8 Del Skrevet 13. oktober 2013 (endret) Julen er jo et eneste stort kosepress og folk generelt skjønner vel ikke at det er mulig å kose seg når man er alene. Jeg koser meg også veldig alene og er aldri mer enn maks to dager sammen med familien i julen. Jeg syns folk burde få feire som de vil og er sikker på at du klarer å få formidlet ditt ønske om å være alene til naboen hvis du er litt bestemt! Endret 13. oktober 2013 av Hecubaa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hagegnom Skrevet 14. oktober 2013 #9 Del Skrevet 14. oktober 2013 Jeg tror at om du fremstiller det som at du helst vil være alene sammen med din kjære, så skjønner folk det. Jeg tror nok jeg kunne vært en av de som ville overtalt deg til å komme, dersom du bare sa at du skulle være alene. Jeg ville vært redd for at du bare var beskjeden og ikke ville trenge deg på. Jeg er jo en av de som elsker å tilbringe jul og nyttår med masse mennesker og en bråte "skrikende unger" ;-) Hadde du derimot sagt rett ut at du foretrekker å være alene, hadde jeg absolutt godtatt det! :-) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #10 Del Skrevet 14. oktober 2013 Vi har stooor familie, er 22 stk og da er det bare søsken med barn. I år har jeg fått min lille familie og har sååå lyst å starte vår egen tradisjon. Ut og leke i snøen og gå i kirken på ettermiddagen ( selv om jeg ikke er kristen) Og avslutte kvelden i pysjen foran juletreet hjemme med min lille familie.. Al e bare ler og spør om jeg er dum...... :-/Anonymous poster hash: cccbf...107 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #11 Del Skrevet 14. oktober 2013 Jeg skal slutte å svare folk som spør hva jeg skal i julen. Kanskje bare si at; joda jeg har masse planer, fullt opp! Travleste julen hittil! Anonymous poster hash: c1bef...6b0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mariast Skrevet 26. oktober 2013 #12 Del Skrevet 26. oktober 2013 Jeg "klager" over at jeg må jobbe i julen, slik at folk tror at sjefen tvang på meg arbeidsdagene og ikke at jeg valgte det selv. Utrolig deilig å kunne jobbe i romjulen istede for å sitte i alle typer selskap Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pria Skrevet 26. oktober 2013 #13 Del Skrevet 26. oktober 2013 En god venn av pappa vil gjerne være alene i julen og han er 100% lykkelig med det valget. Vi vet han har det bra og koser seg med god mat i et rent og pyntet hus. Men folk maser så vi har en avtale om at han bare kan si at han feirer sammen med oss. Så er det problemet løst. Bare allier deg med noen og ikke kringkast at du skal være alene. Folk er rare sånn men ikke kast bort tiden på dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå