Gå til innhold

Dekorative fliser på badet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir kjempeglad for innspill!

Vi har et bad på fem kvadratmeter som vi pusser opp. Det er tre meter under taket og skråtak, så det er et sjarmerende rom i seg selv. Vi har valgt ut matte antrasittgrå gulvfliser og hvite blanke fliser på veggene.

På den ene endeveggen ønsker vi å lage en fondvegg med mer dekorative fliser. Denne veggen tåler en del farge og mønster, for her skal vi ha et servantskap og speil. Veggen er to meter bred og tre meter høy. Skap og speil (hvite enkle fra Kvik) utgjør altså mye av veggen.

Så kommer spørsmålene:

1) Høres det teit ut med fondvegg på badet?

2) Liker en del fra historiske fliser. Hva tror dere om en slik flis på veggen? http://historiske.no/fransk-blagra/ Blir det rart når huset i seg selv ikke er gammelt? (70-talls)

2) Hva synes dere om disse? http://dobreprojekty-blog.blogspot.no/2013/02/marokanskie-konotacje-moroccan.html?m=1

3) Andre forslag til flis? Bør være grå eller svarte, eller metalliske.

Anonymous poster hash: 57033...082

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes en fondvegg kan være fint også på bad. Hvilke fliser dere velger, kommer også an på stilen deres, og om dere planlegger å selge om noen år, og derfor må ha et "lettsolgt" bad.

Siden badet er såpass lite, og siden store deler av veggen skal dekkes av skap og speil, ville jeg ikke valg fliser med for stort mønster. Hvor mye av veggen blir dekket av skap og speil. Bredde? Hvilken størrelse har flisene i resten av rommet?

Skrevet

Veggen er 2x3 meter. Servantskapet er 120x60 cm, det samme er speilet, tror jeg.

Resten av rommet skal ha 10x10 hvite fliser på vegg og 10x10 grå fliser på gulv.

Gjest åffårno
Skrevet

Jeg synes flisene fra historiske fliser er grisefine, og har bestemt meg for at jeg skal ha den i ei gang eller på et kjøkken ei eller annen gang, samma søren. Men det blir jo fort totalt stilbrudd om ikke resten av huset er i nogenlunde samme stil(relativt sett). Hvilket det ikke er hos meg, men jeg bryr meg ikke ;)

Sånn sett er de andre grå flisene kanskje litt mer velegnede til bad og kan passe flere type stiler?

Når det er sagt så er det ofte jeg misliker andres valg i interiør, og da spesielt dekorative ting - så selv om jeg hadde elsket begge alternativene du viste er jeg litt usikker på folk flest.

Fondvegg.....synes det er fint om det er malt vegg, men ikke spesielle fliser/tapet.

Men nå svarer jo jeg ut fra min personlige smak, jeg tror den likner ganske mye på din - men altså usikker på om folk flest henger seg på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...