Gå til innhold

Når man er vraket, sviktet og bedratt, da er man ikke bra nok lenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man etter et langt forhold blir forlata på denne måten, ved utroskap, er man etter min mening null verdt. Slik føler je det. Etter å ha vært ei pliktoppfyllende kone som har stelt for mann og barn og skjøttet hus og jobb, så blir man plutselig byttet ut mot ei som tydeligvis virker som et dårligere parti enn meg, objektivt sett. Hva er galt egentlig. Vi hadde så mye sammen... Og nå er jeg null verdt. .. Jhan er ikke glad i meg lenger, han har ikke følelser for meg lenger... Er det virkelig meg det er noe galt med, eller er det han???? Føler meg som et dass. Alt jeg har gjort og bidratt med er plutselig uten betydning, han vil bytte meg ut med .. Henne!! Ja, jeg er trist og lei meg og tar det personlig, for det er jo jeg som ikke er bra nok lenger! Dette går på selvtilliten løs- selvfølelsen..kan ikke skylde på han, at det er noe feil med han, det er jo meg det er noe feil med, siden han bare plutselig er uten følelser for meg...

Anonymous poster hash: 8a888...290

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når man etter et langt forhold blir forlata på denne måten, ved utroskap, er man etter min mening null verdt. Slik føler je det. Etter å ha vært ei pliktoppfyllende kone som har stelt for mann og barn og skjøttet hus og jobb, så blir man plutselig byttet ut mot ei som tydeligvis virker som et dårligere parti enn meg, objektivt sett. Hva er galt egentlig. Vi hadde så mye sammen... Og nå er jeg null verdt. .. Jhan er ikke glad i meg lenger, han har ikke følelser for meg lenger... Er det virkelig meg det er noe galt med, eller er det han???? Føler meg som et dass. Alt jeg har gjort og bidratt med er plutselig uten betydning, han vil bytte meg ut med .. Henne!! Ja, jeg er trist og lei meg og tar det personlig, for det er jo jeg som ikke er bra nok lenger! Dette går på selvtilliten løs- selvfølelsen..kan ikke skylde på han, at det er noe feil med han, det er jo meg det er noe feil med, siden han bare plutselig er uten følelser for meg...

Anonymous poster hash: 8a888...290

Skjedde dette plutselig eller over tid? Hvem er denne henne?

Du må ikke måle din egen verdi via andre. Du er verdifull i deg selv, sånn som du er! Du må aldri gi et menneske en slik makt, at din verdi er avhengig av en annen person!

Hvilket forhold hadde dere? Hvor kenge var dere sammen? Respekterte han deg/du han?

Skrevet

Det er dette som er det vonde ved utroskap, det skaper dype og vonde sår hos den som bedras, sår som nok aldri gror helt. Du kan ikke gjøre annet enn å leve livet videre og så vil ting bli bedre etterhvert. Hvorfor han valgte den andre kvinnen foran deg er det ikke sikkert det er noen gode svar på, det bare ble sånn, følelser oppsto og han fulgte følelsene. Ja du mistet mye og det har også han gjort, men du må gi deg selv et tidspunkt for når du begynner å fokusere på ditt liv og ikke på hvorfor han gikk. Du kommer uansett aldri til å få svar på alt det du lurer på, og han kommer aldri tilbake og kommer ikke til å innrømme at han savner deg.

Legg planer og mål og jobb mot disse. Tenk hva som du kan gjøre som vil gjøre livet ditt bedre og gjør akkurat det. En ting av gangen, en måned av gangen. Har du venner og familie, inviter dem og finn på ting. Gå på teater med barna, gå skogturer i området der du bor, finn fine steder du aldri har vært før. Finn noen spennende oppskrifter og lag disse rettene, ta med barna på dette så lærer dere alle noe nytt. For barna dine er livet her og nå, og da må heller ikke du sitte fast i fortiden og lengte tilbake dit. Skap deg et eget liv.

Skrevet

Du har verdi som mor

Du har verdi for familien din

Du har verdi for dine venner

Du har verdi som menneske

Hele din verdi er ikke avhengig av ham. Det føles nok slik nå, men det er ikke rasjonelle følelser. Se på barna dine, hva du har gitt dem.

Det er ufattelig tungt. Det vet jeg. Det er lov å sørge. Og det er lov å be om hjelp. Bruk dem rundt deg.

• Liker 1
Skrevet

Håper ikke du er noen form for "takstkvinne", for dette med "verdi" har du tydelig ikke noe greie på :)

Om noen skulle være laus for verdi, så tyder jo alt på at det i så fall må være mannen din mpt. utroskapet!

Skrevet

Har du tatt deg tid til å snakke med noen? En terapeut eller psykolog? Det kan hjelpe deg videre.

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg skjønner at du føler det sånn.

Det kan være en million grunner til at et forhold tar slutt. I min bok er det en ærlig sak å si fra om at en flytter fordi følelsene ikke er der lenger. Jeg synes også at man - når man har barn - bør flytte for seg selv før en flytter inn med den nye. Ofte er det følelser for en ny som gjør at en får kritisk lys på forholdet i første omgang. Men man bør altså kunne ta steget ut av forholdet før man begynner et nytt.

Men dessverre så tar man snarveien rett inn i et nyt forhold og bak en er det flere spørsmål enn svar.

Han har tatt sine valg og har vist at han bryr seg mer om seg selv enn den familien dere var. Din verdi som menneske blir ikke definert av han og hans valg, dette definerer du selv.

Stor klem til deg :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...