AnonymBruker Skrevet 28. september 2013 #1 Skrevet 28. september 2013 Jenta vår er 8 uker i morgen, og det begynner å bli litt flaut når folk spør hva hun heter siden vi fortsatt ikke har klart å bli enige. Vi er ganske sta begge to, og føler nok begge at vi ikke vil gi oss. Jeg har et favoritt jentenavn som jeg har tenkt å gi min datter helt siden jeg var liten, navnet betyr masse for meg og er det fineste jeg vet om. Mannen min vil gjerne kalle opp etter moren sin, som døde da han var et barn. Hvordan har dere løst slike problemer? Jenta må jo få et navn... Loddtrekning vil jeg ikke ta sjansen på, rett og slett. Anonymous poster hash: a7e8a...46e
AnonymBruker Skrevet 28. september 2013 #2 Skrevet 28. september 2013 dobbeltnavn? evt - ingen får viljen sin og dere må finne på et annet. Anonymous poster hash: f68f7...953 2
Gjest Geesus Skrevet 28. september 2013 #3 Skrevet 28. september 2013 dobbeltnavn? evt - ingen får viljen sin og dere må finne på et annet. Anonymous poster hash: f68f7...953 Tenkte det samme.
Sus Scrofa Skrevet 29. september 2013 #4 Skrevet 29. september 2013 Loddtrekning? Liker dere navnet den andre har valgt, sånn at dere kan leve med det? I så fall bør en gi seg eller dere lar tilfeldighetene råde. Jeg synes det er fint at han vil kalle opp etter sin mor, som døde for lenge siden. Hvis du ikke har noe i mot det navnet, så ville jeg ha gitt meg og sagt at du skal bestemme neste navn
fruBeist Skrevet 29. september 2013 #5 Skrevet 29. september 2013 Etter min mening synes jeg at oppkalling etter en død mor veier tyngre enn et navn du har likt siden du var liten. I alle fall ut i fra hva du skriver om bakgrunnen for ditt ønske. Om dobbeltnavn er uaktuelt så synes jeg du skal la mannen din få viljen sin, så får heller du bestemme når det kanskje kommer søsken. 4
AnonymBruker Skrevet 29. september 2013 #6 Skrevet 29. september 2013 Dette må da vere en spøk? Klarer ikke forstå at dere har kunnet gått å vente hele to mnd på dette? Vet om mennesker som har vert usikre helt frem til dåpen altså, men da har det vert usikkerhet som har vert grunnen, og ikke stahet.... Om ikke navnet fungerer som dobbeltnavn, MÅ dere jo rett og slett bare enten velge ett av dem, eller ta et helt annet navn! Så enkelt er det jo bare! Enten får dere ta loddtrekking, eller så får dere kalle inn til familieråd og ta avstemming, og så må dere bare godta svaret! Dere får forhåpentligvis en jente til senere, evt en gutt som en kan gjøre om det ene navnet til? (Kari-->Karl..) Anonymous poster hash: 91173...587 1
Bernardette Skrevet 29. september 2013 #7 Skrevet 29. september 2013 At du syns det er flaut har jeg full forståelse for. Det ER flaut.
AnonymBruker Skrevet 29. september 2013 #8 Skrevet 29. september 2013 Jeg ville gått for å kalle opp etter død mamma og latt mannen få viljen der altså. Og ja, det er utrolig flaut å ikke bli enige på 2 måneder. Anonymous poster hash: 87f11...865
hjärterdam Skrevet 29. september 2013 #9 Skrevet 29. september 2013 Hadde mannens argument for "sitt" navn vært det din mann har hadde det ikke vært tvil. Da hadde hans ønske blitt valgt denne gangen. Vet hvor frustrerende det er å ikke være enige forresten, var ikke det forrige gang før et navn ingen av oss hadde tenkt på dukket opp.
AnonymBruker Skrevet 29. september 2013 #10 Skrevet 29. september 2013 Hadde mannens argument for "sitt" navn vært det din mann har hadde det ikke vært tvil. Da hadde hans ønske blitt valgt denne gangen. Vet hvor frustrerende det er å ikke være enige forresten, var ikke det forrige gang før et navn ingen av oss hadde tenkt på dukket opp. Hva om dama synes det navnet er urstygt da? Jeg hadde nekta plent å kalt barnet mitt Gudrun feks. kun fordi mannens avdøde mor het det.. Skal hun la barnet sitt gå rundt med et navn hun synes er stygt? Anonymous poster hash: 90b70...4e6 1
fruBeist Skrevet 29. september 2013 #11 Skrevet 29. september 2013 Hva om dama synes det navnet er urstygt da? Jeg hadde nekta plent å kalt barnet mitt Gudrun feks. kun fordi mannens avdøde mor het det.. Skal hun la barnet sitt gå rundt med et navn hun synes er stygt? Anonymous poster hash: 90b70...4e6 Ts sier ingenting om at hun synes navnet mannen vil ha er stygt.
hjärterdam Skrevet 29. september 2013 #12 Skrevet 29. september 2013 Hva om dama synes det navnet er urstygt da? Jeg hadde nekta plent å kalt barnet mitt Gudrun feks. kun fordi mannens avdøde mor het det.. Skal hun la barnet sitt gå rundt med et navn hun synes er stygt? Anonymous poster hash: 90b70...4e6 Hvis hun synes navnet er så forferdelig burde man kanskje se på kompromisser som dobbeltnavn. Når det er sagt synes jeg argumentet "stygt navn" er intet annet enn barnslig. Misliker "stygt vs pent" om navn da det ofte er personlige assosiasjoner inne i bildet. Kanskje jeg ikke hadde hatt f.eks Gudrun som favorittnavn, men om mannens mor het det hadde det i mine øyne vært veldig respektløst å bruke betegnelsen stygt navn om det var et navn som betydde noe for han. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå