Gjest Anonymous Skrevet 29. april 2004 #1 Skrevet 29. april 2004 Den er jo reseptfri. Kan jeg bare gå på apoteket og spørre om å få den? Det er jo litt flaut å spørre om, så alle hører det.
-Fisken- Skrevet 29. april 2004 #2 Skrevet 29. april 2004 Ja da, det kan faktisk hende at den står i hyllene også, sammen med graviditetstester og slike ting også, så slipper du å spørre om det. Men en ting: det står på pakken at den bare virker to dager etter, men du kan faktisk ta den opptil 5 dager etter. Lykke til
Gjest Anonymous Skrevet 29. april 2004 #3 Skrevet 29. april 2004 Takk, Fisk. Vet du hvor mye den koster?
Gjest Anonymous Skrevet 29. april 2004 #5 Skrevet 29. april 2004 Angrepillen skal kun brukes i "krisesituasjoner". Må ikke brukes gjentatte ganger som "prevensjon". Kan gi bivirkninger. Les bruksanvisningen nøye. Esken står vanligvis i hyllen på apoteket.
Gjest Anonymous Skrevet 29. april 2004 #6 Skrevet 29. april 2004 Bør ta den så raskt som mulig etter ubeskyttet sex.
Esmee Skrevet 29. april 2004 #7 Skrevet 29. april 2004 Angrepillen skal tas så fort som mulig og seinest innen 72 timer etter samleie.
Gjest Poirot Skrevet 29. april 2004 #8 Skrevet 29. april 2004 Jeg synes også det er flaut å spørre om, enda jeg er samboer og hadde glemt og ta p-pille så vi brukte kondom som sprakk.... Allikevel føler jeg meg som om det lyser "Var på fylla og hadde ubeskyttet sex emd en jeg ikke kjenner". Men de på apoteket har vært veldig diskret. Jeg har brukt NorLevo, og den er grei. Også slipper man å si "angrepille" høyt. :oops:
Gjest Yoni Skrevet 29. april 2004 #9 Skrevet 29. april 2004 Men en ting: det står på pakken at den bare virker to dager etter, men du kan faktisk ta den opptil 5 dager etter. Å? Hvorfor står det 3 døgn og ikke 5 dager på pakken da? De kan jo ikke bare snyte oss for hele to dager?
Svez Skrevet 29. april 2004 #10 Skrevet 29. april 2004 Om man må til med angrepillen, så kan vel kjæresten være med på apoteket? Han har jo vært med på "sølet"
zmurfette Skrevet 30. april 2004 #11 Skrevet 30. april 2004 Angrepillen er ikke 100% sikker, men virker slik at jo raskere man tar den etter ubeskyttet sex, jo mer sannsynlig er det at du ikke blir gravid. Så du kan gjerne ta den mange dager etterpå, men kan da ikke være sikker på at den fungerer. Jeg har full forståelse for at det kan føles flaut å kjøpe angrepille på apoteket, men vit at de som står bak skranken der har vært med på betraktelig verre ting enn at noen skal ha angrepille. Og de tenker ikke "hun der har vært på fylla og hatt en one nighter" når du kjøper den. Mest sannsynlig er du ikke den eneste eller den første den dagen som kjøper dette produktet, og apotekpersonalet har som mål å gjøre kjøpet så enkelt som mulig, ikke så ekkelt som mulig. (Har selv jobbet på apotek, og folk som kjøpte angrepillen var en del av hverdagen på linje med de som kjøpte hostesaft.)
Helter Skelter Skrevet 30. april 2004 #12 Skrevet 30. april 2004 Bare si at du skal ha "NorLevo". Ikke alle vet hva det er, og de som vet det, har hatt bruk for den sjæl.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå