AnonymBruker Skrevet 28. september 2013 #1 Skrevet 28. september 2013 Hei! Er noen naboer her i nabooppgangen som har full fest nå, de har på høy musikk og synger høylytt. Det er altså en blokk her med flere oppganger, og jeg hører at det er den ved siden av, men jeg vet ikke nøyaktig hvilken leilighet det kommer fra, jeg vil ikke gå bort og ringe på, da jeg allerede har gjort det en gang med en annen leilighet her, og de ble flyforbanna på meg. Hvordan går man frem da når man ringer politiet? Hilsen frustrert kvinne 24, som jobber man-lør hver uke, og får faen meg ikke en rolig lørdag i sin egen leilighet, hvor tydeligvis hele blokka her fester året rundt!!!!!!!!! Anonymous poster hash: 22622...e40
AnonymBruker Skrevet 28. september 2013 #2 Skrevet 28. september 2013 Ja, politiet må arrestere dem. Ring du.Anonymous poster hash: ac026...e92
AnonymBruker Skrevet 28. september 2013 #3 Skrevet 28. september 2013 Ja, politiet må arrestere dem. Ring du.Anonymous poster hash: ac026...e92 De arresterer dem ikke på det grunnlaget, men de gir pålegg. Spm er hvordan an går frem med å forklare hvilken leilighet det er, når jeg ikke vet det, må man følge politiet til leiligheten det gjelder? Anonymous poster hash: 22622...e40
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2013 #4 Skrevet 28. september 2013 Det er helt ok å ringe om. Det heter, rent teknisk, at naboen spiller høy musikk og det "sjenerer". Politiet tar seg slike turer. For at samfunnet skal fungere må folk få hvile og sove om natten. Politiet sier ikke noe om hvem eller hvor telefonen kommer fra.
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2013 #5 Skrevet 28. september 2013 La dem bare holde på. Ikke være gledesdreper.
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2013 #6 Skrevet 28. september 2013 Du trenger bare si hvor du bor så finner politiet ut av resten.
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2013 #7 Skrevet 28. september 2013 Men kanskje du burde vurdere å flytte sånn etterhvert?
Strixvaria Skrevet 28. september 2013 #8 Skrevet 28. september 2013 Ring 02800 og si at det er høylytt fest i naboblokka på den aktuelle adressen med dundrende musikk og skrålende festdeltakere, og at det hadde vært supert om noen kunne ta en tur bortom for å roe gemyttene litt Neida, du må ikke ha noe mer kontakt med politiet - du vet hvilken blokk det er i, og kanskje sånn ca. etasje; det holder lenge. 1
Strixvaria Skrevet 28. september 2013 #9 Skrevet 28. september 2013 Men kanskje du burde vurdere å flytte sånn etterhvert? Man skal ikke behøve å tolerere høylytt festing hver eneste helg fordi man bor i en blokk. 3
AnonymBruker Skrevet 28. september 2013 #10 Skrevet 28. september 2013 Men kanskje du burde vurdere å flytte sånn etterhvert? Hadde TS sutret over folk som så på film kl 22-23 på kvelden med høyt volum. Men stadig festing etter tidspunkt hvor lover, regler og de fleste ordensregler sier at det skal være rolig behøver man ikke godta. Anonymous poster hash: d2b87...671 4
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2013 #11 Skrevet 28. september 2013 Man skal ikke behøve å tolerere høylytt festing hver eneste helg fordi man bor i en blokk. Jeg er 38 år og jeg går selv en del ut. De andre som bor her er i mellom 19-32. Da regner man med at det blir party, party i helgene. Jeg bruker bare å la dem holde på i helgene, men er hard på at de skal dempe musikken etter klokken 23 midt i uken.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2013 #12 Skrevet 28. september 2013 Kommer an på hvor du bor. I Oslo f.eks., så skal det nok være en stille lørdagsnatt om politiet rykker ut pga bråk. Dersom det et problem i bygården, så er det vel et problem som bør tas opp i borettslaget. Hjelper ikke deg mye i natt, men...Anonymous poster hash: c2566...bc7
Gjest snoopy_93 Skrevet 28. september 2013 #13 Skrevet 28. september 2013 Jeg prøvde å ringe politiet fordi det var full fest i nabohuset. Midt i uka klokka 01. Først sitter jeg å venter på svar i 25minutter, så når de tar telefonen og jeg forklarer situasjonen får jeg beskjed om å gå å si ifra selv. (Er også nabo med et asylmottak hvor det er mye knivstikkinger osv, så jeg går helst ikke ut etter at det er mørkt.) Jeg ville ringt ihvertfall og om du får samme beskjeden som jeg fikk så sier du bare at du frykter for ditt eget liv/helse hvis du gjør det på egenhånd.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2013 #14 Skrevet 28. september 2013 Jeg har en gang ringt til politiet på grunn av festbråk, og da svarte politiet at de skulle ta en tur, pluss at noen andre også hadde klaget på samme. Gikk ikke så lang tid før det ble stille. Så det er bare å ringe! Anonymous poster hash: 867a8...eb6
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2013 #15 Skrevet 28. september 2013 De går sikkert ut snart alikevel.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2013 #16 Skrevet 28. september 2013 Jeg bor i Oslo og har kjempebra erfaring med å ringe politiet. Som nevnt ga de respons og tok affære den gangen jeg ringte om festbråk, og jeg har også ringt to andre ganger på grunn av alarmer fra utløste røykvarslere (utgått batteri) hos folk på ferie. Politiet rykker ut veldig raskt. Anonymous poster hash: 867a8...eb6
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2013 #17 Skrevet 29. september 2013 Det er ikke bare på ett sted det er festbråk på en lørdagsnatt, har politiet mye å gjøre, kan slike meldinger bli nedprioritert, de må tas innimellom alt annet. Har man eksakt adresse går det an at politiet ringer dit, det kan i mange tilfeller være tilstrekkelig til at de demper seg.
AnonymBruker Skrevet 29. september 2013 #18 Skrevet 29. september 2013 Jeg bor i en rolig blindvei med pensjonister og noen småbarnsfamilier. Og så er det én på 20 som har arvet et hus. En gang han hadde fest for tredje natten på rad midt i uken og etter mange "Kan dere dempe dere litt hversåsnill" fra naboene fikk jeg nok og ringte politiet. "Tror du vi har tid til å ta oss av sånt eller? Haha" Fikk beskjed om å gå bort selv hvis det plaget meg så mye. Jeg er en liten jente, så ikke søren. Kvelden etter hadde tydeligvis politiet fått mange klager for de dukket opp. Og ble stående å snakke bil og fotball med guttene.....! De fikk beskjed om å ikke bråke så mye siden det var så fintfølende naboer.... Guttene fortsatte festen som vanlig og ga seg like "tidlig" som vanlig 06:30... Og på'n igjen neste. Jeg har prøvd å ringe politet flere ganger når de har holdt på hele natten, men de gidder ikke dra. Anonymous poster hash: 393e2...436
Lady Skrevet 29. september 2013 #19 Skrevet 29. september 2013 (endret) Hadde samme problemet for et par uker siden. Skulle på jobb tidlig lørdag morgen, da noen naboer hadde full fest kvelden i forveien. Etter å ha blitt vekket i halvsøvne flere ganger, endte det med at jeg gikk ut på verandaen, og ropte irtitert at "kan dere dempe dere?! Jeg skal på jobb i morgen!!". Haha, det ble faktisk stille:p Neste dag var jeg småflau over kveldens opptreden. Endret 29. september 2013 av Lady 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå