AnonymBruker Skrevet 28. september 2013 #1 Skrevet 28. september 2013 Hei! jeg lurte på om det er noen her inne som vet noe om hvordan det er med prisene i Paris? tenker da på shopping, mat, vin osv :-) Anonymous poster hash: d8a6d...d54
AnonymBruker Skrevet 28. september 2013 #2 Skrevet 28. september 2013 Nei, det er absolutt IKKE billig! Er vel heller mer som en av de dyreste plassene du kan reise(reisen er gjerne ikke dyr, men mat, severdigheter, shopping osv.) til i europa.. Anonymous poster hash: a38ae...378 4
skyflakes Skrevet 29. september 2013 #3 Skrevet 29. september 2013 Nei. Ca norske priser på shopping hvertfall. Så kommer det jo serverdigheter ++ Mat er er billigere i matbutikk, men når man er på ferie spiser man vel gjerne ute? De stedene vi var på var billigere enn i Norge, men ikke "charter-jippi-nå-er-jeg-i-utlandet-billig". Paris har veldig mange ekslusive steder
Chloe- Skrevet 29. september 2013 #4 Skrevet 29. september 2013 Vin er det eneste punktet som er billig. 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2013 #5 Skrevet 30. september 2013 Hei! jeg lurte på om det er noen her inne som vet noe om hvordan det er med prisene i Paris? tenker da på shopping, mat, vin osv :-) Anonymous poster hash: d8a6d...d54 Vin er billig. Mat (på kurrante restauranter, ikke verken gourmetmat eller junk) er helt ok priser (frokost for 50-lappen, lunsj med vin for 150, middag 250+). Shopping er hakket dyrere enn London, synes jeg. En drar til Paris for utvalget, ikke prisen på varene. Sightsing er verken dyrere eller billigere enn andre plasser. Og om du er student får du rabatt. Og så er det gratis inngang innimellom om du virkelig er på budsjett. Anonymous poster hash: a4892...4c7
AnonymBruker Skrevet 30. september 2013 #6 Skrevet 30. september 2013 Paris er dyrt. Mat og alkohol er billigere enn her hjemme uansett, men det er ikke dit du drar for å gjøre kupp, hvis du skjønner. Klær er kanskje bittelitt billigere, men ikke noe nevnverdig. Nydelig by, da. Anbefaler deg å komme deg på toppen av Eiffeltårnet! Utrolig flott utsikt, hvis du ikke har høydeskrekk! Anonymous poster hash: 35c33...457 1
Gjest Anastasia Skrevet 30. september 2013 #7 Skrevet 30. september 2013 Var i Paris i helgen, og brukte MYE mer penger enn jeg hadde planlagt. En lunch kommer fort på 25 euro pr pers, avhengig av hva/hvor du spiser. 5 euro for en flaske vann syns jeg var ganske dyrt. Vin var billigere av en eller annen grunn. Når det gjelder shopping fant jeg mye billig på Les Halles og Boulevard St Michel, det var norske priser egentlig og på typiske kjedebutikker. Severdigheter kommer helt an på hva du ønsker å gjøre, syns ikke det var så dyrt egentlig. 12 eur for en times båttur på Seinen. Så fins det også bussturer, museer, Eiffel-tårnet og det kjøret der.
Gjest puffy Skrevet 3. oktober 2013 #8 Skrevet 3. oktober 2013 Paris er kjempedyrt, samme prisklasse som Norge, om ikke dyrere. Veldig fin by da:-) Hvis du holder deg unna turiststedene (champs elysees, eiffeltårnet osv) og heller går litt i "bakgatene" er det i det minste billigere for mat og drikke
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #9 Skrevet 3. oktober 2013 Vin er det eneste punktet som er billig. Kun billigvinen, gode viner er billigere på vinmonopolet enn i Paris. Anonymous poster hash: 57e6a...c65 1
Gjest Tekola Skrevet 3. november 2013 #10 Skrevet 3. november 2013 Synes maten mange steder var av samme prisklasse som Norge, men kvaliteten var betraktelig bedre! Sjekket ut de spisestedene som var høyt på lista i TripAdvisor-appen i nærheten av der vi var, og det slo ikke feil en eneste gang! Utrolig mye god mat, og til samme pris som et helt middelmådig måltid i Norge. Louvre og en del andre steder har gratis inngang for EU- og EØS-statsborgere mellom 18 og 25 tror jeg det var. På Louvre er det da bare å gå inn som om man har kjøpt billett og så vise enten passet eller kopi av passet til vaktene som sjekker billetter
AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #11 Skrevet 4. november 2013 Kun billigvinen, gode viner er billigere på vinmonopolet enn i Paris. Anonymous poster hash: 57e6a...c65 Kjøpte da vin av prisklasse rundt 100-150 på polet til en 40 kroner i Paris. Vil kalle det billig, jeg. Anonymous poster hash: a4892...4c7 2
Pene sko... Skrevet 20. november 2013 #12 Skrevet 20. november 2013 (endret) Min erfaring var at det var en kostbar by. Å shoppe var ofte dyrere enn i Norge - i hvert fall på de store sentrene. Noe vin var billig der. Billigskvipp av en ukjent flaske musserende kostet enkelte ganger mindre enn brusen man kjøper i Norge. Men kjente merkevarer kostet ofte mer enn i Norge. Om man går i bakgatene og anvender små lokale forretninger, samt restauranter, vil det være gode muligheter for å både spise og drikke godt uten at det koster halve reisebudsjettet. Til sist må jeg også si at drosje var ganske billig i Paris. De gangene vi tok drosje rundt i byen betalte vi omtrent halv pris sammenlignet med hva man betaler i Norge. Endret 20. november 2013 av Pene sko...
Tøytigern Skrevet 20. november 2013 #13 Skrevet 20. november 2013 Ja, det er hun. Hun later som hun ikke er det, men hun lurer faktisk ingen. 1
Hyena Skrevet 20. november 2013 #14 Skrevet 20. november 2013 Var der i sommer. Syntes ikke prisforskjellen er stor. Det kan jo være salg på flere klesbutikker osv da du er der, men generelt ligger prisene nesten likt. Slik jeg husker det i hvert fall. Nå kommer det jo helt an på hvilken bydeler du beveger deg i også vil jeg tro. La også merke til prisforskjeller både på mat og alkohol på ulike restauranter. Nå var det jo ikke alt jeg rakk å få med meg på en drøy uke, men. Var i hvert fall i latinodistriktet fordi jeg hadde blitt tipset om mange kupp der. Fant dog ingen. Servicen er også heslig der. Til og med familie og venner i Brussel som ofte er i Paris, nevner dette i flere sammenhenger. Service er nok ikke satt like pris på som her. Paris kan nok oppleves som arrogant på den måten. Det ironiske er jo at de i tillegg til dårlig service forventer driks. Dette kan være fordi de sliter med engelsk, og at de syntes det er vanskelig å kommunisere... Ikke vet jeg. Likevel var jeg godt fornøyd litt i utkanten av Paris hvor jeg bodde på hotell med god service, og var innom en sushi hvor de også ga rabatt fordi de likte blide og hyggelige turister. Så kan være det bare er midt i Paris servicen er dårlig.
Gjest Tekola Skrevet 20. november 2013 #15 Skrevet 20. november 2013 Jeg skjønner ikke hvorfor så mange klager på servicen, vi opplevde bare god service i butikker og spisesteder. Vi henvendte oss til dem på fransk og spurte om de snakket engelsk, og så slo vi over på engelsk etterpå. Da var de bare kjempeblide og hyggelige, alle de vi møtte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå