Gå til innhold

Er du voksen for alderen eller barnslig for alderen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva får du høre hos andre? Jeg er over tredve nå, men har alltid fått høre at jeg er så voksen av meg. Det betyr vel kjedelig :(

Anonymous poster hash: b20af...09a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnslig som få. På godt og vondt.

Skrevet

Begge deler.

Men føler meg veldig ung selv om jeg ikke er det...(sånn tallmessig...)

Skrevet

Begge deler.

Men føler meg veldig ung selv om jeg ikke er det...(sånn tallmessig...)

Ung og pensjonert liksom, (Men det følte jeg i tenåra også :) )

Skrevet

Dress my age, er selvstendig, løper ikke fra forhold til forhold, roter meg ikke inn i drama, behandler andre rettferdig, greier meg selv økonomisk, er ærlig med meg selv og de rundt meg, og fremstår seriøst.

Barnslig humor som mine nærmeste venner får se? I massevis!

Anonymous poster hash: c37c6...892
Gjest Rodion Raskolnikov
Skrevet

Jeg er voksen nok men ikke redd for og være litt barnslig av og til

Det er som Fjerde Doktoren sa

"There's no point being grown-up if you can't be childish sometimes"

• Liker 1
Skrevet

Jeg er vel ganske umoden på en del punkter.

Skrevet

Begge deler, det kommer an på hva det er.

Skrevet

Tja har alltid hørt at jeg er normal, gal, sinnssyk, barnslig, ikke barnslig, kjedelig, at jeg tar av etc. Saken er vell at jeg er en kombinasjon av alt det som jeg har nevnt.

Tror ikke du skal bry deg som mye med begreper som voksen og barnslig. I jobbsammenheng er det ofte en fordel å være litt kjedelig og voksen.

Skrevet

Jeg er en knakanes god blanding av moden og barnslig!

Skrevet

Jeg er en moden og barnslig 19-årig jente. :)

Anonymous poster hash: 476c6...604
Skrevet

Jeg føler meg vel kanskje litt barnslig. Er ikke så ansvarlig eller fornuftig, på den måten at jeg ikke tar på meg mange forpliktelser. Å gå på jobben er nok forpliktelse for meg. Jeg ønsker ikke å ha barn, vil ikke ta førerkort, lever ikke veldig sunt. Føler jeg skiller meg litt ut fra andre på min alder der.

Anonymous poster hash: 74fa2...35a
Skrevet

Hva får du høre hos andre? Jeg er over tredve nå, men har alltid fått høre at jeg er så voksen av meg. Det betyr vel kjedelig :(

Anonymous poster hash: b20af...09a

De fleste er en kombinasjon. Barnslig på noen områder, og voksen på andre.

Jeg ville ikke oppfattet det som at man er kjedelig hvis noen sier man er voksen. Det betyr gjerne at den som sier det mener du er ansvarsfull, reflektert og moden, noe i hvert fall ikke jeg ser på som negativt.

Gjest Crazycatlady
Skrevet

Begge deler vil jeg si. Spørs jo hva man legger i barnslig, men jeg er ikke redd for å være litt barnslig i blant :)

Gjest Wanderlust
Skrevet

Får ofte høre at jeg er voksen for alderen. Dette er gjerne når jeg treffer nye mennesker og har lengre samtaler med dem uten at de vet hvor gammel jeg er, for så at de får vite det. Selv syns jeg at jeg kan være barnslig når det kommer til flere ting - både positive og negative. Som regel klarer jeg å ta meg sammen når det trengs, selv om jeg helst ikke vil.

Skrevet

Både ser og føler meg veldig mye yngre enn jeg er! Føler jeg har beholdt barnet i meg (;

Skrevet

Jenter under 18 som kaller seg "modne for alderen" er som regel det motsatte.

Folk over 40 som kaller seg "barnslige for alderen" (eller "lekne", "ungdommelige" etc.) gir meg grøsninger.

Skrevet

Jeg er 50+, hønngammel og har selvsagt parkert.

Skrevet

Tja har alltid hørt at jeg er normal, gal, sinnssyk, barnslig, ikke barnslig, kjedelig, at jeg tar av etc. Saken er vell at jeg er en kombinasjon av alt det som jeg har nevnt.

Tror ikke du skal bry deg som mye med begreper som voksen og barnslig. I jobbsammenheng er det ofte en fordel å være litt kjedelig og voksen.

Jeg har siden veldig ung alder fått høre at jeg er er veldig voksen for alderen, både av jevnaldrende og eldre. De tre nevnte egenskapene går også igjen, spesielt at jeg er reflektert og fornuftig. Føler meg ganske kjedelig i forhold til andre jevnaldrende, selv om jeg er barnslig på noen områder.

Skrevet

Jeg er så voksen som min livssituasjon krever at jeg er, og så barnlig som min personlighet er, men barnslig er jeg ikke.

Anonymous poster hash: 5a8c6...e63

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...