Gå til innhold

Har usunne matvaner, men legger ikke på meg

Anbefalte innlegg

Skrevet
Som jeg skrev i en annen tråd her inne: "Jeg er utrolig glad i is og kan spise store mengder av det. Samme med potetgull også, nam. Og brødskive med sjokoladepålegg, en gang spiste jeg ca. 20 brødskiver med nugatti, DA var jeg kvalm. Sjokolade-frokostblanding er jeg også glad i og kan spise mye av det. Når jeg leser dette er jeg egentlig sjokkert over at jeg ikke er overvektig."
Jeg syns det er merkelig hvor mye usunn mat og hvor mye mat jeg kan spise uten å legge på meg så altfor mye. Vekten min varierer mellom 48-52 kg (jeg er rundt 164 cm høy). Jeg har levd denne usunne livsstilen i et par år, selvfølgelig spiser jeg normalt, men ihvertfall fire-fem dager i uka skeier jeg ut, og da spiser jeg en del sjokolade, potetgull og annen usunn mat. Jeg plages heller ikke med kviser\uren hud og ser frisk ut med røde kinn. Formen er grei den også, er så og si aldri syk og har masse energi til å utføre oppgavene mine i hverdagen. Bør kanskje nevnes at jeg jogger et par dager i uka, selv om dette er veldig lite trening, så ser kroppen min veldig trent ut.
Jeg syns det er merkelig ettersom flere her påstår at folk som lever på en slik måte som jeg gjør, har lite energi og er ovevektige. Og ja, jeg er fullt klar over at jeg kanskje på innsiden ikke ser like bra ut og har dermed tenkt å skjerpe meg betraktelig. De siste dagene har jeg holdt unna drittmat og har dermed klart å gå ned to kilo i vekt.

Anonymous poster hash: 99475...3b5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha. Gled deg til du blir litt eldre.

Anonymous poster hash: 754ca...009
  • Liker 1
Skrevet

Haha. Gled deg til du blir litt eldre.

Hva mener du? Og hva er "eldre"?

Skrevet

Ok? Noen har høy forbrenning, andre har ikke.

Anonymous poster hash: f450c...a6b
Skrevet

Hva mener du? Og hva er "eldre"?

Vet ikke hvor gammel du er, men vanligvis er en slik shabby, drittete livsstil noe man kan holde på med i noen år som ung, mens når man bikker en viss alder vil man se ut som en deigete pudding med stutte bein og oppblåst mage.

Du er meget heldig, rent utseendemessig, men det kan hende innvollene dine gråter over for mye fett rundt organene, som ligger og presser på og kan gi deg hjerte- og karsykdommer i returgave om noen tiår.

• Liker 2
Skrevet

Hvordan du ser eller kommer til å se ut burde ikke bestemme hva du spiser, og du burde legge om vanene litt. Riktig nok veldig enkelt for oss som sitter på andre siden av skjermen å skrive dette, alle skeier ut en gang i blant!

Det viktigste er at du spiser jevnt over sunt :) Lykke til med ny livsstil!

Anonymous poster hash: 5f535...2ab
Skrevet

Du spiser mindre enn du tror du gjør, simple as that. Tynne folk blir mette fort (evt sjelden sulten), og føler de spiser kjeempemasse dersom de pusher seg litt forbi "komfortabelt mett"-grensen.

Anonymous poster hash: b08ce...9a7
Skrevet

Du spiser mindre enn du tror du gjør, simple as that. Tynne folk blir mette fort (evt sjelden sulten), og føler de spiser kjeempemasse dersom de pusher seg litt forbi "komfortabelt mett"-grensen.

Det gjør jeg ikke, jeg spiser ganske mye i løpet av en dag og får i meg mye karbo. Spiser en del poteter (fløtegratinerte poteter, bakt potet), pasta og ris ved siden av middagsmåltider og skeier ut flere dager i uken. Høres forresten 20 brøskiver med nugatti lite ut? Mener jeg gjør mer enn å "pushe litt forbi komfortabelt mett-grensen"!

• Liker 2
Skrevet

Vet ikke hvor gammel du er, men vanligvis er en slik shabby, drittete livsstil noe man kan holde på med i noen år som ung, mens når man bikker en viss alder vil man se ut som en deigete pudding med stutte bein og oppblåst mage.

Haha, det håper jeg for all del ikke er fremtiden min! Men skal skjerpe meg fra nå av, prøve i alle fall.

Skrevet

Hvordan du ser eller kommer til å se ut burde ikke bestemme hva du spiser, og du burde legge om vanene litt. Riktig nok veldig enkelt for oss som sitter på andre siden av skjermen å skrive dette, alle skeier ut en gang i blant!

Det viktigste er at du spiser jevnt over sunt :) Lykke til med ny livsstil!

Anonymous poster hash: 5f535...2ab

Det er sant, selv om dette med rask aldring er det som motiverer meg til å slutte å få i meg så mye sukker. Har lest at mye sukker ødelegger hudens elastisitet, og det er dette jeg prøver å tenke på, og helse også så klart.

Takk :)

Gjest Lillesiren
Skrevet

Tja...Det finnes noen mennesker med høyere forbrenning, men i det mest generelle tilfellet gjelder det at du spiser mindre porsjoner og dermed ikke legger på deg, selv om du spiser usunt.

Jeg kan selv spise temmelig usunt uten å legge på meg, men tror det først og fremst skyldes mengden. Jeg spiser f.eks ingenting mellom måltider, kan gå lenge mellom måltider etc..Kanskje noe av det samme gjelder deg:)?

Skrevet

Det gjør jeg ikke, jeg spiser ganske mye i løpet av en dag og får i meg mye karbo. Spiser en del poteter (fløtegratinerte poteter, bakt potet), pasta og ris ved siden av middagsmåltider og skeier ut flere dager i uken. Høres forresten 20 brøskiver med nugatti lite ut? Mener jeg gjør mer enn å "pushe litt forbi komfortabelt mett-grensen"!

Tell kalorier over et par måneders tid, og regn ut gjennomsnittet, så ser du.

Skrevet

Tja...Det finnes noen mennesker med høyere forbrenning, men i det mest generelle tilfellet gjelder det at du spiser mindre porsjoner og dermed ikke legger på deg, selv om du spiser usunt.

Jeg kan selv spise temmelig usunt uten å legge på meg, men tror det først og fremst skyldes mengden. Jeg spiser f.eks ingenting mellom måltider, kan gå lenge mellom måltider etc..Kanskje noe av det samme gjelder deg:)?

Spiser nok ikke mindre porsjoner, vil heller si at jeg spiser ganske store porsjoner. Etter middagen er jeg som regel ganske mett og klarer ikke å spise før på kvelden igjen. Men det er ikke sjelden jeg spiser sjokoladekake (ev. masse sjokoladekjeks) til dessert :) Spiser ofte mellom måltidene også, og da spiser jeg mest mat med sukker i.

Skrevet

Det er som å lese om meg selv! Men er enig med de ovenfor, mengden er nok likevel mindre enn di tror. Jeg spiser også bare junk, men blir fortere mett enn f.eks venninna mi som sliter med overvekt. Hun er hele tiden sulten og spiser i ett! Hun kan være sulten en time etter frokost og spise 3 skiver til, mens jeg kan hive i meg noen seigmenn, og ikke bli sulten før i to-tre tiden. Når det så er middagstid, forsyner hun seg gjerne to tre ganger, mens jeg er stappa etter en posjon. Jeg spiser godteri hver dag, men særlig næringsrikt er det jo ikke! :-( jeg trener ikke, eller skjeldent, men klarer fint å løpe en halvtime i strekk eller gå en fjelltur i rimelig bra tempo. Jeg tror ikke nødvendigvis alle legger på seg med alderen heller, er nærmere 40 enn 30 år, har tre barn, og ser fortsatt slank ut. Om innsiden er like sunn kan vel diskuteres...

Skrevet

Man blir ganske hyper av mye sukker rett etter inntak. Ant så spinner du rundt en del etter et slikt inntak før du faller om og blir sløv. Kan det være at du spretter rundt en del?

Anonymous poster hash: 699af...87c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...