Gå til innhold

Hvor langt må jeg gå hver dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I gjennomsnitt for å se noe effekt på vekta, uten at jeg gjør noe med kostholdet (spiser allerede veldig sunt)?

Anonymous poster hash: 22b3c...6fe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er det ikke 10.000 skritt hver dag de sier skal være bra? :biggrin:

Skrevet

Gå en halvtime hver dag :)

Anonymous poster hash: dbfd3...ada
Skrevet

Det er et regnestykke med magne faktorer. Helt på generell basis anbefales det 1 times aktivitet hver dag dersom du skal gå ned i vekt. Tommelfinger regel er at du bør bli sånn passe varm, litt andpusten og gå så fort du klarer.

Anonymous poster hash: cfc2b...192
Skrevet

Det spørs jo helt hvor fort du går, hvor mye du spiser, hvor mye akkurat du forbrenner, hva slags terreng du går i, hvor lett du har for å gå opp/ned i vekt, osv, osv osv... Umulig å gi noe konkret tall på slikt!

Anonymous poster hash: 7aa1f...99c
Skrevet

Om du spiser som du gjør og brenner noen ekstra kalorier hver dag så vil du gå ned i vekt da du går i underskudd. 1 mil er ca. 5-700 kcal(alt etter om hvor mye du veier).

Det tar ca. 1 time å jogge en mil, så da kommer det an på hvor mange km i timen du går på hvor langt du kommer og hvor mange kalorier du forbrenner på den tiden.

Skrevet

Om du spiser som du gjør og brenner noen ekstra kalorier hver dag så vil du gå ned i vekt da du går i underskudd. 1 mil er ca. 5-700 kcal(alt etter om hvor mye du veier).

Det tar ca. 1 time å jogge en mil, så da kommer det an på hvor mange km i timen du går på hvor langt du kommer og hvor mange kalorier du forbrenner på den tiden.

I dag har jeg gått i overkant av en mil i skogen, på skogssti og stort sett oppoverbakker. Håper jeg har forbrent over 500 kcal da:) har tenkt meg at det ble ca 4-500, men hvis det er mer er det jo veldig effektivt å gå tur! :)

Anonymous poster hash: 22b3c...6fe

Skrevet

Av egen erfaring vil jeg si at to timer hver dag utgjør en stor forskjell. Jeg går ikke spesielt fort selv. Har tidligere gått en time hver dag, synes ikke at det merktes så veldig akkurat.

Anonymous poster hash: efd43...4ec
Skrevet

I dag har jeg gått i overkant av en mil i skogen, på skogssti og stort sett oppoverbakker. Håper jeg har forbrent over 500 kcal da:) har tenkt meg at det ble ca 4-500, men hvis det er mer er det jo veldig effektivt å gå tur! :)Anonymous poster hash: 22b3c...6fe

Veldig bra :)

Gjør du det noen ganger i uka så vil du merke vektnedgang :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...