Gå til innhold

Tolke meldinger fra eks - hva ønsker han å si med dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg kontaktet eks her om dagen, vi hadde ike hatt kontakt på en god stund, og jeg sendte en melding for å høre hvordan det gikk med han, av ren nysgjerrighet, og fordi jeg av og til tenker på han og håper han har det bra.

Jeg flytter om en liten stund og ville også åpne opp for litt kontakt slik at det bli naturlig å si hade før jeg drar, da det virket merkelig å forlate byen uten å gi et ord fra meg (og merkelig å si hade om vi ikke har hatt noe som helst kontakt eller vet hvordan det går med hverandre)

han som gjorde dt slutt med meg, har hatt enorm kjærlighetssorg, og savner han forsatt litt, men har infunnet meg med at det er slik. sist vi snakket sammen for ca. 1 halvt år siden "kranglet"vi, og det endte med "kjølig front", dette til tross for at vi under hele vårt forhold kranglet forholdsvis lite og alltid har vært gode venner og "På lag".

Når jeg sendte melding nå visste jeg kke hva jeg kunne forvente. Jeg tenkte at han kanskje kom til å ikke svare meg, svare kort, eller gi meg beskjed om å ikke kontakte han mer (hele bruddet var komplisert med mye frem og tilbake, sex etter det ble slutt og følelser som var vanskelig å putte på plass, så tidligere når vi har forsøkt å ha litt kontakt så har det blitt vanskelig, derfor vi heller ikke har hatt noen kontakt).

Han ble veldig glad når han fikk meldingen og var meget "pratesyk", jeg prøvde å holde samtalen kort da jeg bare ville høre at alt var vel med han, og ikke ville virke påtrengende med masse spm (da jeg ikke var sikker på om han var åpen for dette), men han stilte mye spm om hvordan jeg hadde det, hvordan det gikk med meg, hva jeg drev med, fremtidsplaner etc. Vi hadde en fin samtale. han kom også med noen kommentarer som forvirrer meg litt. Han skrev bla. ;

"jeg kommer til å tenke mye mer på deg enn du kommer til å savne meg når du flytter"

"jeg kunne godt hatt bruk for en psykolog da vi var sammen og etterpå, da jeg ikke klarte håndtere tingene på den måten jeg selv skulle ønske og godt kunne ha trengt litt hjelp til det" (dette i tråd med at vi snakket om at jeg har gått til psykolog og nå har det mye bedre)

hvorpå jeg svarer; "det høres som at forholdet vårt tok hardt på deg"

han: "jeg har fått mye godt ut av vårt forhold så snarere tvert i mot"

han: "det har vært veldg fint å ha deg her i byen, du kommer alltid til å være en del av byen i mine øyne. du har satt noen spor:) "

det var gjennom hele samtalen en positiv stemning, og han skrve veldig mye om seg og sitt og spurte mye inn til hvordan jeg har det osv. Han ville også møtes og ta en kopp kaffe før jeg drar (det er enda en god stund til jeg drar)

Hvordan skal dette tolkes? Jeg kan ikke noe for at jeg sitter litt igjen som et spørsmålstegn, jeg hadde rett og slett ikke forventet denne lange samtalen, og synes han skrev noen ting som jeg ikke helt klarer å forstå hvorfor han skriver til meg. Det har på flere tidspunkter vært total isfront fra hans side. Noen inspill her?

Anonymous poster hash: de62d...6c3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det noe vits å fundere på hva han egentlig mente? Det er slutt, du skal flytte, vær venner, si farvell og move on.

Anonymous poster hash: 95cc9...830

• Liker 1
Skrevet

tja..:) hvis noen har noen meninger om det synes jeg det kunne være interessant å vite hvertfall. - TS

Skrevet

I mine øyne sa han "farvel" på en kjempefin og positiv måte, han ønsket nok å ikke la siste ord dere imellom være krangling, men heller en avklaring om at dere tross alt var bra sammen den tiden dere hadde.

Altså tolker jeg det ikke som interesse fra hans side, om det var du lurte på, men en fin måte å si farvel på.

• Liker 2
Skrevet

Hei TS :)

Det virker jo som om han er glad for at du tok kontakt med han igjen. Vanskelig å si hva han kan ha ment med meldingene fordi jeg ikke vet helt hva slags forhold dere hadde, men det virker som om tiden fra hverandre har gitt han bedre perspektiv på ting. Han virker å ha reflektert over sine svakheter.

Når det gjelder: "jeg kommer til å tenke mye mer på deg enn du kommer til å savne meg når du flytter". Sa du at du kom til å savne han når du flytter? For denne kan tolkes på forskjellige måter. Det kan være at han mener at det er som regel folk som er igjen som opplever avstanden mest. Det kan også bety at han tenker mye på deg og mener selv at han kommer til å tenke på deg mer enn du tenker på han.

Jeg får ikke inntrykk av at han vil mer enn å ha en god tone mellom dere. Men hvis det har vært helt stille mellom dere i 6 måneder, så syns jeg at det kan være koselig med en kopp kaffe. Da kan du lettere tolke hva han mener :-)

Hva vil du egentlig TS? Sett bort fra at du skal flytte; ville du prøvd på nytt med han?

Skrevet

Hei TS :)

Det virker jo som om han er glad for at du tok kontakt med han igjen. Vanskelig å si hva han kan ha ment med meldingene fordi jeg ikke vet helt hva slags forhold dere hadde, men det virker som om tiden fra hverandre har gitt han bedre perspektiv på ting. Han virker å ha reflektert over sine svakheter.

Når det gjelder: "jeg kommer til å tenke mye mer på deg enn du kommer til å savne meg når du flytter". Sa du at du kom til å savne han når du flytter? For denne kan tolkes på forskjellige måter. Det kan være at han mener at det er som regel folk som er igjen som opplever avstanden mest. Det kan også bety at han tenker mye på deg og mener selv at han kommer til å tenke på deg mer enn du tenker på han.

Jeg får ikke inntrykk av at han vil mer enn å ha en god tone mellom dere. Men hvis det har vært helt stille mellom dere i 6 måneder, så syns jeg at det kan være koselig med en kopp kaffe. Da kan du lettere tolke hva han mener :-)

Hva vil du egentlig TS? Sett bort fra at du skal flytte; ville du prøvd på nytt med han?

Hei:) Takk for svar. Jeg nevnte ikke at jeg kommer til å savne han, jeg sa veldig lite til han om det at jeg skal flytte. det er noe jeg har dobble følelser for å gjøre (vil egentlig bli her, men studier gjør at det er mest greit å flytte) jeg sa dette til han, at jeg gruet meg litt, men at det nok ble bra, og det var det han da svarte.

Jeg flyttet hit i første omgang for hans skyld (vi hadde avstandsforhold før dette) så det å skulle f.eks bli for han sin skyld ville vært et stort skritt tilbake. Jeg har ikke bestemt flyttedato enda, og kan godt hende det først blir mot våren2014, så det er jo en god stund til.

Grunnen til at jeg kanskje er litt overasket over det han skriver er at vi ikke klarte å kommunisere når det ble slutt, ingen av oss forstod nok helt hva som var grunnen til at vi ikke fikk det helt til, vi er begge personer med stort følelsesregister, og vi handler stort sett begge veldig impulsivt etter følelsene våres, så det er ikke mangel på kontakt med følelser, men begge er unge, og jeg tror nok begge var i en veldig forvirrende periode av livet (starte på studier, finne ut hva man vil med livet etc.) det at han nå begynner å åpne opp for å fortelle om sine følelser, og også virker mer avklart på hva problemet var, gjør meg kanskje litt vemodig. Jeg tror det er her roten til hele bruddet ligger, og det at vi begge befinner oss på steder i våre liv (virker hvertfall sånn) hvor vi er mer rolige og reflekterte gjør jo at et lite håp om at vi kunne ha funnet tilbake til hevrandre tennes. Frykten min for å skulle foreslå noe sånt for han, er alt for stor, jeg har falt litt for hardt foran han en gang allerede og det å sette meg selv i en så sårbar posisjon igjen byr meg veldig i mot. Samtidig var han min store kjærlighet, jeg mener at vi var bra for hvernadre men at timing og diverse var feil på det tidspunktet..

MEN når det er sagt, hadde han dukket opp på døra mi nå og spurt om vi ikke skulle prøve igjen, så hadde jeg ikke tvilt, det hadde jeg absolutt vært villig til. Jeg tror bare ikke han komemr til å gjøre det..

-ts

Skrevet

Hei:) Takk for svar. Jeg nevnte ikke at jeg kommer til å savne han, jeg sa veldig lite til han om det at jeg skal flytte. det er noe jeg har dobble følelser for å gjøre (vil egentlig bli her, men studier gjør at det er mest greit å flytte) jeg sa dette til han, at jeg gruet meg litt, men at det nok ble bra, og det var det han da svarte.

Jeg flyttet hit i første omgang for hans skyld (vi hadde avstandsforhold før dette) så det å skulle f.eks bli for han sin skyld ville vært et stort skritt tilbake. Jeg har ikke bestemt flyttedato enda, og kan godt hende det først blir mot våren2014, så det er jo en god stund til.

Grunnen til at jeg kanskje er litt overasket over det han skriver er at vi ikke klarte å kommunisere når det ble slutt, ingen av oss forstod nok helt hva som var grunnen til at vi ikke fikk det helt til, vi er begge personer med stort følelsesregister, og vi handler stort sett begge veldig impulsivt etter følelsene våres, så det er ikke mangel på kontakt med følelser, men begge er unge, og jeg tror nok begge var i en veldig forvirrende periode av livet (starte på studier, finne ut hva man vil med livet etc.) det at han nå begynner å åpne opp for å fortelle om sine følelser, og også virker mer avklart på hva problemet var, gjør meg kanskje litt vemodig. Jeg tror det er her roten til hele bruddet ligger, og det at vi begge befinner oss på steder i våre liv (virker hvertfall sånn) hvor vi er mer rolige og reflekterte gjør jo at et lite håp om at vi kunne ha funnet tilbake til hevrandre tennes. Frykten min for å skulle foreslå noe sånt for han, er alt for stor, jeg har falt litt for hardt foran han en gang allerede og det å sette meg selv i en så sårbar posisjon igjen byr meg veldig i mot. Samtidig var han min store kjærlighet, jeg mener at vi var bra for hvernadre men at timing og diverse var feil på det tidspunktet..

MEN når det er sagt, hadde han dukket opp på døra mi nå og spurt om vi ikke skulle prøve igjen, så hadde jeg ikke tvilt, det hadde jeg absolutt vært villig til. Jeg tror bare ikke han komemr til å gjøre det..

-ts

Mulig jeg misforstår deg, TS, men det jeg har fremhevet her virker litt motstridende for meg: Er det sånn å forstå at du vil prøve på nytt, men er redd for å gjøre deg selv sårbar? At det ville ha vært lettere hvis det var han som la frem forslaget på bordet?

Det er jo en stund til du flytter. Skal du utenbys eller utenlands? Hvor lenge blir det for?

Det virker på meg som om dere ville ha "rukket" å gjenopprette kontakten før du reiser. Dere trenger absolutt ikke å snakke om å prøve på nytt med en gang. Jeg syns at dere kan bygge opp et vennskap først - ha kontakt, bli kjent med hverandre igjen, finn ut om dere ville vært kompatible i et forhold nå som ting er roligere.

Har du hatt noen andre i mellomtiden? Viktig at alt annet er "rydda vekk" hvis det skulle vise seg at dere kunne prøve igjen.

Skrevet

Mulig jeg misforstår deg, TS, men det jeg har fremhevet her virker litt motstridende for meg: Er det sånn å forstå at du vil prøve på nytt, men er redd for å gjøre deg selv sårbar? At det ville ha vært lettere hvis det var han som la frem forslaget på bordet?

Det er jo en stund til du flytter. Skal du utenbys eller utenlands? Hvor lenge blir det for?

Det virker på meg som om dere ville ha "rukket" å gjenopprette kontakten før du reiser. Dere trenger absolutt ikke å snakke om å prøve på nytt med en gang. Jeg syns at dere kan bygge opp et vennskap først - ha kontakt, bli kjent med hverandre igjen, finn ut om dere ville vært kompatible i et forhold nå som ting er roligere.

Har du hatt noen andre i mellomtiden? Viktig at alt annet er "rydda vekk" hvis det skulle vise seg at dere kunne prøve igjen.

ja det stemmer det du skriver. du an absolutt ha rett i det du skriver, jeg aner bare ikke hvor villig han er til dette, kanskje det jeg vil prøve å finne ut av. En samtale er kanskje ikke nok til å tolke hvor åpen han er for et vennskap heller. Jeg vet ikke om han bare synes det var hyggelig å prate litt denne gangen, og hvordan skal jeg evt få opp kontakten eller holde en viss kontakt? "unnskyldningen" for å kontakte han nå var jo for å høre hvordan det går (etter lang tid stille periode) og fortelle at jeg flytter. han spurte jo om en kaffe men dette var i forbindelse med flyttingen, så det er jo langt frem i tid. blir jo litt merkelig for meg å ta kontakt igjen om kort tid, føler liksom at han da vil tenke at jeg prøver "å få han tilbake" og bli fryktelig skremt (i og med at vi har prøvd dette et par ganger for en god stundt siden i ikke helt edru tilstand og hvor situasjonen var ganske annerledes enn den er nå.)

har ikke hatt noe forhold i mellomtiden, men har datet en fyr, men vi har sluttet å date nå.

Skrevet

-ts

Skrevet

ja det stemmer det du skriver. du an absolutt ha rett i det du skriver, jeg aner bare ikke hvor villig han er til dette, kanskje det jeg vil prøve å finne ut av. En samtale er kanskje ikke nok til å tolke hvor åpen han er for et vennskap heller. Jeg vet ikke om han bare synes det var hyggelig å prate litt denne gangen, og hvordan skal jeg evt få opp kontakten eller holde en viss kontakt? "unnskyldningen" for å kontakte han nå var jo for å høre hvordan det går (etter lang tid stille periode) og fortelle at jeg flytter. han spurte jo om en kaffe men dette var i forbindelse med flyttingen, så det er jo langt frem i tid. blir jo litt merkelig for meg å ta kontakt igjen om kort tid, føler liksom at han da vil tenke at jeg prøver "å få han tilbake" og bli fryktelig skremt (i og med at vi har prøvd dette et par ganger for en god stundt siden i ikke helt edru tilstand og hvor situasjonen var ganske annerledes enn den er nå.)

har ikke hatt noe forhold i mellomtiden, men har datet en fyr, men vi har sluttet å date nå.

Jeg vet ikke hvordan forrige samtale ble avsluttet, men jeg ville ha ventet til han tok kontakt neste gang. Da kan dere snakke mer om flyttingen og når det er, også ser du an om han fortsatt er interessert i å møtes selv når han vet at flyttingen er om noen måneder.

Det er vanskelig og for tidlig å vite hva han vil nå. Du må ta det ett steg om gangen. Så langt har du hvertfall oppnådd kontakt. Det vil si at isen er brutt, og det er lettere for han å kontakte deg neste gang han har lyst. Siden han virker mer "åpen" enn deg, så kan du gi etter hva du får. Dvs at du lar han føre samtalen, men ved å samtidig gi han like mye tilbake. Så han ikke føler at det er bare han som legger ut om hva han tenker og føler mens du er kald og tilbakeholden.

Du overtenker hvert steg og det er forståelig. Men hvis du får til å ta et skritt tilbake for å kunne se situasjonen litt på avstand, så vil du se at du kan bare go with the flow. Du tok det første og største steget ved å kontakte han etter 6 måneder. Nå kan du avvente litt. Går det for lang tid uten at du hører fra han, så kan du prøve en siste gang.

Fint at du ikke dater han andre nå. Kan fort bli kaos av sånne saker :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...