choosehopeoverfear Skrevet 28. september 2013 #1 Skrevet 28. september 2013 Jeg har i over 2 år prøvd å bli gravid, uten å lykkes. (har heller ikke gått på prevensjon på 4 år). Jeg har prøvd alt mulig rart som jeg har lest om på nettet. INGENTING fungerer, og jeg har ikke telling på hvor mange graviditetstester jeg har tatt i håp om at den endelig skulle vært positiv. Jeg er normalt aktiv, er 1.59 høy og veier 57 kg, så vekt og mosjon skal nok ikke ha noe å si her. Jeg har diabetes type 1, og det er vel den mest logiske grunnen til at det ikke har skjedd noe. men blodsukkeret er stabilt. Jeg har tatt prøver angående at jeg ikke blir gravid til legen, men skal nå til videre undersøkelser. jeg er redd for at prøverør til slutt blir den eneste muligheten, og det er jo kjempedyrt ! Jeg føler meg mer enn klar for å starte min egen lille familie nå, og kjenner tålmodigheten svekkes mer og mer. Babyer popper ut fra alle kanter rundt meg, og jeg er snart den eneste i venneflokken som sitter igjen uten å lykkes. Utrolig frustrerende at de fleste av vennene mine har til og med gått på pillen, men likevel blitt gravid, mens jeg og typen min prøver for harde livet.. Er det noen som kjenner seg igjen ?
Athene Skrevet 28. september 2013 #2 Skrevet 28. september 2013 Etter ett år skal det mye til å lykkes uten litt hjelp. Det du finner på nett vil nok ikke hjelpe deg. Både du og mannen må utredes. Ofte er den en quick fix, men innimellom må man videre til prøverør. Det vet dere ikke før dere har vært hos lege. Du må få en henvisning til gynekolog der det tas blodprøver på gitte syklusdager, du blir sett på med innvendig ultralyd og syklusen din kartlegges. Mannen får henvisning til en klinkk for å levere sædprøve. Veien videre blir bestemt ut i fra hva de finner her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå