Gå til innhold

Litt mer "voksen" parfyme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!
Jeg har lenge hatt lyst til å kjøpe meg ny parfyme siden jeg har ..én! Den er fra Escada, heter Taj Sunset. Den lukter kjempegodt, men er sommerlig og litt "barnslig"/ungdommelig, syns jeg.
Derfor lurer jeg på om noen av dere har tips på en parfyme som er litt mer voksen, uten å bli for tung og kraftig? En parfyme som passer til høst og vinter, og som ikke skriker tenåringsjente :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Nå aner jeg ikke om den er å få tak i lenger, men jeg sverger til denne fra Boss Woman;

boss_intense.jpg

Lukter ikke hinsides parfymetante, og heller ikke for mye tenåring.

Endret av Minya
Skrevet

Jeg er en sucker for Dior og Hugo Boss sine parfymer. Dior har mange som jeg liker godt, spesielt i Poison-serien. Men det er variasjoner fra personlighet og smak.. og hud. Så mitt tips er å besøke et parfymeri en dag du har god tid, og helst ikke en lørdag - også ber du om hjelp. Ender du med å kjøpe en så be gjerne om å få med vareprøver på andre du synes var gode, så kan du teste dem litt privat også.

Det er mange som parfymerier som er kunnskapsrike. Jeg har stort hell med god service, gode råd og mye vareprøver hos kjeden Parfymelle. Har vært innom butikker både i Oslo, Molde og Moss med like stort hell alle steder.

Har de kun franchise-butikker kanskje, siden personalet ofte er såpass engasjerte...? *spekulere villt*

Skrevet

Miss Dior Cherie sin eau de parfum.

Anonymous poster hash: 133a8...5ca
Skrevet

Tusen takk alle sammen! Skal sjekke de ut!:) Har gavekort på Parfymelle, så det passer kjempebra:P Tar gjerne i mot flere tips, altså!

Skrevet

Jeg elsker Coco Mademosielle fra Chanel, den er nydelig! Begynte å bruke den i tyveårene, og bruker den fortsatt 10 år etter:)

Gjest BabyBlue
Skrevet

Hvis Taj Sunset har vært din go to kan en overgang til Chanel Mademoiselle bli litt for kraftig (selv om det godt kan hende du liker den). Gå gjerne til et parfymeri og si hva du ser etter, si hva slags noter du liker, og de kan føre deg i riktig retning. Utenom det kan du bruke fragrantica.com som en pekepinn :)

Skrevet

Chanel coco madimoiselle og Chanel Chance (den orginale). Dersom du syns coco blir for sterk finnes det en variant av denne for å ha i håret. Jeg har brukt den en stund og syns det ble litt mer tålelig. Coco madimoiselle er knallgod, men jeg er enig i at den kan være i det sterkeste laget.

Anonymous poster hash: c57c8...272
Skrevet

Tusen takk dere!:D Er/har vært ganske følsom for lukter og det verste jeg vet er når man sitter f.eks. på bussen og noen kommer inn døra og der oooser sterk parfyme, så har holdt meg til helt svake "ikke-påtrengende" lukter. Men det finnes jo en mellomting!:)
Skal også sjekke fragrantica.com!:)

Skrevet

Elizabeth Arden, 5th avenue <3 den lukter fantastisk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...