AnonymBruker Skrevet 28. september 2013 #1 Skrevet 28. september 2013 Jeg har satt meg veldig lite inn i vogn-jungelen, men vet at utvalget er stort og det vil ikke nødvendigvis være kjempeenkelt å velge. Han vet bare at han foretrekker 3 hjul. Jeg tok det kjapt opp, at det hadde kanskje vært lurt å begynne å orientere seg litt. Vi trenger vogn til april en gang, så det er jo en stund til enda. Men jeg har lest at det kan være lang ventetid på å få vogner? Han syntes det var aaaaltfor tidlig å tenke på. Januar var et greit tidspunkt. Jeg sa at ventetiden KAN være lang. Da sier han, KAN, ja, må ikke være det. Jeg sa, men vi vet jo ingenting om dette, det kan være greit å bli informert. Han mente at han visste det han trengte å vite, at vi mest sannsynlig vil ha en med 3 hjul, og han brydde seg ikke noe om utseendet i forhold til pris. Jeg sa at JEG bryr meg om at den ikke ser dritstygg ut. Han tenker greit utseende=dyrt, "Ja, da får du betale". "Hvorfor skal den være så fiin, du vil vise den frem til hele verden eller?". Det var bare en heeeelt surrete samtale og jeg ble så forbanna. Forstår jo at VOGN ikke er det mest interessante, men må da gå an å bli enig om at det er greit å finne ut av ting. Og jaa, jeg er sammen med en til tider kverulant fra helvete. Anonymous poster hash: 3e186...81e
AnonymBruker Skrevet 28. september 2013 #2 Skrevet 28. september 2013 Er ikke dette i tidligste laget å diskutere vogn opp og ned i mente? Det tar ca 3-4 uker å bestille vogner - og de fleste venter med å ha den i hus til en god måned før fødsel. Ergo trenger dere ikke tenke på dette før om endel måneder - men uansett er det vel ikke noe å starte en krangel om? Da får dere en lite hyggelig tid i vente om dette er et stort problem. Anonymous poster hash: 1e76d...375
AnonymBruker Skrevet 28. september 2013 #3 Skrevet 28. september 2013 Opp og ned i mente.... Det er det ikke vits i enda, men mener bare at det er greit å vite hva som rører seg og hvor lang tid man må vente. Du sier 3-4 uker. Anonymous poster hash: 0840a...57a
Veggdyret Skrevet 28. september 2013 #4 Skrevet 28. september 2013 Jeg har termin i november og har såvidt begynt å tenke på vogn... helt enig med ham i at du stresser veldig med dette.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2013 #5 Skrevet 28. september 2013 Må si meg enig med han her. Vi fikk i april å begynte å tenke vogn i februar. Brukte et par uker på å finne frem de jeg likte å la det frem for han da, så snakket vi litt om det og bestemte oss. Fikk ikke førstevalget mitt, men vi ble enige. 4,5 uke ventet vi på vogna og den ble bestilt i en spesiell farge.Anonymous poster hash: 78de8...131
Gjest Tekola Skrevet 28. september 2013 #6 Skrevet 28. september 2013 Jeg hadde termin i mai, og vi bestilte vogn i slutten av januar, fikk den i midten av februar http://www.kiddies24.de/shop/en/Strollers-Carriers/Multifunction-Stroller/TFK-Joggster-Twist-Facelift-Set-incl-Multi-X-Carrycot-CARBO-SCHOKO-CHOCOLATE-2013::27988.html er vår, og jeg er knallfornøyd! Om du lager deg en konto og registrerer at du bor i Norge, trekker de fra tysk moms. Du må fortelle når den kommer til Norge, men det er allikevel masse penger å spare Fordelen med Multi-x baggen er at den kan brukes som sittedel vendt mot deg før man går over til sporstdelen som bare er forovervendt. Vogna er lett å manøvrere med en hånd, har håndbrems, snur lett og funker på turstier. Den veier ikke så mye og blir liten når den slås sammen (vi har en gammel Opel Astra sedan, og har plass til vogna, baggen og litt til i bagasjerommet)
Gjest Arch Skrevet 28. september 2013 #7 Skrevet 28. september 2013 Her er det opptil åtte ukers ventetid, så ville sjekket med aktuell butikk.
Semydfe Skrevet 28. september 2013 #8 Skrevet 28. september 2013 Syntes jo det er helt greit å begynne å snakke om vogn, men litt i tidligste laget å bestille ;-) MEN, jeg ville ikke ventet så lenge som et par her sier. Da vi begynte å snakke så vidt om vogn fikk vi beskjed om at enkelte utgaver/merker kan ha ventetid på opptil 10-15 uker. Dette gjelder så klart på langt nær alle, men greit å finne ut av. Hadde det vært meg så hadde jeg nok tatt en avgjørelse i slutten av desember ;-)
ftk93 Skrevet 28. september 2013 #9 Skrevet 28. september 2013 Jeg synes ikke man skal si at det er alt for tidlig å tenke på dette ennå. Du tenker på vogn når du føler for det! Her er det mai-baby, og vi har allerede to alternativer til vogn klare. Vi skal ha enten emmaljunga city cross eller mondial duo. Vi bestiller jo selvfølgelig ikke ennå, men det er godt å ha bestemt seg Men i og med at mannen synes det er for tidlig å tenke på det, hvorfor ikke avtale at dere bestemmer dere om to-tre måneder da? Så kan du titte litt selv, og finne noen favoritter som du kan vise mannen? Kos deg med planlegging av innkjøp til den lille Man må tross alt ikke vente til en måned før ungen kommer før man kan kjøpe noe! Og forresten, gratulerer så mye med den lille i magen
AnonymBruker Skrevet 28. september 2013 #10 Skrevet 28. september 2013 Å bestille vogn nå er litt tidlig men er ca 2 mnd ventetid her jeg bor. Men å diskutere det nå ser jeg null problem med. Menn er som regel mindre opptatt av utseende på ting og mer opptatt av funksjon men han burde klare å lytte på deg iallefall. Husk at dere kan kjøpe brukt og, hvis pris er en big deal for han. Vi kjøpte en fin lite brukt vogn med alt av tilbehør til halve prisen. Anonymous poster hash: 67c08...4b8
AnonymBruker Skrevet 28. september 2013 #11 Skrevet 28. september 2013 Hehe... Når jeg ble gravid med nr 1, var det kjempe tilbud på den vogna vi øsnket oss, så den ble kjøpt når jeg var 9 uker på vei.... Sparte 5000 på det! Og som pappan sa: ender det i sa, så kommer vi nok til å prøve igjen, så det gjør jo ikke noe. Da nr 2 kom, var vi også sikkre på hvilken vogn vi ville ha, men hadde ikke råd til å kjøpe ny. Så da begynnte jeg å lete på Finn når jeg var 3 mnd.... etter 1 mnd dukket drømmevognen opp, og da var det jo bare å kjøpe da:) Så er ikke nødvendig vis for tidlig... Men kansje januarsalget kan være noe å tenke på?? Men du får lese deg opp på vogner og finne 2-3 du mener vil fungere for dere, også vise han disse. Ellers vil jeg anbefale 4 hjul, de er myye stødigere og penere enn 3-hjulinger Anonymous poster hash: 9e64f...390 1
Sol79 Skrevet 29. september 2013 #12 Skrevet 29. september 2013 På barnevognhuset i Oslo fikk vi høre at enkelte vogner kunne ha opp til fire måneders ventetid.
AnonymBruker Skrevet 29. september 2013 #13 Skrevet 29. september 2013 Er greit å begynne å titte. jeg er lav og sambo høy, så vi måtte ha en vogn vi begge trillet godt. Han sparker lett beina i kanten på kurven. Vi hadde termin i overgangen juni/aug og pga ferietid tenkte vi det var greit å bestille tidlig. Bestilte vognen 24 april. Fikk beskjed om at den fargen vi hadde valgt var bestillingsvare, så det var bra at vi var så tidlig ute Men alikevel ble der problemer Vi måtte LÅNE en babybag når vi fødte i slutten av juli, og vi fikk ikke VÅR bag før snuppa var 6 uker gammel Syns det var en skikkelig nedtur, her hadde vi lagt ut 8000 for vogn, og så fikk vi liksom ikke nyte den skikkelig. I tillegg rotet de med fargebestillingen, så vi fikk stellebaggen i feil farge. (Hadde bestilt grå juniordel og hvit babydel, og da grå stellebag som skulle brukes til begge....men de sendte hvit!) De sendte grå etterpå da, når vi sa det var feil. Det positive var at vi fikk begge uten å betale ekstra, siden de hadde gjort så mye feil, og siden de sikkert ikke fikk solgt den i etterkant alikevel Fikk også en bilstol som plaster på såret for alt tull (Fra teutonia, det var deres feil alt dette, ikke butikken) Så vi fikk flette verdien av denne bilstolen (4 år og oppover) inn i bilstolen vi kjøpte når snuppa var 9 mnd så solgte butikken den bare så vi slapp å sitte på en stol 3-4 år før vi trengte den. Så ja, jeg syns det er greit å ha vognen klar tidlig! De fleste butikker oppbevarer den for deg til fødsel alikevel så du slipper å ha den hjemme i flere mnd:) (Det gjør de i hvert fall her) Anonymous poster hash: ae7eb...d13
SmallTalk Skrevet 29. september 2013 #14 Skrevet 29. september 2013 TS: Du får si til at han det er en grunn til at de vognene som ofte koster en del vanligvis er de som kommer best ut i tester. Det er nemlig fordi kvalitet ofte koster litt. Og da får han tenke igjennom om han er villig til å ofre barnets sikkerhet fordi han skal spare penger... Skal dere ha en ny duovogn av et kjent merke så skal dere slite med å komme dere under 6000,- uansett utseende. Er ikke dette i tidligste laget å diskutere vogn opp og ned i mente? Det tar ca 3-4 uker å bestille vogner - og de fleste venter med å ha den i hus til en god måned før fødsel. Ergo trenger dere ikke tenke på dette før om endel måneder - men uansett er det vel ikke noe å starte en krangel om? Da får dere en lite hyggelig tid i vente om dette er et stort problem. Anonymous poster hash: 1e76d...375 Det finnes vogner med 12 ukers leveringstid, så det kan faktisk lønne seg å være ute i god tid dersom man har en spesiell vogn man skal ha. Forøvrig så kan det være en stor fordel å ha vognen i hus litt tidligere enn en måned før termin. Det finnes folk som faktisk føder da, og ofte så er man ganske raskt hjemme igjen etter dette. Surt å starte den første tiden isolert hjemme fordi man ikke har noen vogn til ungen.
Kakaoen Skrevet 29. september 2013 #15 Skrevet 29. september 2013 Jeg begynte å tenke på vogn da jeg passerte den magiske 12 uker grensa. ENDELIG kunne jeg begynne å lete, for jeg holdt meg selv i sela for å ikke begynne for tidlig Hva mannen her ville ha ga jeg egentlig blanke i. Jeg viste han noen bilder, men han brydde seg fint lite. Var jo uansett jeg som skulle trille mest i begynnelsen Hvis du ønsker å begynne å kikke på nettet så gjør du det. Sjekk ut markedet før du drar med deg mannen i butikken Og om du ønsker en 3 eller 4 hjuling kommer an på bruken og hvor du bor bla. Jeg har en Bumbleride Indie som sportsvogn til mini (3 hjuling) og både jeg og ungen elsker den Synes den er veldig stabil og supergod å trille Og klart du vil vise frem vogna til hele verden Jeg var superstolt og fornøyd med min vogn og strålte de første gangene jeg trilla i byen
Lilla-dings Skrevet 30. september 2013 #16 Skrevet 30. september 2013 Vi besteme oss for vogn 2 måneder før termin. Eller, det vil si at jeg valgte vogn og han valgte farge. Slutt på diskusjon.
AnonymBruker Skrevet 30. september 2013 #17 Skrevet 30. september 2013 Jeg hadde bekymret meg mer for deres evne til å kommunisere med hverandre, enn hvorvidt dere er for tidlig eller sent ute når det gjelder valg av vogn... Anonymous poster hash: 367ae...555 1
Barcelone Skrevet 1. oktober 2013 #18 Skrevet 1. oktober 2013 Vi kjøpte vogn da jeg var ca 16 uker på vei. Fant en på finn som var pent brukt med mye ekstra utstyr. Leste litt om vognen på nettet og sjekker nypris og snakket med BarnasHus om vognen. Vi har sikkert spart 8-10.000 kroner på å kjøpe brukt. Vi har også seng, stellebord, klær, vippestol osv i hus. Vi vet jo at ungen kommer. Synes det er greit å forbrede seg tidlig og ikke stresse og styre de 2 siste månedene før ungen kommer. 1
Cindi Skrevet 2. oktober 2013 #19 Skrevet 2. oktober 2013 Jeg kjøpte vogn for tre måneder siden. Enda ikke fått den. Så jeg syns ikke det er for tidlig. Det kan skje ting under produksjon, den kan være veldig populær og derfor ventetid på etc... Men det spørs jo helt på hvilken vogn dere skal ha.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå