Gå til innhold

Gode argumenter for å bruke 9000,- på en kattunge til kos...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger en liste med gode argumenter for at jeg skal vinne frem med at det er logisk og helt naturlig å bruke 9000,- på en Sibir kattunge. :fnise:

For meg holder det med et bilde av herligheten.

allergy10.jpg

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trenger en liste med gode argumenter for at jeg skal vinne frem med at det er logisk og helt naturlig å bruke 9000,- på en Sibir kattunge. :fnise:

For meg holder det med et bilde av herligheten.

allergy10.jpg

Skrevet

Et godt argument til:

sibirkatt.jpg

Anonymous poster hash: 752de...909
  • Liker 2
Gjest DevilAngel
Skrevet

Jeg har et fint argument: Den er kjempe nusselig!

Skrevet

Motargumenter: det er andre søte katter som trenger et hjem uten at det koster 9000 kr.

Anonymous poster hash: 687ff...792
  • Liker 23
Skrevet

Et seriøst argument (selv om det ikke trengs, egentlig) er at det vil være bedre for venner og slektninger med katteallergi å komme på besøk til dere om dere har Sibirkatt enn vanlig katt, da mange ikke reagerer på disse.

Anonymous poster hash: 752de...909
Skrevet

Det finnes ikke gode grunner til å kjøpe en kattunge til 9000 kr. om du ikke skal bruke den til annet enn kos...

• Liker 11
Gjest Blondie65
Skrevet

Hvis du bor alene og har 9.000 på konto - så er det ditt valg.

Dersom typen din er uenig om pengebruken og det går av felleskassen - ingen.

Skrevet

Det finnes ingen gode grunner til å bruke så mye penger på en katt som skal fungere som koseklut :P

• Liker 6
Skrevet

Hvis du har 9000 kroner du kan bruke på en katt har du sikkert råd til en sånn automatisk støvsuger også. Da kan du lære katten opp til å sitte på den og kjøre rundt, og det er morsomt å se på, så da får du trimmet magemusklene, og trim er sunt, og dessuten får du støvsuget huset! :danse:

Det er også bra for ditt sosiale jeg. Alle liker å se på katter som rir på støvsugere, så du kan invitere folk over til å se på katten din som rir støvsugeren mens dere spiser popcorn. Voila, så har du mange venner!

Anonymous poster hash: 147c0...a5f
  • Liker 22
Skrevet

Går det an å bruke en kattunge til annet enn kos?

• Liker 4
Gjest Blubberella
Skrevet

Dersom du har 9000 kr og ønsker å kjøpe en sibirkatt står du da helt fritt til å gjøre det. Noen bruker flere tusen på vesker, klær og sko, noen kjøper gamle biler og noen bruker flere tusen i året på å reise rundt. Vi har alle våre forskjellige interesser som vi ønsker å investere tid og penger i.

For meg som er katteelsker (og som selv har en kosekatt til 7000 kr) anser jeg det som en investering i hverdagen og egen helse og velvære.

Det eneste morargumentet må i såfall være at det finnes masse hjemløse puser som trenger et hjem og som kan skaffes til en billigere penge. Men ellers sier jeg go for it! :)

• Liker 6
Skrevet

Because reasons.

Anonymous poster hash: 43636...5c6
  • Liker 6
Skrevet

Går det an å bruke en kattunge til annet enn kos?

Ja, avl og utstillinger feks...

• Liker 2
Skrevet

Ja, avl og utstillinger feks...

En kstt bør ha blitt voksen før de avles på.

• Liker 1
Skrevet

Det eneste morargumentet må i såfall være at det finnes masse hjemløse puser som trenger et hjem og som kan skaffes til en billigere penge. Men ellers sier jeg go for it! :)

Sånn tenkte jeg også, og da fikk jeg dårlig samvittighet. Men da bare kjøpte jeg fancykatten til 8K OG en masse hjemløse nøster! :danse:

Typen ble ikke helt fornøyd, da... :fnise:

Anonymous poster hash: 147c0...a5f

• Liker 3
Skrevet

Because reasons.

Anonymous poster hash: 43636...5c6

Ehh.... :fnise:

Skrevet

Det finnes ikke gode grunner til å kjøpe en kattunge til 9000 kr. om du ikke skal bruke den til annet enn kos...

Nå ser vel de fleste på katten sin som mer enn en bruksgjenstand da. Jeg ønsket en ragdoll, både på grunn av det vakre utseendet og på grunn av gemyttet. Så jeg fant en oppdretter som virket seriøs og som avlet fornuftig (ikke for mange kull, opptatt av helse osv) og som hadde en kattunge jeg forelsket meg helt i. Pusen hadde "skjønnhetsfeil" som gjør at han ikke kan brukes verken til avl eller utstilling, men som i mine øyne gjør ham enda vakrere. Det koster penger for oppdretteren å fore opp og gi veterinærsjekk av alle kattungene, inkludert "kosekattene" som ikke kan brukes til avl og utstilling, og derfor har jeg ingen problemer med å betale for kattungen.

Dersom man skal henge seg opp i pris kan man jo være så kynisk at man spør hvorfor noen skal gidde å betale nærmere 1000 kr for en katt fra Dyrebeskyttelsen når man kan få en gratis fra naboen. Katter er ikke en bruksgjenstand og dermed er prisen uvesentlig. Jeg har en rasekatt og en huskatt og er like glade i begge pelsklumpene.

Anonymous poster hash: e15ec...83f

• Liker 4
Gjest Blubberella
Skrevet

En kstt bør ha blitt voksen før de avles på.

Det er ingen seriøse oppdrettere som avler på kattunger, men de ser fort hvilke kattunger som har rette kvalitetene til senere kunne brukes i avl.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...