Gå til innhold

Hva vasker du glassdørene i dusjen med?

Gjest Xavia

Anbefalte innlegg

Vi har klare glassdører i dusjen. Hva bruker du for å holde dem rene og pene?

(Jeg bruker Nylonvask for å få dørene skinnende blanke, men det tar ikke bort sånt "belegg" som kommer nederst på dørene.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

shovercleaner som jeg kjøper hos rørleggerbutikk. eneste som duger.

Hender jeg går tom og da lager jeg meg en blanding selv av litt salmiakk og annet vaskemiddel. Sprayer klor nederst hvor det sitter best.

jif-universal går også, men svermer fortsatt til den hos rørlegger.

Vel er den noe dyrere, men det blir rent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest allium
Hender jeg går tom og da lager jeg meg en blanding selv av litt salmiakk og annet vaskemiddel. Sprayer klor nederst hvor det sitter best.

Ikke bland salmiakk og klorin ! Det kan utvikles farlige gasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker bare vann og jif mikrofiberklut som selges i alle dagligvarer. Hos oss funker det supert.Jeg vakser en gang i uken for at det skal holde seg pent.

Men har du belegg som sitter helt ville jeg dratt innom en baderomsbutikk, rørlegger som foreslått over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Esther

Jeg bruker Jif for baderom på innsiden av dusj-hjørnet mitt - lar det stå og virke 2-3 timer før jeg skyller av med kok-varmt vann .... Avlutter med kaldt vann for å drepe bakterier ...

På utsiden av dusjen bruker jeg vanlig vindusvask.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mikrofiber og vann er greit, men jeg føler jeg må bruke vaskemidler innimellom jeg. Særlig da på sånne glassdører, hvor det kommer et slags "belegg". (Får glasset til å se litt sånn matt ut nederst.)

Til dere som bruker mikrofiber + vann, får dere bort alt med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, belegget forsvinner hos oss.

Pleier å gå over med Jif universal etterpå noen ganger.

Microfiber krever litt gnikking altså, men belegget forsvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir helt rent. Må sies at der jeg bor nå har vi glassbyggersten og fliser (ikke glassdører). Jeg vasker en og en flis. Gjøres det ofte tar det ikke lang tid.

Der jeg leide får tror jeg aldri dusjen hadde blitt vasket. Kabinett med sopp (iallefall sånne svare prikker) inne i. Jeg fikk den aldri helt ren, men kom langt med vann og mikrofiberklut. Glassdørene gikk fra å fra ugjennomskinnelige til å se (nesten) helt nye ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker jo både dusjen og dusjdørene hver uke med mikrofiberklut. Føler bare at det av og til er nødvendig å få på litt kjemikalier jeg da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner følelser... Man er jo oppvokst med at det skal såpe (eller kjemikalier) til for at det skal bli rent.

Akkrat som om de hjemme hos med tror at eks suppe alltid koker seg fast i bunnen av kjele slik at man må sette den i vann et par dager isteden for å vaske den opp. Men ikke engang risgrøt klarer jeg å brenne fast i slipplett grytene mine.... Oj, litt utenom tråden her :oops: Måtte bare få ut litt frustrasjon... Over til saken:

Nå skal det ikke være behov for såpe på mikrofiberklutene og de skal være med effektive enn såpe. Fant litt info her. Men noen ganger sitter kanskje skitt etc så godt at man trenger litt kjemiske midler fra å etse det bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...