AnonymBruker Skrevet 28. september 2013 #1 Del Skrevet 28. september 2013 Hei. En bekjent av meg holder på med oppussing av stue, og har i den sammenheng satt inn en liten vedovn. Denne står inni et hjørne, så det er altså snaue halvmeteren fra "ryggen" på peisen inntil veggen (brannmur). Er det nødvendig med en glassplate som går helt inn i hjørnet, eller holder det på ovnen står på den, og at den stikker ut et stykke foran? Foreløpig går den kun fra rett bak peisen, og ikke hele veien bak. Vi googler og googler, men finner ingen svar. Er det noen av dere kloke damer/menn som vet noe ang dette? Kunne sikkert hørt med feieren, men det blir litt stress På forhånd takk! Anonymous poster hash: 431a8...64a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HvittHus Skrevet 28. september 2013 #2 Del Skrevet 28. september 2013 Her har du en link som omtaler reglene: http://www.movar.no/34274/1701/34247-55607.html Jeg husker vi fikk beskjed om at platen skulle gå helt inn til brannmuren, samt et visst antall cm ut fra ovnen på alle sider. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2013 #3 Del Skrevet 28. september 2013 Takk for link, zellica. Dumt jeg ikke skjønte døyten av den. Hmm, dere fikk beskjed om det, ja! Tror kanskje kompisen min bør ta seg en prat med folka på Ildstedet eller Maxbo. Uansett, takk for svar! Er det noen flere med erfaring her? (TS) Anonymous poster hash: 431a8...64a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2013 #4 Del Skrevet 28. september 2013 Neida, gulvet bak er ikke det viktigste,d et er helt greit sånn det står nå. (Sier min mann, som er brannmann) Anonymous poster hash: d4cb8...d3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Munchlax Skrevet 28. september 2013 #5 Del Skrevet 28. september 2013 (endret) Neida, gulvet bak er ikke det viktigste,d et er helt greit sånn det står nå. (Sier min mann, som er brannmann) Anonymous poster hash: d4cb8...d3c Dette sier kompisen min også... Endret 28. september 2013 av Naken-Panda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2013 #6 Del Skrevet 28. september 2013 Neida, gulvet bak er ikke det viktigste,d et er helt greit sånn det står nå. (Sier min mann, som er brannmann) Anonymous poster hash: d4cb8...d3c Dette sier kompisen min også... Merkelig altså! Jeg snakket akkurat med en bekjent av meg som også er brannmann, og han sa at det bør være plate bak også. HVIS han skal ta platen helt bak, bør han kjøpe en helt ny da, eller kan man skjøte? TS Anonymous poster hash: 431a8...64a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2013 #7 Del Skrevet 28. september 2013 Hvis du for sikkerhets skyld absolutt må ha plate helt bak, så er det helt greit å skjøte. Men det er altså ikke viktig. Det viktigste er at avstanden til brennbart materiale ellers er overholdt. Anonymous poster hash: d4cb8...d3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn88 Skrevet 28. september 2013 #8 Del Skrevet 28. september 2013 Du trenger kun brannplate foran ovnen, den skal stikke minst 30cm foran åpningen, uinder å bak trenger du ikke noe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2013 #9 Del Skrevet 28. september 2013 Så det er altså greit at det ser slik ut? TS Anonymous poster hash: 431a8...64a Anonymous poster hash: 431a8...64a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2013 #10 Del Skrevet 28. september 2013 Det er kanskje litt tidlig, men bump! Anonymous poster hash: 431a8...64a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn88 Skrevet 29. september 2013 #11 Del Skrevet 29. september 2013 den plata er nok litt smal, det er ikke 30cm fra siden på åpningen til ytterste kant på plata. Bortsett fra det er det greit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2013 #12 Del Skrevet 29. september 2013 den plata er nok litt smal, det er ikke 30cm fra siden på åpningen til ytterste kant på plata. Bortsett fra det er det greit Takk for svar, Bjørn88! Jeg trenger det litt mer inn-med-t-skje. Mener du fra beinet på peisen til ytre hjørne/bue på platen? Eller mener du fra beinet ut på siden? Trenger man 30 cm alle veier? Den jeg har ser slik ut, og den er godkjent av brannvesenet. Kan ikke si jeg skjønner helt hva du mener. TS Anonymous poster hash: 431a8...64a Anonymous poster hash: 431a8...64a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn88 Skrevet 29. september 2013 #13 Del Skrevet 29. september 2013 Takk for svar, Bjørn88! Jeg trenger det litt mer inn-med-t-skje. Mener du fra beinet på peisen til ytre hjørne/bue på platen? Eller mener du fra beinet ut på siden? Trenger man 30 cm alle veier? Den jeg har ser slik ut, og den er godkjent av brannvesenet. Uten navn.png Kan ikke si jeg skjønner helt hva du mener. TS Anonymous poster hash: 431a8...64a Anonymous poster hash: 431a8...64a Hvis du åpner døra på ovnen så skal det være minimum 30cm fra åpningen til brennbart materiale, om du hadde målt fra venstre side på åpningen, skrått utifra ovnen så hadde du havnet utenfor glassplata om du målte 30cm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2013 #14 Del Skrevet 29. september 2013 Hvis du åpner døra på ovnen så skal det være minimum 30cm fra åpningen til brennbart materiale, om du hadde målt fra venstre side på åpningen, skrått utifra ovnen så hadde du havnet utenfor glassplata om du målte 30cm De korte strekene viser 10 cm ut på siden, mens den skrå viser ca 32 cm skrått ut på siden. Rett frem er det ca 50 cm. Høres det trygt ut? TS Anonymous poster hash: 431a8...64a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn88 Skrevet 30. september 2013 #15 Del Skrevet 30. september 2013 De korte strekene viser 10 cm ut på siden, mens den skrå viser ca 32 cm skrått ut på siden. Rett frem er det ca 50 cm. Screenshot_2013-09-28-21-17-41 – Kopi.jpg Høres det trygt ut? TS Anonymous poster hash: 431a8...64a Trygt er det nok, sålenge man ikke roter ut alt av glør når man åpner ovnen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #16 Del Skrevet 1. oktober 2013 Trygt er det nok, sålenge man ikke roter ut alt av glør når man åpner ovnen Tusen, tusen takk, Bjørn88! Anonymous poster hash: 431a8...64a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå