Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gamle er barna vanligvis da man ikke lenger har bruk for vogn til trilling og soving?

Er det stor variasjon?

Jeg har ikke snøring :) Prøver å tenke litt framover ifht når vi får ny baby i hus. Førstemann er da 2 år.

Anonymous poster hash: 7b6db...88a

Skrevet

Min gutt på 3 år og 1 mnd bruker fortsatt vogn for å komme seg til /fra bhg. Eller hvis vi f.eks skal i dyrepark.

Anonymous poster hash: 2e547...07c

Skrevet

Sluttet å bruke vogn da barnet var litt over 2 år.

Anonymous poster hash: 93910...e0b
Skrevet

Vi bruker trille på lengre turer, og når vi har dårlig tid eller vi skal gå på et trafikkert sted. men vanligvis går hun selv. Hun er 2,5 år.

Skrevet

Vi bruker trille på lengre turer, og når vi har dårlig tid eller vi skal gå på et trafikkert sted. men vanligvis går hun selv. Hun er 2,5 år.

Sånn er det her også, og har vært det siden han ble to.

Skrevet

Min eldste er litt over 3 år, og me bruker fremdeles vogna ein god del til litt lengre turar og når me ikkje kan stoppa opp for kvar minste strå me finn langs vegen. ;) Men guten går ein del sjølv òg, ved sidan av vogna. Me har ikkje investert i søskenvogn, men har heller brukt bæresele til minsten (som lenge har hatt vognskrekk) og vogn til eldste, sidan minsten ofte krever ein del bevegelse for å sova. Er me to vaksne, har me gjerne tatt med to vogner (og ikkje sjeldan trilla to tomme vogner, sidan eldstemann vil gå litt sjølv og minsten må bli bært i selen :ler: ).

Skrevet

Barn som går i barnehage pleier å sove der til de er 2-3 år og de fleste barnehagene har barna i vogner (noe foreldrene selvsagt må ta med selv) fordi da kan de sove ute.

Skrevet

Takker for svar! Da ble ting litt klarere for meg :)

Vi har en vanlig vogn, som ble kjøpt ny. Også har vi en sportsvogn (?) som man kan legge ned ryggen på, som vi arvet. Gode vogner begge to.

Men da bør vi nok ha en vanlig vogn til minstemann, siden eldste kommer til å bruke sin til soving i bhg?

Kanskje kjøpe en billig bruktvogn, med tanke på at den kan stå i bhg og bare brukes til soving?

Jeg finner nok ut av det! :fnise:

Vil gjerne høre fra flere, ang hvor lenge dere har brukt vogn!

TS

Anonymous poster hash: 7b6db...88a

Skrevet

Jenta vår nekta å sitte i vogn fra hun var 2.5 år.

Hun sluttet med dupp i barnehagen (og hjemme) da hun var litt over to år.

Anonymous poster hash: 8576f...468

Skrevet

Jenta mi er 2,5 år og har en vogn stående i bhg som hun av og til sover i, sover ikke hjemme lengre. Og så bruker vi vogn hvis vi skal på litt lang tur.

Skrevet

Kommer an på størrelsen på vognene dere har. Vi har kjøpt en kombivogn og bagdelen passer opp til kanskje 6 mnd så når den er for liten bytter vi ut med sportsdelen som varer lengre og som vil bli brukt i barnehage.

Kan ikke eldsteman sove i sportsvogna i barnehagen? Er ganske vanlig det. Så slipper dere kjøpe vogn nr 3.

Skrevet

Dette tror jeg kommer veldig an på hvor mye dere går! Har dere bil og kjører stort sett overalt, trenger dere nok ikke vogn etter 2-3 års alderen. Går dere mye, vil dere ha bruk for vogn lenger. mange som gnåler om hvor ille det er med 3-4-åringer i vogn osv, men hva er egentlig den prinsipielle forskjellen på det og å kjøre ungen i bil? Skal man bare gå en tur for moro skyld er det selvsagt fint å la større unger gå selv, men skal man rekke jobb og barnehage om morgenene er vogn (evt sykkelsete/sykkelvogn) gull!

• Liker 7
Skrevet

Vi forsøker å unngå vogn på byturer etc og hadde ikke med vogn på ferie i sommer, selv på lange dager i dyrepark etc. Men: Når vi har det litt travelt og skal gå et stykke, tar vi den med fortsatt. Jenta er 3 år. Fullt istand til å gå lange strekninger, men da må vi kunne ta den tida det trenger!

Anonymous poster hash: 54ea7...2c5

Skrevet

Vi sluttet når barna var drøye 2 år.

Og på kort tid lærte de seg og gå ganske langt. :) Det var deilig å slippe vogn.

Skrevet

Jeg regner med at alle dere som sluttet å bruke vogn rundt 2 års alderen kjører bil? Verken jeg eller samboer kjører så her går eller sykler vi hvor enn vi skal, så vognen kommer nok naturligvis til å bli brukt lengre enn 2-3 år.

Skrevet

Var ca 1,5 år - beholdt en paraplytrille som vi brukte av og til frem til ca 2 år. Grunnen til at vognen ble gitt opp tidlig: barnet ville heller gå - er glad i å gå og går langt, sluttet tidlig å sove på dagen, har bil som blir brukt når vi skal langt, ellers skal vi jo alltid ting (tusling i byen, kjøpesenter, tur i marka osv) hvor det er stas å gå. Har også bæremeis som vi har med for avlastning på lengre turer.

Skrevet

Jeg regner med at alle dere som sluttet å bruke vogn rundt 2 års alderen kjører bil? Verken jeg eller samboer kjører så her går eller sykler vi hvor enn vi skal, så vognen kommer nok naturligvis til å bli brukt lengre enn 2-3 år.

• Liker 1
Skrevet

Vi går en del i skogen, så regner med vogna blir tatt med lenger enn til gutten er 2 (kanskje oppimot 4) evt at vi etterhvert tar med meis som han kan sitte o hvis han blir sliten.

Anonymous poster hash: 20496...837

Skrevet

Hvorfor siterte du innlegget mitt uten å skrive noe?

Skrevet

Hvorfor siterte du innlegget mitt uten å skrive noe?

Det var ikke meningen. . Tlf svikter litt.

Vi kjører mye bil. Hadde jeg ikke gjort det, hadde jeg absolutt beholdt vogn mye lenger. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...