Ronja Skrevet 29. april 2004 #1 Del Skrevet 29. april 2004 Har lyst til å ta turen til Öland i sommer. Noen som har vært der og kan si litt om hvor det er fint å bo/ting å gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tingeling Skrevet 29. april 2004 #2 Del Skrevet 29. april 2004 Jaaa!!! Jeg er på ôland hvert år, familien har hatt hytte der siden 1944 Og i mine øyne kan ingenting måle seg (det er noe med det stedet man har tilbrakt alle somre som barn...) Hva slags ferie skal dere ha, hvordan skal dere bo og hvor lenge? Det er nydelige strender der, langgrundt og klart fint brakkvann. Ingen brennmaneter eller andre ekle saker. På østsiden får du fantastiske solnedganger, det er masse gallerier rundt omkring på øya og jeg kan på det sterkeste anbefale ôlands isen man får kjøpt i gågaten i Borgholm. Som du skjønner så er jeg forelsket Tingeling Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emy Skrevet 30. april 2004 #3 Del Skrevet 30. april 2004 Hmmm.....Öland er toppen, det kjennes på hele kroppen Har tilbragt 11 sommere der nede som barn. Har siden reist tilbake dit 3 sommere. Kan bare slutte meg til innlegget over om at det er en helt fantastisk øy som vekker minner og ja, faktisk lengsel Slottsruinen i Borgholm er et eventyr , og jeg fikk selv sjangsen til å oppleve en av mine store helter i musikkverden Ulf Lundell, holde konsert i ruinen. Strendene er ala syden. Det er den plassen i Sverige som har flest soltimer og færrest regndager så sjangsen for ferie med godt vær er absolutt tilstedet. For meg er Köpingsvik favorittstedet på øya. Ett par kilometer utenfor Borgholm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ronja Skrevet 4. mai 2004 Forfatter #4 Del Skrevet 4. mai 2004 Hm ok, vi tenkte å bli noen dager, 4-5 kanskje, skal dra litt rundt omkring i Sverige, men er veldig fleksible. Har hørt mye om disse fine strendene da, og har lyst til å bo i gåavstand, har dere peiling på hvor vi bør sikte oss inn på å bo da? Telt går men blir mye telting på turen så hytte evt. annet hadde vært fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 8. mai 2004 #5 Del Skrevet 8. mai 2004 På Öland har jeg vært mange ganger! Ta en tur til Långa Jan på sørspissen. :D Det er et fyrtårn som er blitt museum, og der kan du traske opp alle trappene og nyte utsikten. Også er det fuglemuseum og område der fuglene er fredet. De har til og med eget poststempel på fuglestasjonen! I alle fall hadde de det sist jeg var der, men det er vel snart ti år siden... Og gå på oppdagelsesferd i Borgholm slott - gamle slottsruiner med enorme rom og fangehull i kjelleren. Husker jeg synes det var såå spennende! Og Det store og det lille Alvaret - et facinerende slettelandskap - er også en opplevelse i seg selv. Å - jeg vil reise dit igjen :Drømmesmiley: Får nesten tårer i øynene jeg nå... Õland er fantastisk, men jeg vil også anbefale dere en tur til Blekinge litt lenger østover - Blekinge er et fantasisk fylke, der har jeg vært på ferietur med familien i samme lille by hver sommer fra jeg var to til jeg var atten år. Det var på de turene vi dro på helgetur til Øland. Dro med meg min kjære og reiste tilbake dit for et par somre siden, og det var fantastisk å være der igejn! Hvis du vil ha flere tips om Blekinge så send meg en PM! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå