Gå til innhold

Døgnlinser


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg har veldig lyst til å begynne med døgnlinser og lurer på om noen har erfaringer med dette.

Jeg har ganske høy styrke -6& -8 og bruker dagslinser nå.

Kjempefint om noen har erfaringer de vil dele med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruker døgnlinser, og har gjort det i snart 2 år. De er kanskje litt dyrere enn vanlige linser, men omtrent samme som dagslinser. Du sparer noe på at du ikke trenger noe særlig linseutstyr, men du bør ha et etui og en liten flaske linsevann liggende for de dagene du ikke kan bruke dem.

Mine linser er ofte ganske tørre om morgenen, litt fordi jeg ikke lukker øynene ordentlig når jeg sover. (Ja, det ser rart ut, er blitt meg fortalt.) Men etter en runde i dusjen, så er jeg i gang. Når de er tørre, kan det være litt ømt og vondt.

Hvis du bruker mye sminke og ikke minst sminkefjerner, bør du ta dem ut en gang eller to i uka for å gnikke bort evt. ting som legger seg på linsa. Det meste blunker du bort, men jeg opplever innimellom litt film på linsene etter å ha brukt sminkefjerner. Og da må man ta de av og gnikke litt.

Som med alle linser, så bør du ikke ha de på deg hvis du er forkjøla, eller merker at det skjer rare ting med øynene dine. Jeg var dum og gikk med en liten irritasjon uten å ta av linsene selv om det var litt vondt, og endte opp med linse-karantene i flere uker...

Jeg er egentlig ganske fornøyd med disse linsene. Det er stusslig å våkne og ikke kunne gni seg i øynene, men du venner deg til det. Et tips er å alltid ha dråpevæske med deg. Og å ta dem ut litt innimellom, fordi du kan få en slags proteinfilm på dem. Min kjære har så stor proteinproduksjon at han ikke kan bruke døgnlinser, så han bruker dagslinser. Det kan jo hende deg også, men det vet øyenlegen din.

Du kan kanskje be om å få prøve bare en mnd før du bestemmer deg endelig?

Catzy12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg prøver døgnlinser nå - har brukt dagslinser tidligere.

Det jeg opplever er at øynene er veldig tørre om morgenen - men med litt øyendråper i hvert øye er alt bra. Det som er best er at det ikke kjennes som det er sandpapir og ikke linser jeg har på på slutten av dagen!! Det kjentes det ofte ut som med dagslinser. Jeg har hatt dem inne i ca 2 uker nå, og har i den perioden tatt dem ut en gang for å gni av dem litt. Det var etter råd fra optiker'n da jeg var på kontroll etter en uke.

Jeg tror nok jeg kommer til å fortsette med døgnlinser - men har ikke helt bestemt meg....

Det er i hvertfall kjempefint at jeg får prøve gratis i 1 mnd før jeg må kjøpe for et halvt år....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...