AnonymBruker Skrevet 28. september 2013 #1 Skrevet 28. september 2013 Mannen min er begynt å mobbe meg pga jeg ikke har fast jobb. Er utdannet innen helse, men det er utrolig vanskelig å få seg fast jobb. Har jobbet som vikar i 8 år nå, og denne sommeren fikk jeg ikke videre vikariat. Jeg er nå hjemme, og det er selvsagt kjedelig. Hjelper ikke på at han mobber og sier jeg tjener så lite. Vurderer å ta ny utdanning, men det er så dyrt. Har barn og hus så er ikke arbeidsledig sånn sett da, men han mener jeg må søke alle ledige stillinger. Sier han som aldri har tatt i ei vaskefille, eller skiftet på ei seng. Jeg gjør alt hjemme + han nå forlanger meg ut i full jobb Jeg blir deprimert av hele mannen!! Jeg klarer ikke full jobb, mann som aldri deltar på hjemmebane, hus, barn, lekser, kveldsvakter osv. Han skjønner det ikke. De som er alene klarer det ja, men da har de ikke en mann de skal rydde og vaske etter også + de har fri annenhver helg fra barna. Vi har barnevakt kanskje 1 gang i året. Nei, dette er bare tragisk! Anonymous poster hash: f787f...a7d 3
kråkefjas Skrevet 28. september 2013 #2 Skrevet 28. september 2013 Slutt med sytinga og skaff deg en jobb 10
Gjest Geesus Skrevet 28. september 2013 #3 Skrevet 28. september 2013 Vet ikke hvor du bor i landet, men oppi nord er det manko på helsepersonell. Får deg jobb lett som fjert. 1
Gjest Malanthor Skrevet 28. september 2013 #4 Skrevet 28. september 2013 Tja. Er jo umulig for folk og se din situasjon klart og nyansert basert på det du skriver ene og alene. Men det er jo en mulighet at mannen din simpelthen er et rasshøl. Og stå for alt hjemmearbeidet alene er vel bortimot en fulltidsjobb. Hvis han krever at du skal ha fulltidsjobb kan du fint kreve at han skal gjøre 50% av alt hjemmearbeidet. Rett skal være rett. 14
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2013 #5 Skrevet 28. september 2013 Mannen min er begynt å mobbe meg pga jeg ikke har fast jobb. Er utdannet innen helse, men det er utrolig vanskelig å få seg fast jobb. Har jobbet som vikar i 8 år nå, og denne sommeren fikk jeg ikke videre vikariat. Jeg er nå hjemme, og det er selvsagt kjedelig. Hjelper ikke på at han mobber og sier jeg tjener så lite. Vurderer å ta ny utdanning, men det er så dyrt. Har barn og hus så er ikke arbeidsledig sånn sett da, men han mener jeg må søke alle ledige stillinger. Sier han som aldri har tatt i ei vaskefille, eller skiftet på ei seng. Jeg gjør alt hjemme + han nå forlanger meg ut i full jobb Jeg blir deprimert av hele mannen!! Jeg klarer ikke full jobb, mann som aldri deltar på hjemmebane, hus, barn, lekser, kveldsvakter osv. Han skjønner det ikke. De som er alene klarer det ja, men da har de ikke en mann de skal rydde og vaske etter også + de har fri annenhver helg fra barna. Vi har barnevakt kanskje 1 gang i året. Nei, dette er bare tragisk! Anonymous poster hash: f787f...a7d Det skal da ikke være slik. Du skriver at han skjønner det ikke. Det kan hende at han forstår, selv om han ikke viser forståelse og medfølelse og ikke tar hensyn. Hvordan er mannen din ellers? Har du noen å snakke med om dette?
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2013 #6 Skrevet 28. september 2013 Tja. Er jo umulig for folk og se din situasjon klart og nyansert basert på det du skriver ene og alene. Men det er jo en mulighet at mannen din simpelthen er et rasshøl. Og stå for alt hjemmearbeidet alene er vel bortimot en fulltidsjobb. Hvis han krever at du skal ha fulltidsjobb kan du fint kreve at han skal gjøre 50% av alt hjemmearbeidet. Rett skal være rett. Enig. Og da kunne de starte med at mannen begynner straks å ta 50% av husarbeidet,slik at hun får frigjort tid til å ta seg av jobbsøking. Ts: Kan du ta opp dette med mannen din?
AnonymBruker Skrevet 28. september 2013 #7 Skrevet 28. september 2013 Nei, orker ikke involvere andre i dette, derfor KG Nei, det er jeg som tar meg av hus og hjem, han det meste av regningene da. Jeg har jobbet fra 50 og oppover hele tiden, er kun nå jeg ikke har fått vakter. Ja, kunne sikkert spurt flere sykehjem og sykehus, men det er utrolig slitsomt å rullere slik på forskjellige jobbsteder, vet jo aldri hvor jeg skal jobbe da. Jeg blir mest utslitt av å ikke ha noe fast, og alt som skal gjøres hjemme utenom. Har prøvd i mange år og fordele arbeidsoppgaver, men han mener det er kvinnens jobb å utføre vask og rydd hjemme. Litt gammedags der kan man si. Men den mobbinga kunne jeg klart meg uten, blir ikke et bra forhold ut av slikt. Anonymous poster hash: f787f...a7d 3
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2013 #8 Skrevet 28. september 2013 Mannen min er begynt å mobbe meg pga jeg ikke har fast jobb. Er utdannet innen helse, men det er utrolig vanskelig å få seg fast jobb. Har jobbet som vikar i 8 år nå, og denne sommeren fikk jeg ikke videre vikariat. Jeg er nå hjemme, og det er selvsagt kjedelig. Hjelper ikke på at han mobber og sier jeg tjener så lite. Vurderer å ta ny utdanning, men det er så dyrt. Har barn og hus så er ikke arbeidsledig sånn sett da, men han mener jeg må søke alle ledige stillinger. Sier han som aldri har tatt i ei vaskefille, eller skiftet på ei seng. Jeg gjør alt hjemme + han nå forlanger meg ut i full jobb Jeg blir deprimert av hele mannen!! Jeg klarer ikke full jobb, mann som aldri deltar på hjemmebane, hus, barn, lekser, kveldsvakter osv. Han skjønner det ikke. De som er alene klarer det ja, men da har de ikke en mann de skal rydde og vaske etter også + de har fri annenhver helg fra barna. Vi har barnevakt kanskje 1 gang i året. Nei, dette er bare tragisk! Anonymous poster hash: f787f...a7d Hvorfor er du sammen med han? Hvor lenge har dere vært sammen, og når startet han med å behandle deg stygt? Hva er bra i forholdet? Hvordan er han ellers?
AnonymBruker Skrevet 28. september 2013 #9 Skrevet 28. september 2013 Du skriver at han skjønner det ikke. Det kan hende at han forstår, selv om han ikke viser Hvordan er mannen din ellers? Å herremin, hobbypsykiater alert. Om litt kommer en link til en informasjonsside om psykopati. Jeg begynner å tenke at dette er en jobb for moderatorene; det er i alle trådene snart og virker ganske manisk. Anonymous poster hash: 3f489...1bd 4
AnonymBruker Skrevet 28. september 2013 #10 Skrevet 28. september 2013 Du trenger jo ikke jobbe 100% hvis du synes det blir for mye? Angående husarbeid og slike ting, så burde du og mannen dele det likt, forutsatt at dere jobber like mye. Jobber du mest bør han gjøre litt mer og omvendt. Anonymous poster hash: 305b1...e78 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2013 #11 Skrevet 28. september 2013 Har prøvd i mange år og fordele arbeidsoppgaver, men han mener det er kvinnens jobb å utføre vask og rydd hjemme. Litt gammedags der kan man si. Anonymous poster hash: f787f...a7d Fortell guttungen mannen at i gamle dager var det riktignok kvinnen som tok seg av hus og hjem, men at det da var mannen som måtte forsørge familien alene. Han kan ikke få i pose og sekk. Anonymous poster hash: 7fc9a...989 17
AnonymBruker Skrevet 28. september 2013 #12 Skrevet 28. september 2013 Har sagt det, gjør gladelig alt hjemme om jeg blir repsektert at jeg da tjener mindre, og ikke har fast jobb akkurat bå. Mulig jeg er masete og, men klager aldri på hva han bruker sine penger på. Venner av meg sier han har det fantastisk bra, men han ser det ikke selv. Er det som er det verste. Ønsker selvsagt fast jobb, men det er jo så vanskelig å få det til. Anonymous poster hash: f787f...a7d
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2013 #13 Skrevet 28. september 2013 Mannen min er begynt å mobbe meg pga jeg ikke har fast jobb. Er utdannet innen helse, men det er utrolig vanskelig å få seg fast jobb. Har jobbet som vikar i 8 år nå, og denne sommeren fikk jeg ikke videre vikariat. Jeg er nå hjemme, og det er selvsagt kjedelig. Hjelper ikke på at han mobber og sier jeg tjener så lite. Vurderer å ta ny utdanning, men det er så dyrt. Har barn og hus så er ikke arbeidsledig sånn sett da, men han mener jeg må søke alle ledige stillinger. Sier han som aldri har tatt i ei vaskefille, eller skiftet på ei seng. Jeg gjør alt hjemme + han nå forlanger meg ut i full jobb Jeg blir deprimert av hele mannen!! Jeg klarer ikke full jobb, mann som aldri deltar på hjemmebane, hus, barn, lekser, kveldsvakter osv. Han skjønner det ikke. De som er alene klarer det ja, men da har de ikke en mann de skal rydde og vaske etter også + de har fri annenhver helg fra barna. Vi har barnevakt kanskje 1 gang i året. Nei, dette er bare tragisk! Anonymous poster hash: f787f...a7d Har du forklart han det da? Dette er alvorlig. Dersom han fremdeles oppfører seg som om han ikke skjønner det, kan det hende at han skjønner men at han ikke ønsker å ta hensyn. Det er mange som er flinke til å forsvare drittsekkene: "Å, han forstår ikke, så da må det være min feil at han ikke forstår", "da er det jeg som ikke har forklart godt nok" osv. Mange er for godtroende, og unnskylder drittsekkene. Han burde heller støtte deg og hjelpe til ekstra både i huset og ellers, nå når du har det vanskelig. Mobbing, ja alle vet jo hva det er; det er nedbrytende å bli utsatt for mobbing. Har du mulighet for å komme deg bort, slik at du får koblet av og kommet deg, og tenkt over om du ønsker å fortsette med denne mannen? Først er det lurt om dere snakker ut om alt det som du har fortalt her. Dersom han fremdeles velger å ikke ta hensyn, og fortsetter med å behandle deg stygt; reis bort.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2013 #14 Skrevet 28. september 2013 Det er enormt mangel på folk i helsesektoren, så hvis du ikke får deg jobb så virker det nesten som det er deg det er noe med. Gidder ikke mannen å stille opp hjemme og i tillegg mobber deg så bør du revurdere hele forholdet. Anonymous poster hash: 17022...9d8 4
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2013 #15 Skrevet 28. september 2013 Det er enormt mangel på folk i helsesektoren, så hvis du ikke får deg jobb så virker det nesten som det er deg det er noe med. Gidder ikke mannen å stille opp hjemme og i tillegg mobber deg så bør du revurdere hele forholdet. Anonymous poster hash: 17022...9d8 Den som jobber skal da for f ikke trenge å jobbe hjemme i tillegg! Fyren er sliten etter en lang dag på jobb. Da orker man mange ganger knapt mer enn se på tv og lese avisen. Hun får ta og lage mat og servere til han så han kan slappe av. Og så får hun vaske, rydde, rengjøre, ta klesvask, og ta seg av annet slikt som kvinner synes er moro i mens han er på jobb og sliter rævva av seg for at hun skal kunne ta seg av småting hjemme. Norske kvinner har det alt for for godt!
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2013 #16 Skrevet 28. september 2013 Den som jobber skal da for f ikke trenge å jobbe hjemme i tillegg! Hva når begge jobber da? Hvis den som jobber ikke skal trenge å jobbe hjemme i tillegg, som du sier? Hvem skal ta seg av det som skal gjøres hjemme?
Gjest Daenerys Skrevet 28. september 2013 #17 Skrevet 28. september 2013 Tråden er ryddet for avsporing og hets. Daenerys, mod.
Gjest asf Skrevet 28. september 2013 #18 Skrevet 28. september 2013 Den som jobber skal da for f ikke trenge å jobbe hjemme i tillegg! Fyren er sliten etter en lang dag på jobb. Da orker man mange ganger knapt mer enn se på tv og lese avisen. Hun får ta og lage mat og servere til han så han kan slappe av. Og så får hun vaske, rydde, rengjøre, ta klesvask, og ta seg av annet slikt som kvinner synes er moro i mens han er på jobb og sliter rævva av seg for at hun skal kunne ta seg av småting hjemme. Norske kvinner har det alt for for godt! OK
AnonymBruker Skrevet 28. september 2013 #19 Skrevet 28. september 2013 Det er jo massevis av jobber i helsevesenet, hvis du gidder å flytte på deg får du jobb lett som bare det. Anonymous poster hash: 44bc4...821 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2013 #20 Skrevet 28. september 2013 Det er jo massevis av jobber i helsevesenet, hvis du gidder å flytte på deg får du jobb lett som bare det. Anonymous poster hash: 44bc4...821 Hehe... Ja for så lett er det når man har barn som går på skole der man bor, mannen har jobb der og man eier hus Det er ikke bare å pakke baggen og dra ut på eventyr i håp om ny jobb Anonymous poster hash: d93d8...f17 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå