AnonymBruker Skrevet 28. september 2013 #1 Skrevet 28. september 2013 Jeg er så fortvilet nå. Jeg møtte igår drømme mannen, vi har snakket masse på telefon i flere måneder. Og vi har ganske mange felles interesser og meninger. I går koste vi oss helt til han sa jeg ikke var helt som forventet, Han begynte ta opp mine svake sider og så sa han at "jeg må tenke på om jeg klarer at du er så pessimist. Blir så sliten av det" jeg var pessimist fordi han gikk fra forelsket til å bli usikker. Han sier det har stor betydning hva slags mat jeg liker, for at vi skal kunne leve sammen? Jeg trodde ikke det hadde noe å si. Alle deitene mine sier de trenger tid til å tenke etter å ha møtt meg. For så å dumpe meg. Hva er galt med meg? Føler meg mislykket.. Anonymous poster hash: d0303...db4
AnonymBruker Skrevet 28. september 2013 #2 Skrevet 28. september 2013 Du er den du er og i utgangspunktet bør du forbli den du er og vente på at en fyr liker deg for den du er. Men jeg har selv opplevd flere ganger å bli dumpet etter en date og etter mye tankevirksomhet skjønte jeg at jeg var for innesluttet og usikker, få menn liker det. Så jeg jobbet med meg selv over tid og ble mer uadvent men hovedgreia var at jeg snudde fra elendig selvtillit til en mye bedre. Jeg kjenner ikke deg men kanskje det er noe du kan forbedre/endre med deg selv? Han sa at du er pessimistisk, kanskje du er akkurat det eller usikker men at han ikke fant rett ord. Det med maten skal du ikke bry deg om hvis du ikke er ekstremt kresen. Kanskje bare noe han fant på. Du bør ikke tvinge deg selv til å like ting du ikke liker, som mat, musikk, aktiviteter osv. Det har jeg prøvd og trivdes ikke med det. Finn heller ut om du klarer å bli mer positiv om det er problemet. Har du noen du kan spørre som kanskje kjenner deg såpass at de kan vurdere hva du gjør galt? Meeen det kan jo hende at det ikke er noe med deg men at du bare treffer sære menn Anonymous poster hash: 531bb...083
frøkna Skrevet 28. september 2013 #3 Skrevet 28. september 2013 Det kan være veldig slitsomt å være med noen som er veldig pessimistiske, det er utrolig energi- tappene. Men jeg vet ingenting om hvor pessimistisk du er, ingen er jo positive heeeele tida. Av det du skriver er dette kanskje det eneste jeg kan tenke meg du kan jobbe litt med. Ga han deg noen eksempler? Syns du selv at du kan være litt pessimistisk?
AnonymBruker Skrevet 28. september 2013 #4 Skrevet 28. september 2013 Ts her. Jeg var positiv til å møtes hele veien og gledet meg veldig. Jeg er ifølge bekjente en veldig sprudlende person.. Men vi hadde en diskusjon dagen før der han sa enkelte ting som fikk meg til å være mer tilbakeholden. Jeg er også redd for å bli såret og det er nesten som han planlegger det når han sier "hvis vi ikke liker samme mat må vi lage mat to ganger og da funker det ikke" Ikke enkelt å tenke glade tanker da, synes jeg Han pirker sånn i små ting og da blir jeg oppgitt.. Anonymous poster hash: d0303...db4
AnonymBruker Skrevet 28. september 2013 #5 Skrevet 28. september 2013 Bekjente sier sjelden sannheten, noen av de mest forferdelige menneskene jeg omgåes er dem som konstant blir fortalt hvor gode de er av sine nærmeste bekjente men som fremstår som komplette monstre for alle andre. Forøvrig er sånne ting som matpirket sannsynligvis bare han som rasjonaliserer ting ovenfor seg selv. Feks hvis han hadde møtt deg og sittet med en følelse av at du bare var helt fantastisk på alle mulige måter så ville han sannsynligvis ha tenkt at "Meh, maten blir litt problematisk men det går sikkert greit. Denne jenta har jeg lyst på". Mens hvis du sitter med en litt uggen følelse i utgangspunktet så tenker du heller at "Uff, det matstyret blir noe herk, det gidder jeg ikke, er ikke verdt det. Nei, jeg må dumpe henne.". Anonymous poster hash: 0e8b5...0fb
Nettinettet Skrevet 28. september 2013 #6 Skrevet 28. september 2013 Ts her. Jeg var positiv til å møtes hele veien og gledet meg veldig. Jeg er ifølge bekjente en veldig sprudlende person.. Men vi hadde en diskusjon dagen før der han sa enkelte ting som fikk meg til å være mer tilbakeholden. Jeg er også redd for å bli såret og det er nesten som han planlegger det når han sier "hvis vi ikke liker samme mat må vi lage mat to ganger og da funker det ikke" Ikke enkelt å tenke glade tanker da, synes jeg Han pirker sånn i små ting og da blir jeg oppgitt..Anonymous poster hash: d0303...db4 Ofte i en tidlig bli kjent eller datefase så er det veldig lett å dømme noen ut i fra hva de sier og plassere de i bås. Nå vet jeg ikke hvordan du reagerte når han sa de pessimistiske tingene, men det er nok det som gjorde utslaget her. Men samtidig så er det jo han som var pessimistisk når han nevnte dette med forskjellig mat? Når han sier at du var anderledes enn han trodde så kan det ikke ha med utseende å gjøre da? Hvordan fremstår du på bilder og hvordan er du i vikeligheten?
AnonymBruker Skrevet 28. september 2013 #7 Skrevet 28. september 2013 Ts her. Jeg reagerte med å bli lei meg. Jeg hadde allerede sagt at jeg ville finne meg i så mye for hans skyld (krevende jobb). så kommer han nesten med grunner til at det ikke skal funke (derfor ble jeg lei meg) Og så ba han meg om å ikke tenke på det, og når jeg da var stille synes han det var masete at jeg ble lei meg? Nei, jeg tror ikke det var utseendet messig. Han sa førsteinntrykket var dårlig pga jeg var så tilbakeholden.. Dette pga diskusjonen vi hadde gjorde at jeg følte meg litt utsatt.Anonymous poster hash: d0303...db4
Nettinettet Skrevet 28. september 2013 #8 Skrevet 28. september 2013 Ts her. Jeg reagerte med å bli lei meg. Jeg hadde allerede sagt at jeg ville finne meg i så mye for hans skyld (krevende jobb). så kommer han nesten med grunner til at det ikke skal funke (derfor ble jeg lei meg) Og så ba han meg om å ikke tenke på det, og når jeg da var stille synes han det var masete at jeg ble lei meg? Nei, jeg tror ikke det var utseendet messig. Han sa førsteinntrykket var dårlig pga jeg var så tilbakeholden.. Dette pga diskusjonen vi hadde gjorde at jeg følte meg litt utsatt.Anonymous poster hash: d0303...db4 Det virker på meg som om han er veldig usikker og pessimistisk og at han legger over sine egne følelser på deg slik at det skal være din feil. Men det er jo alltid slik at en sak har 3 sider. De to partene sine og sannheten, så jeg kan jo ikke si noe konkret uten å ha sett/hørt situasjonen. Hva har de andre du har møtt sagt da? Mulig du velger litt feil typer å treffe? Og når du sier at du møtte drømmemannen så tenker jeg... er drømmemannen din en som kritiserer deg hele tiden og har behov for å fortelle deg om dine feil og mangler på første date???
Limah Skrevet 28. september 2013 #9 Skrevet 28. september 2013 (endret) Dette med maten er bare tull, det skjønner du også. Når du sier at ALLE datene dine blir usikker etter å ha møtt deg vil jeg si du trenger å jobbe med hvordan du fremstår på date. Endret 28. september 2013 av Limah 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2013 #10 Skrevet 28. september 2013 Det virker på meg som om han er veldig usikker og pessimistisk og at han legger over sine egne følelser på deg slik at det skal være din feil. Men det er jo alltid slik at en sak har 3 sider. De to partene sine og sannheten, så jeg kan jo ikke si noe konkret uten å ha sett/hørt situasjonen. Hva har de andre du har møtt sagt da? Mulig du velger litt feil typer å treffe? Og når du sier at du møtte drømmemannen så tenker jeg... er drømmemannen din en som kritiserer deg hele tiden og har behov for å fortelle deg om dine feil og mangler på første date??? Enig i deg i dette faktisk. Fenomenet er velkjent innen psykologien og betegnes ofte som projisering, dvs. at man "projiserer" egne følelser over på den andre i et narrespill for seg selv for å rasjonalisere egen oppfatning om den andre personen. Velkjent i livet ellers men også i dating. Uansett så er det ikke noe tap ts. Når man begynner med pedanteri om at man kanskje ikke liker samme mat så er det ikke verdt det. Hadde ikke tatt fem øre for å kutte kontakten med ei som hadde vært så opptatt av de små detaljene at hun hadde glemt de store (og viktige) linjene. Anonymous poster hash: 3f592...634
AnonymBruker Skrevet 28. september 2013 #11 Skrevet 28. september 2013 Bekjente sier sjelden sannheten, noen av de mest forferdelige menneskene jeg omgåes er dem som konstant blir fortalt hvor gode de er av sine nærmeste bekjente men som fremstår som komplette monstre for alle andre. Forøvrig er sånne ting som matpirket sannsynligvis bare han som rasjonaliserer ting ovenfor seg selv. Feks hvis han hadde møtt deg og sittet med en følelse av at du bare var helt fantastisk på alle mulige måter så ville han sannsynligvis ha tenkt at "Meh, maten blir litt problematisk men det går sikkert greit. Denne jenta har jeg lyst på". Mens hvis du sitter med en litt uggen følelse i utgangspunktet så tenker du heller at "Uff, det matstyret blir noe herk, det gidder jeg ikke, er ikke verdt det. Nei, jeg må dumpe henne.". Anonymous poster hash: 0e8b5...0fb Interessant betrakning. Kan du utdype litt nærmere hva du mener med dette? Anonymous poster hash: 87187...131
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå