AnonymBruker Skrevet 28. september 2013 #1 Skrevet 28. september 2013 http://www.nrk.no/ytring/en-kakebit-mater-ikke-kreften-1.11266853 Hva tycker folket om dette? Anonymous poster hash: 958cd...868
AnonymBruker Skrevet 29. september 2013 #2 Skrevet 29. september 2013 Jeg tycker i hvert fall at det er bra at noen tar til motmæle. Greit nok at det er lurt å redusere sukkerinntaket, men å skrike opp om kreft uten belegg, er bare barnslig, spør du meg. I det hele tatt synes jeg det er påfallende hvor hjernevaska og misjonerende og fordømmende en del lavkarbere fremstår sammenlignet med andre som følger et bestemt matregime, for eksempel vegetarianere eller veganere. Jeg var i et middagsselskap i forrige uke hvor vertinnen hadde gjort seg møye med å lage vegetarlasagne som hun serverte med baguette og salat. Et par av gjestene var åpenbart lavkarbere og gjorde det tydelig at de i hvert fall ikke kunne spise baguette og måtte la pastaplatene ligge igjen. Det var visst også galt at det var noen rotgrønnsaker i sausen. Mens vi spiste var det en annen som spurte etter oppskriften, og da vertinnen forklarte hvordan hun hadde laget tomatsausen, nemlig med sukker, protesterte en av disse lavkarberne høylydt og sa at man får i seg altfor mye sukker og at sukker er farlig. Vertinnen beroliget med at det ikke var mer enn en drøy teskje sukker det var snakk om, men det hjalp visst ikke. Det eneste disse to snakket om var hvordan de laget "lasagne", uten pasta så klart. Og så skrøt de av at de hadde tatt med kaker til kaffen uten sukker. Ikke spesielt hyggelig oppførsel av dem. Anonymous poster hash: 5f00f...8d4 5
OPIgirl Skrevet 29. september 2013 #3 Skrevet 29. september 2013 Jeg synes kostholdstyrranniet har gått altfor langt.
Supraspinatus Skrevet 29. september 2013 #4 Skrevet 29. september 2013 Å spise lavkarbo kurerer dessverre ikke det at man er idiot. Å rakke ned på mat man får i selskap er uhøflig uansett. At enkelte som spiser lavkarbo gjør dette sier ingenting om kostholdet, men noe om dem som spiser det. Selv har jeg opplevd akkurat det samme både lavkarboveien og vegetarianerveien. På sistnevnte måtte vi høre hvordan vi fikk kreft av kjøttet samt hvordan de piner dyr til døde for at vi skal spise dem og gni oss i skinnet dems. Problemet til både Tjomlid, Drevon og andre motstandere er at de ikke evner å se at media-krangling ikke gjør det noe lettere for dem som er berørt. Når det gjelder tema at sukker er mat for kreftcellen og derfor bør man minimere inntaket er jo egentlig et veldig fornuftig råd. Problemet er at det står i kontrast til det problemet at de som får cellegift behandling sliter VELDIG med å spise nok. Og sukker er lett å spise mye av. Så egentlig innser ikke ekspertene at de egentlig er enige. Anti-lavkarbosiden ser heller ikke argumentet om at et kosthold med lavt innhold av tilsatt sukker (spesielt i form av godsaker) kan virke forebyggende for å få kreft. Det er jo selvsagt ørten andre varianter man kan få av ymse årsaker, så man kan jo aldri helgardere seg. Det er også en utbredt idé at lavkarbokosthold er så begrensende og at man må leve som en munk. Og derfor er det ikke noe å anbefale til noen. De som tror det evner dessverre ikke å se bakgrunnen til hvorfor en reduksjon i karbohydratrike varer er lurt, og til hvem man mener det er lurt. Igjen ser vi et eksempel på to parter som står på hver sin side av rommet og roper: "kvakksalver!" til den andre part. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå